A jelenlegi motorszabályok 2020-ig vannak érvényben, azt azonban egyelőre nem tudni, miben módosulhatnak ezután. Annyit lehet tudni, hogy négy év múlva is az erőforrás részét képezi majd az 1.6 literes V6-os motor, valamint az MGU-K. Az viszont egyelőre közel sem biztos, hogy az MGU-H továbbra is helyet kap az erőforrásokban, ám ennek az elemnek a kiiktatása igencsak megosztja a csapatokat.
Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója ugyanis úgy véli, hogy ezzel arra ösztönözhetnék a független beszállítókat – mint amilyen az Ilmor vagy a Cosworth –, hogy komolyan fontolóra vegyék a Formula–1-ben való részvételt. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke viszont arra hívta fel a figyelmet, hogy a hőenergiavisszanyerő-rendszer nélkül az erőforrások elveszítenék az elektromos energiájuk 60 százalékát.
Az ezzel kapcsolatos bejelentés a jövő hét elejére várható, ám a döntéshozatalról fontos megjegyezni, hogy az FIA anélkül teheti meg azt, hogy szüksége lenne ahhoz a csapatok beleegyezésére. Jelenleg ugyanis ez a Concorde-egyezmény miatt szükséges, hogy az istállók rábólintsanak a szabálymódosításokra, ez azonban 2020-ban lejár, így az azt követő szabályok megalkotásánál már egyedül az FIA-nál van a döntés joga.