F1: az FIA közölte a 2020 utánra érvényes új motorszabályokat

Vágólapra másolva!
2017.10.31. 20:12
A Nemzetközi Automobil-szövetség, vagyis az FIA és a Formula–1-es csapatok képviselői a szervezet párizsi központjában tartott megbeszéléseket követően közzétette a Formula–1-re vonatkozó, 2020 után érvénybelépő új motorszabályokat.

A új motorok maradnak V6-osak és hibridek, 3000-rel magasabb fordulatszámon pörögnek majd. Az egyszerűsödés jegyében megszűnik az MGU-H, a motor hőenergiáját visszanyerő rendszer, míg az MGU-K, vagyis a mozgási energiát visszanyerő rendszer tárolókapacitása sokkal nagyobb lesz és egységes, egyforma lesz minden autóban.

Ráadásul úgy fog működni, ahogy a KERS működött 2009-es bevezetésekor: vagyis, sokkal inkább a pilótákon múlik majd, mikor használja fel az eltárolt energiamennyiséget.

A motor alkatrészei a 2021-es idénytől sokkal könnyebben cserélhetők lesznek, és a lehető legtöbb mindent igyekeznek majd egységesíteni.

Az FIA a következő egy évben a csapatokkal együttműködve majd igyekszik pontosítani és véglegesíteni a 2021-es idénytől életbe lépő motorszabályokat.

Legfrissebb hírek

Norris célja a győzelem; Hamiltonnak nincs vesztenivalója; Verstappen nem hisz a dobogóban Mexikóban

F1
2 órája

Norris a pole-ban a két Ferrari előtt; Piastrié a hetedik rajtkocka Mexikóban

F1
15 órája

Norris vette át a vezetést Hamilton és Russell előtt a mexikói utolsó edzésen

F1
18 órája

A McLaren csakis arra összpontosít, hogy megtörje Verstappen lendületét

F1
20 órája

„Így nem lehet versenyt nyerni" – a mexikói pénteken leggyorsabb Verstappen kicsit sem elégedett

F1
23 órája

Verstappen vette át a vezetést Leclerc előtt, Piastri a top 10-en kívül a második mexikói edzésen

F1
Tegnap, 1:01

Leclerc a leggyorsabb; Lindblad azonnal Cunoda előtt a mexikói nyitányon

F1
2025.10.24. 20:16

Verstappen folytatja a remek sorozatát, vagy a McLaren visszavág Mexikóban?

F1
2025.10.23. 15:23
Ezek is érdekelhetik