A új motorok maradnak V6-osak és hibridek, 3000-rel magasabb fordulatszámon pörögnek majd. Az egyszerűsödés jegyében megszűnik az MGU-H, a motor hőenergiáját visszanyerő rendszer, míg az MGU-K, vagyis a mozgási energiát visszanyerő rendszer tárolókapacitása sokkal nagyobb lesz és egységes, egyforma lesz minden autóban.
Ráadásul úgy fog működni, ahogy a KERS működött 2009-es bevezetésekor: vagyis, sokkal inkább a pilótákon múlik majd, mikor használja fel az eltárolt energiamennyiséget.
A motor alkatrészei a 2021-es idénytől sokkal könnyebben cserélhetők lesznek, és a lehető legtöbb mindent igyekeznek majd egységesíteni.
Az FIA a következő egy évben a csapatokkal együttműködve majd igyekszik pontosítani és véglegesíteni a 2021-es idénytől életbe lépő motorszabályokat.