F1: április végéig döntenek a fejvédő keret bevezetéséről

Vágólapra másolva!
2017.03.27. 08:33
Minden jel arra mutat, hogy a következő idényben már bevezetik a pilóták fejének védelmét szolgáló eszközt, ami jelenlegi ismereteink alapján valószínűleg a tavaly néhány szabadedzésen tesztelt glóriakeret, angolul halo néven ismert eszköz lesz. Vagy nem: Charlie Whiting FIA-versenyigazgató szerint ha az április végi döntésig előkerül egy hatékonyabb megoldás, akkor az lehet a befutó.

A Formula–1-ben Jules Bianchi tragikus balesete után erősödtek fel azok a hangok, amelyek a pilóta feje mechanikai védelmének a jelenleginél hatékonyabb megoldását szorgalmazták. Az FIA több megoldás bevezetését is mérlegelte, s úgy tűnik, a halónak elnevezett verzió futott be. Tavaly néhány nagydíjhétvége szabadedzésein tesztelték is a pilóták a védőeszközt.

Az elmúlt hónapok glóriakeret körüli csendjét aztán most Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója törte meg, aki elárulta: más megoldásra is nyitottak, korántsem biztos, hogy ez az eszköz lesz a befutó.

„Abszolút napirenden van a halo bevezetésének kérdése. A Stratégiai Csoport és az F1-es bizottság úgy állapodott meg, hogy 2018-ban további, frontális ütközések és mechanikai hatások elleni védőeszköz használata lesz kötelező az autókon. Eddig a halo az egyetlen olyan jelölt a feladat megoldására, amely megfelel az általunk kidolgozott feltételeknek.”

„Dolgozunk azon, hogy más megoldásokat is megvizsgálhassunk az április harmincadikai határidőig. Ha addig jobb, hatékonyabb előkerül, akkor megnézzük, hogyan tudjuk beilleszteni a jövő évi szabályok közé a használatát” – fogalmazott Charlie Whiting.

Az FIA tisztségviselője azt is elárulta, miért nem fogjuk látni az eszközt az idei szezon során egyetlen versenyhétvégén sem.

„Annak, hogy a tavalyi szabadedzéseken használták a csapatok ezt az eszközt, az volt a célja, hogy minden csapatnak és lehetőség szerint minden pilótának legyen lehetősége hozzászokni, kipróbálni. Ez, azt hiszem, egyetlen versenyzőt leszámítva megtörtént, ezért az idén nem tervezzük ennek a további próbálgatását” – magyarázta Whiting.

Az április 30. egyébként azért kiemelten fontos dátum, mert aznap véglegesíti az FIA a jövő évi Formula–1-es szabálykönyv technikai előírásokra vonatkozó részét, tehát azt is, hogy pontosan milyen védőeszköz alkalmazására kötelezik 2018-tól a csapatokat.

 

Legfrissebb hírek

Villamossal viszik körbe Budapesten a Red Bull Showrunra érkezett versenyautókat

F1
17 órája

F1: az Adidas lesz az Audi istálló ruházati partnere

F1
2025.09.10. 11:41

A McLarennek nem volt a meg a tempója a szárnyaló Red Bull ellen Monzában

F1
2025.09.07. 17:13

Verstappen magabiztos győzelmet aratott az Olasz Nagydíjon

F1
2025.09.07. 16:25

„Soha ne mondd, hogy soha” – Leclerc még nem mondott le a győzelemről a Ferrari hazai pályáján

F1
2025.09.06. 18:40

Verstappené a pole pozíció a két McLaren előtt a monzai időmérőn

F1
2025.09.06. 15:32

Norris maradt az élen, de Leclerc ott lohol a nyakában a monzai időmérő előtt

F1
2025.09.06. 13:36

F1: Gasly 2028-ig szerződést hosszabbított az Alpine-nal – hivatalos

F1
2025.09.06. 11:57
Ezek is érdekelhetik