F1: április végéig döntenek a fejvédő keret bevezetéséről

Vágólapra másolva!
2017.03.27. 08:33
Minden jel arra mutat, hogy a következő idényben már bevezetik a pilóták fejének védelmét szolgáló eszközt, ami jelenlegi ismereteink alapján valószínűleg a tavaly néhány szabadedzésen tesztelt glóriakeret, angolul halo néven ismert eszköz lesz. Vagy nem: Charlie Whiting FIA-versenyigazgató szerint ha az április végi döntésig előkerül egy hatékonyabb megoldás, akkor az lehet a befutó.

A Formula–1-ben Jules Bianchi tragikus balesete után erősödtek fel azok a hangok, amelyek a pilóta feje mechanikai védelmének a jelenleginél hatékonyabb megoldását szorgalmazták. Az FIA több megoldás bevezetését is mérlegelte, s úgy tűnik, a halónak elnevezett verzió futott be. Tavaly néhány nagydíjhétvége szabadedzésein tesztelték is a pilóták a védőeszközt.

Az elmúlt hónapok glóriakeret körüli csendjét aztán most Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója törte meg, aki elárulta: más megoldásra is nyitottak, korántsem biztos, hogy ez az eszköz lesz a befutó.

„Abszolút napirenden van a halo bevezetésének kérdése. A Stratégiai Csoport és az F1-es bizottság úgy állapodott meg, hogy 2018-ban további, frontális ütközések és mechanikai hatások elleni védőeszköz használata lesz kötelező az autókon. Eddig a halo az egyetlen olyan jelölt a feladat megoldására, amely megfelel az általunk kidolgozott feltételeknek.”

„Dolgozunk azon, hogy más megoldásokat is megvizsgálhassunk az április harmincadikai határidőig. Ha addig jobb, hatékonyabb előkerül, akkor megnézzük, hogyan tudjuk beilleszteni a jövő évi szabályok közé a használatát” – fogalmazott Charlie Whiting.

Az FIA tisztségviselője azt is elárulta, miért nem fogjuk látni az eszközt az idei szezon során egyetlen versenyhétvégén sem.

„Annak, hogy a tavalyi szabadedzéseken használták a csapatok ezt az eszközt, az volt a célja, hogy minden csapatnak és lehetőség szerint minden pilótának legyen lehetősége hozzászokni, kipróbálni. Ez, azt hiszem, egyetlen versenyzőt leszámítva megtörtént, ezért az idén nem tervezzük ennek a további próbálgatását” – magyarázta Whiting.

Az április 30. egyébként azért kiemelten fontos dátum, mert aznap véglegesíti az FIA a jövő évi Formula–1-es szabálykönyv technikai előírásokra vonatkozó részét, tehát azt is, hogy pontosan milyen védőeszköz alkalmazására kötelezik 2018-tól a csapatokat.

 

Legfrissebb hírek

Verstappen folytatja a remek sorozatát, vagy a McLaren visszavág Mexikóban?

F1
17 órája

Eljön a pillanat, amikor a McLarennek be kell állnia az egyik versenyzője mögé a vb-harcban?

F1
2025.10.20. 13:23

A Red Bull Norrist szerette volna hátráltatni, büntetést kapott az austini verseny után

F1
2025.10.20. 11:52

Nemzetközi sajtóvisszhang: Verstappen nem hagyta magát lefékezni az amerikai hőségben

F1
2025.10.20. 10:21

A tökéletes hétvégét teljesítő Verstappen úgy érzi, van esélye a címvédésre

F1
2025.10.19. 23:57

Verstappen magabiztos győzelmet aratott Austinban; zárul az olló a bajnokságban

F1
2025.10.19. 22:39

„Nyerni akarok, utálok a dobogó második vagy harmadik fokán állni” – Norris hadüzenetet küldött az austini verseny előtt

F1
2025.10.19. 11:36

Verstappen egyelőre megállíthatatlan Austinban; Piastri hatodik az időmérőn

F1
2025.10.18. 22:37
Ezek is érdekelhetik