F1: április végéig döntenek a fejvédő keret bevezetéséről

Vágólapra másolva!
2017.03.27. 08:33
Minden jel arra mutat, hogy a következő idényben már bevezetik a pilóták fejének védelmét szolgáló eszközt, ami jelenlegi ismereteink alapján valószínűleg a tavaly néhány szabadedzésen tesztelt glóriakeret, angolul halo néven ismert eszköz lesz. Vagy nem: Charlie Whiting FIA-versenyigazgató szerint ha az április végi döntésig előkerül egy hatékonyabb megoldás, akkor az lehet a befutó.

A Formula–1-ben Jules Bianchi tragikus balesete után erősödtek fel azok a hangok, amelyek a pilóta feje mechanikai védelmének a jelenleginél hatékonyabb megoldását szorgalmazták. Az FIA több megoldás bevezetését is mérlegelte, s úgy tűnik, a halónak elnevezett verzió futott be. Tavaly néhány nagydíjhétvége szabadedzésein tesztelték is a pilóták a védőeszközt.

Az elmúlt hónapok glóriakeret körüli csendjét aztán most Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója törte meg, aki elárulta: más megoldásra is nyitottak, korántsem biztos, hogy ez az eszköz lesz a befutó.

„Abszolút napirenden van a halo bevezetésének kérdése. A Stratégiai Csoport és az F1-es bizottság úgy állapodott meg, hogy 2018-ban további, frontális ütközések és mechanikai hatások elleni védőeszköz használata lesz kötelező az autókon. Eddig a halo az egyetlen olyan jelölt a feladat megoldására, amely megfelel az általunk kidolgozott feltételeknek.”

„Dolgozunk azon, hogy más megoldásokat is megvizsgálhassunk az április harmincadikai határidőig. Ha addig jobb, hatékonyabb előkerül, akkor megnézzük, hogyan tudjuk beilleszteni a jövő évi szabályok közé a használatát” – fogalmazott Charlie Whiting.

Az FIA tisztségviselője azt is elárulta, miért nem fogjuk látni az eszközt az idei szezon során egyetlen versenyhétvégén sem.

„Annak, hogy a tavalyi szabadedzéseken használták a csapatok ezt az eszközt, az volt a célja, hogy minden csapatnak és lehetőség szerint minden pilótának legyen lehetősége hozzászokni, kipróbálni. Ez, azt hiszem, egyetlen versenyzőt leszámítva megtörtént, ezért az idén nem tervezzük ennek a további próbálgatását” – magyarázta Whiting.

Az április 30. egyébként azért kiemelten fontos dátum, mert aznap véglegesíti az FIA a jövő évi Formula–1-es szabálykönyv technikai előírásokra vonatkozó részét, tehát azt is, hogy pontosan milyen védőeszköz alkalmazására kötelezik 2018-tól a csapatokat.

 

Legfrissebb hírek

Horner a Ferrari vagy az Alpine élén tér vissza? Verstappen továbbra is a Mercedes felé tart?

F1
Tegnap, 12:17

F1 75: amerikai siker a tömegkarambol után újraindított futamon

F1
Tegnap, 11:40

F1 75: Emerson Fittipaldi nyerte meg az idegek csatáját Ausztriában

F1
2025.07.10. 16:21

F1 75: nyolcan álltak az élen, két tizeden belül ért célba az első négy Monzában

F1
2025.07.09. 13:41

A Red Bull-istálló elbocsátotta Christian Horner csapatfőnököt – hivatalos

F1
2025.07.09. 11:37

F1 75: Rindt az utolsó kanyarban előzte meg a hibázó Brabhamet

F1
2025.07.08. 14:34

F1 75: Jackie Stewart és Jochen Rindt klasszikus csatát vívott Silverstone-ban

F1
2025.07.07. 16:39

Leclerc válaszokat akar; Hamilton beszélne a Ferrari tervezőivel a hazai kudarc után

F1
2025.07.07. 14:38
Ezek is érdekelhetik