A Honda nagy reményekkel vágott neki a folytatásnak a nyári szünetet követően, és a még meglévő 11 zsetonjukból hetet áldoztak be erőforrásuk továbbfejlesztésére. A McLaren még csütörtökön elmondta, hogy az első két szabadedzés után döntenek arról, hogy az új vagy a régi rendszert használják-e a hétvége hátralévő részében, de mivel Fernando Alonso első gyakorlása igen hamar véget ért vízszivárgás miatt, ezért a csapat úgy döntött, a második szabadedzésre visszaszereli a régi motort a spanyol autójába.
FRISS: a csapat változtatott korábbi elképzelésén, és az első edzésen tönkrement egységhez hasonló, vadonatúj erőforrást szerel a 14-es rajtszámú autóba, ami rajtbüntetéssel jár, mert Alonso mindegyik alkatrészből a hatodikat kapja meg. Ez papíron 35 rajthelyes büntetés lesz.
Nemcsak a McLarennek adódtak problémái az erőforrással, ugyanis a Sauber versenyzőjét, Marcus Ericssont már az első gyakorlás előtt rajtbüntetéssel sújtották a vasárnapi futamra. A svéd pilóta azután kapott tíz rajthelyes büntetést, hogy autójában ki kellett cserélni a turbófeltöltőt, amiből így már a hatodikat használja. Ericsson mellesleg új belső égésű motort is kapott a Belga Nagydíjra, azonban ebből még csak az ötödiket szerelték be autójába.
Lewis Hamilton is rajtbüntetést kap, jelenleg 15 rajthelynél tart, de stratégiai megfontolásból további új motoralkatrészek kerülhetnek a 44-es Mercedesbe.