A csapatok a hétvége előtt arról győzködték Charlie Whiting FIA-versenyigazgatót, hogy ne ragaszkodjon a pálya határainak betartatásához, engedje szabadon fordulni a pilótákat. Whiting annyit engedett szombat reggelre, hogy a kerékvető külső szélét nevezte meg a pálya határának, azaz elég volt a belső kerékkel azon haladni.
Így az időmérőn tíz kilométer per órával nagyobb sebességgel fordulhattak az autók. A német Auto Motor und Sport szerint, ha a pálya bejárásakor tudta volna az FIA ellenőre, talán F1-es engedélyt sem ad Hockenheimnek, mert a sebesség megnőtt, a bukótér pedig a pálya kiszélesítésével kisebb lett, így az FIA előírásának már nem felelt meg. A fő gondot az okozta, hogy a kerékvető és a bukótér közötti vízelvezető árkocska meggyötörte az autókat.
A német szaklap úgy tudja, nyolc autó padlólemeze sérült meg az időmérőn, a McLaren, a Ferrari, a Red Bull, a Williams és a Force India szerelői is szerelhették az autókat a verseny előtt vasárnap délelőtt. Sőt, Nico Hülkenberg Forcre Indiáján annyira megsérült a padlólemez, hogy kis híján megbukott a rugalmassági teszten, ami az időmérőről való kizárással járt volna.
A Force India elárulta, minden egyes padlólemezcsere 35 ezer eurójába (11 millió forintjába) került a csapatnak. Azaz csak az időmérőn majdnem 90 millió forintnyi kárt okozott a csapatoknak, hogy sikerrel meggyőzték az FIA-t.