Nico Rosberg hozta a kötelezőt, a Mercedesszel a Malajziai Nagydíj tavalyi első szabadedzésének legjobb körénél fél másodperccel jobbat futva mindenkit maga mögé utasított. Csak a két Ferrari tudott egy másodpercen belülre kerülni hozzá képest, Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel az edzés hajrájában futott gyors körével talán a vártnál is jobban felzárkózott az egyetlen használható Mercedesre.
A másik „ezüstnyíl” tönkrement Lewis Hamilton alatt, a világbajnoki címvédő motorhiba miatt mért kört sem tudott futni. A többiek tavaly a Mercedes műszaki hibáiban bízhatott, úgy tűnik, az idén sem sikerült minden problémát megoldani a mezőny leggyorsabb autóin.
A negyedik helyen Romain Grosjean zárt a Lotusszal, aztán a két hét alatt sokat javult Renault-motort használók következtek a sorban. A Toro Rosso továbbra is képes a Red Bull szintjén teljesíteni.
Fernando Alonso nemcsak Jenson Button, hanem a két Force India megelőzésével is jelezte, hogy régi formájában tért vissza a McLaren-Hondához, amelynek nem kell tartania az utolsó rajtsor rémétől, a Manor Marussia-Ferrarik ugyanis elindultak, és első 2015-ös köreik után úgy tűnik, nem lesz gondjuk a 107 százalékos határon belülre kerüléssel.
Folytatás magyar idő szerint 7 órakor.
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:40.124 | átlag: 199.300 km/ó | 20 kör |
2. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:40.497 | 0.373 mp h. | 17 |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:40.985 | 0.861 | 13 |
4. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Mercedes | 1:41.543 | 1.419 | 14 |
5. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:41.596 | 1.472 | 26 |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:41.787 | 1.663 | 15 |
7. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | 1:41.803 | 1.679 | 23 |
8. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:41.882 | 1.758 | 23 |
9. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-Renault | 1:42.055 | 1.931 | 18 |
10. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:42.064 | 1.940 | 16 |
11. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:42.103 | 1.979 | 23 |
12. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes | 1:42.567 | 2.443 | 19 |
13. | Raffaele Marciello* | olasz | Sauber-Ferrari | 1:42.621 | 2.497 | 13 |
14. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:42.885 | 2.761 | 20 |
15. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:42.893 | 2.769 | 13 |
16. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:43.054 | 2.930 | 15 |
17. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:43.100 | 2.976 | 19 |
18. | Will Stevens | brit | Marussia-Ferrari | 1:46.686 | 6.562 | 8 |
19. | Roberto Merhi | spanyol | Marussia-Ferrari | 1:47.683 | 7.559 | 8 |
20. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | idő nélkül | 4 | |
*tesztpilóta, az nagydíj további részén nem vesz részt |
AZ EDZÉS PERCRŐL PERCRE
4.31 Vége az első edzésnek, csak Hamilton nem futott mért kört. A két Ferrari azonban a hajrában feljebb jött Rosbergre, Räikkönen 373, Vettel 861 ezredre csökkentette hátrányát.
4.28 Nincs változás az élmezőnyben. A Pirelli szerint a Malajziai Nagydíj nehézsége, hogy amíg a szabadedzések közül az első helyi idő szerint 10 órakor kezdődik, a második és a harmadik pedig 14 órakor, az időmérő 17-kor, a verseny 15-kor. Nehéz felkészülni az igazán fontos eseményeken várható körülményekre. Főleg, hogy a kvalifikációra esőt jósolnak.
4.23 Mergi 1:47.6-ig faragta köridejét, Marciello tudott még javítani Nasr Sauberében – az olasz a 13. helyen áll, Alonso előtt. Mit nem adna Alonso most ezért a Sauberért?...
4.20 A Mercedes megerősítette, hogy Hamilton Mercedesében a motorral van baj. Még vizsgálódnak, így a világbajnok nem megy már ki az első edzésen. Rosberg helyette is körözhet, el is hagyta a depót.
4.18 1:48.9 a spanyol második köre, már csak két másodpercre van Stevenstől. A jelek szerint mindkét Marussia elindulhat a vasárnapi versenyen, nem túl lassúak ahhoz, hogy a 107 százalékos szabály miatt aggódjanak. A McLaren megmenekül ezzel az utolsó sortól.
4.17 Merhi 1:58-as körrel kezdett. Van még tartalék abban az autóban…
4.14 A vb-címvédő autóján serényen dolgoznak, negyedórájuk van rá, hogy működőképessé tegyék, és az angol kihajtson a pályára. Button és Merhi a pályán, utóbbi első mért körét futhatja.
4.13 Hamiltonnak van ideje arra, hogy a Twitteren képet osszon meg a Malajziai Nagydíjra készített speciális sisakfestéséről, amelyet az új szabályok (tilos változtatni a festést az idény alatt) miatt nem használhat.
4.08 Rosberg mögött Räikkönen, Vettel, Grosjean, Sainz, Ricciardo, Verstappen, Bottas, Kvjat, Massa a sorrend. Alonso a 13., Button a 16. helyen.
4.06 A kezdeti biztató jelek után Verstappen és Kvjat is a Renault-motorra panaszkodik. A holland Toro Rossójával a 9-es kanyar utáni kigyorsítás problémás, az orosz Red Bullja erejét vesztette.
4.04 Massa és Maldonado sokat bajlódik autójával, Alonsóról is sok olyan visszajátszást láthattunk, amelyen leblokkolnak a kerekei és küzd a McLarennel.
PÉNTEK |
3.00–4.30: 1. szabadedzés |
7.00–8.30: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
7.00–8.00: 3. szabadedzés |
10.00–11.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
9.00: a verseny rajtja (hajnalban óraátállítás!) |
Az időpontok magyar idő szerint értendők, az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be. |
4.02 Räikkönen 1:41.0-val kilenc tizedre megközelítette Rosberget. Ennél többre nemigen lehet számítani a riválisoktól.
4.01 Vettel a 6. helyen mutatkozott be, két másodperccel lassabb Rosbergnél.
3.58 Rosberg 1:40.124-gyel növelte 1.4 másodpercre az előnyét. Vettel a pályán.
3.57 Vettel, Hamilton és Merhi köridő nélkül – de a német már a Ferrariban ül, igaz, egyelőre a garázsban.
3.56 Az aszfalt már 46 fokos, a levegő meghaladta a 30-at.
3.55 Alonso viszont 1:42.8-cal előre ugrott a 12. helyre, így előző megjegyzésünk máris érvényét veszítette.
3.53 Többen is a pályára hajtottak, Grosjean feljött a 2. helyre. Stevens legjobbja már 1:46.6 – a Manor közelebb van a McLarenhez, mint a McLaren a Mercedeshez.
3.50 Button is a pályán, a 12. helyen áll, 2.5 másodpercre Rosbergtől, 2 másodperccel Alonso előtt.
3.48 Másodikra több mint három másodpercet javított – ha a Mercedes a lassabb gumival továbbjut az időmérő első szakaszából, nem lehet gond a 107 százalékos szabállyal.
3.46 Megvan a Marussia első mért köre: 1:51.091. Bő tíz másodperccel Rosberg mögött, de bármilyen teszt nélkül, elsőre nem is várhattunk sokkal jobbat.
3.44 Stevens törte meg a csendet.
3.43 Hamilton Mercedese a platós kocsi hátulján a szervizúton tart a box felé. Ha időben odaérnek vele, és nem nagy a gond, az angol még ezen az edzésen visszajöhet a pályára.
3.40 Hamilton azt mondta a rádión, valami kattant a kocsi hátuljában, és elszállt a motor ereje. A csapat ekkor javasolta, hogy állítsa le a motort.
3.37 Rosberg, Sainz, Räikkönen, Grosjean, Ricciardo, Massa, Ericsson, Kvjat, Bottas, Maldonado, Verstappen, Pérez, Button, Marciello, Hülkenberg, Alonso a sorrend.
3.35 A Marussia jelezte, a próbakörök utáni ellenőrzés zajlik. Mivel ezek voltak a csapat első körei 2015-ben, nem csoda, hogy sokáig tart az adatok elemzése.
3.34 A riválisok tavaly is csak a Mercedes műszaki hibáiban bízhattak, a világbajnok istálló a jelek szerint az idén sem makulátlan e téren.
3.32 Helyszíni beszámolók szerint Hamilton Mercedesének eleve furcsa hangja volt, nem csoda, hogy leállt.
3.30 Üres a pálya, van idő a traktorral elszállítani a leállt Mercedest.
3.29 Miközben mindenki visszament a boxba az első készlet kemény gumin, Hamilton kijött a pályára, de leállt a Mercedese. Ennyi volt számára az edzés, nem fog mért kört futni. A próbakörében csak a telemetria volt rossz, de nagyobb lehet a baj.
3.27 Sainz 1:41.5-tel a második helyen.
3.26 Rosberg 1:40.561-re javított. Hamiltonnak nincs még mért köre, illetve Vettelnek és a két Marussiának.
3.24 Grosjean több mint egy másodperces lemaradással második Rosberg mögött. Már 14 pilótának van mért köre, a két McLaren-Honda az utolsó két helyen. A Manor még nem futott mért kört.
3.22 Nagy a forgalom a csak az első félórára kapott kemény keverékű gumikon, Rosberg első köre 1:40.973, majdnem olyan jó, mint Hamilton tavalyi legjobbja az első edzésen.
3.18 Verstappen mindkettőjüket megelőzte, de Bottas másodikra 1:42.533-mal visszaállt az élre.
3.17 Megvannak az első valós köridők is: Ericsson 1:44.483-mal kezdett, Bottas 1:43.432-vel megelőzte.
3.16 Azért érdekes, hogy amíg a hivatalos F1-es források Marussiaként hivatkoznak a csapatra, az istálló önmagát Manornak hívja. Az egyetlen felirat a rajtszámokon kívül a Pirellié a kocsikon.
3.14 Mindenki túl van legalább egy ellenőrző körön. Egyedül Ericsson van a pályán.
3.12 Törölték Pérez időeredményét… Az 1:37 túl jó köridő lenne elsőre, tavaly Hamilton 1:40.691-gyel zárta az élen az első szabadedzést.
3.10 Roberto Merhi, a hétvége harmadik spanyolja is a pályán a másik Marussia-Ferrarival. A kiscsapatnak, akárcsak a McLarennek, ez a nagydíjhétvége is egy tesztnek felel meg.
3.09 Az első mért kör Pérezé: 1:37.404, ha minden igaz. A hivatalos időmérő alkalmazáson az első három helyen a safety car és a két orvosi autó áll…
3.08 Marciello a Sauberrel megtette első körét F1-es hétvégén. Hamilton Mercedesének nem működik a telemetrikai rendszere.
3.06 „Sokkal-sokkal jobb a Renault-motor vezethetősége” – jegyezte meg örömmel Carlos Sainz Jr. a Toro Rossóban. A franciák ezt ígérték, a jelek szerint nem a levegőbe beszéltek a rémes idénynyitó után.
3.05 „Visszatértünk” – idézi a Marussia az Ausztrál Nagydíjat megnyerő Lewis Hamiltont a Twitteren.
3.03 És több mint egy hónap után Alonso is a pályán a McLaren-Hondával.
3.02 És igen, Stevens piros-fehér Marussiája is útnak indult.
3.00 Elkezdődött az edzés, Ericsson az első a pályán, sokan követik.
2.59 A Pirelli a kemény és a közepesen kemény gumikat szállította Malajtiába, az első szabadedzésen minden bizonnyal csak a keményebb keveréket láthatjuk az autókon.
2.58 A Manor, amely az F1-es közvetítés szerint hivatalosan Marussia, azt tervezi, hogy az első percekben pályára küldi Will Stevenst.
2.56 Derűs, szeles idő van Sepangban, a levegő 30, az aszfalt 37 fokos.
2.55 A Saubernél Raffaele Marciello tesztpilóta készül bevetésre, Felipe Nasr autóját vezeti majd. A Ferrari akadémistája lesz a 100. olasz versenyző, aki nagydíjhétvégén volánhoz ül.
2.52 A Mercedes fölénye várhatóan nem csökken a hétvégén, de lesz érdekesség bőven. A McLaren esetleges javulása mellett érdemes lesz figyelni a Red Bull és a Renault kapcsolatának alakulását, pénteken Christian Horner csapatfőnök és Cyril Abiteboul, a francia gyár F1-es igazgatója is részt vesz az FIA hivatalos sajtótájékoztatóján.
2.48 Köszöntjük olvasóinkat a Malajziai Nagydíj első szabadedzését élőben végigkísérő cikkünkben!
Úgy tűnik, rendeződött a helyzet a kaotikus melbourne-i idénynyitó óta, Fernando Alonso és Valtteri Bottas is százszázalékosnak tűnik, a Manor is készen áll arra, hogy megtegye első 2015-ös köreit.