A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) a motorfejlesztés korlátozása érdekében súlyozta a hajtóművek egyes alkatrészeit, s úgynevezett zsetonokban határozta meg az értéküket. Vannak egy, két és három zseton értékű alkatrészek a motorban, amely tavalyi verziójának 48 százalékát lehet módosítani.
Ez motoronként 32 zsetont jelent, s szombaton kiderült, mely gyártó hányat használt el eddig, azaz mennyire fejlesztett motorral érkezett az Ausztrál Nagydíjra.
A Mercedes a lehetséges 32 zsetonból 25-öt használt el, azaz hét maradt neki.
A Ferrari 22-t használt fel, tíz áll még a rendelkezésére a szezon hátralévő részében új motorjai bevetésénél.
A Renault bánt legóvatosabban a fejlesztéseivel, 20 zseton elhasználása után még 12-t használhat.
Az új motorral beszálló Honda a szabályok szerint a riválisok fennmaradó zsetonjainak átlagát használhatja, ami 9.