F1: az FIA szerint elsősorban Bianchi a hibás a balesetéért

Vágólapra másolva!
2014.12.03. 18:34
null
Jules Bianchi családja szerint csoda, hogy túlélte a balesetet – az FIA szerint senki sem hibázott, legfeljebb a pilóta (Fotó:Reuters, archív)
Az FIA nyilvánosságra hozta a Jules Bianchi Japán Nagydíjon történt balesetének vizsgálatáról írt jelentést, amelyből kiderült, hogy a Nemzetközi Automobil-szövetség szerint elsősorban maga a pilóta okolható a baleset kialakulásáért, mert nem lassított eléggé a sárga zászlós figyelmeztetésnél.

A Marussia francia pilótája akkor sodródott le az útról, amikor Adrian Sutil szintén megcsúszott Sauberét mentették. Bianchi autója a másik kocsit elszállító traktornak ütközött, a versenyző súlyos fejsérüléseket szenvedett. A 25 éves francia már nincs mesterséges kómában, de eszméletlen állapotban fekszik a Nizzai kórházban.

Az FIA jelentése szerint Bianchi az időjárási körülményekhez képest a sárga zászlós figyelmeztetés ellenére túl gyorsan haladt, ezért csúszott meg.

A biztonsági autó pályára küldése nem volt indokolt, mert „az elmúlt nyolc évben 384 hasonló balesetnél sikeresen megtörtént a mentés a safety car beküldése nélkül."

A Marussia elektronikus rendszere sem működött tökéletesen, az FIA alapvető követelménye ugyanis egy olyan rendszer, amely szerint ha egyszerre nyomja valaki padlóig a fék és a gázpedált, a motornak ki kell kapcsolnia. A Marussia rendszere azonban nem volt kompatibilis ezzel a szisztémával, és nem állt le a motor. Ám az FIA-jelentés szerint nem biztos, hogy a rendszer megfelelő működése esetén lelassult volna az autó.

A Marussia 126 kilométer per órás sebességgel csapódott bele a 6500 kilogrammos traktorba. Az FIA szerint a becsapódás szöge miatt a fedett pilótafülke sem mentette volna meg a súlyos sérüléstől Bianchit. „Rossz célkitűzés, hogy egy traktor és egy versenyautó ütközése túlélhető legyen. A lényeg inkább az, hogy egy traktor és egy versenyautó ütközésének az esélye minimálisra csökkenjen" – áll a jelentésben.

A Pirelli gumijait sem hibáztatják, nem játszott szerepet a baleset kialakulásában az abroncs karakterisztikája. Ugyanakkor kötelezővé tennék a vizes pályára való gumik tesztjét két szezon között.

A legfőbb tanulságként azt írta le a jelentés, hogy a nem villanyfényes versenyeket legalább négy órával a szürkületkezdete előtt el kell rajtoltatni. A virtuális biztonsági autó bevezetését is jóváhagyták szerdán, azaz a fokozottan veszélyes helyeken sebességkorlátozás lép életbe.

Legfrissebb hírek

„Nyerni akarunk” – a Ferrari úgy érzi, visszatért a világbajnoki küzdelembe

F1
13 órája

Hazai pályán lettek meg az első pontok, de Alonsóban vegyes érzések kavarognak

F1
15 órája

„Elszabadult a pokol” – Marko szerint szükségtelen volt Verstappen megmozdulása

F1
16 órája

Stroll tombolt az Aston Martin garázsában, mielőtt visszalépett a Spanyol Nagydíjtól – sajtóhír

F1
2025.06.02. 15:22

„Piastri könnyedén nyert, Verstappen pedig duzzoghat” – sajtóvisszhang a Spanyol Nagydíj után

F1
2025.06.02. 15:02

Ki kellett volna zárni Verstappent a Spanyol Nagydíjról?

F1
2025.06.02. 14:21

„Nem volt helyes, és nem kellett volna megtörténnie” – Verstappen vállalta a felelősséget

F1
2025.06.02. 11:52

A Ferrari visszatért a dobogóra – Leclerc örül, hogy kifizetődött a taktikája Spanyolországban

F1
2025.06.01. 19:49
Ezek is érdekelhetik