„Teljesen hülye ez a szabály a motorokról.Az ember otthon bekapcsolja a tévét, és nem érti, miért nem megy ki valaki a pályára az időmérőn. Miért is mennék, ha tudom, hogy mindenképpen a boxból rajtolok? – tette fel a kérdést Vettel. – Ha valakinek van jó ötlete, hogy lehet eltölteni kellemesen egy szombat délutánt Austinban, szívesen veszem."
A német azt is elmondta, miért volt a vártnál sokkal unalmasabb az Orosz Nagydíj.
„Túl sokáig bírták a gumik. Az utóbbi években a gumikkal a mesterséges káosz megteremtése volt a cél, ez most itt nem sikerült, el is szoktunk tőle – mondta Vettel. – A pálya vonalvezetése miatt előzni sem volt könnyű. Hiába a két DRS-zóna, nem volt igazán jó lehetőség arra, hogy a másik mellé érj. A célegyenes előtti két kanyarban a ritmusuk miatt nem lehetett a másikra tapadni, a hátsó egyenesben pedig volt egy enyhe ív a fékezési pont előtt, amely megkönnyítette az elöl haladó feladatát. Ha tartotta a vonalát, könnyen elöl maradt."
S ha már a kritikáknál tartunk, Fernando Alonso és Felipe Massa a Pirellit bírálja azért, mert a Brazil Nagydíjra a kemény és a közepesen kemény abroncsokat szállítja, miközben pár éve még a szuperlágy és a lágy került az autókra Interlagosban.
„Nagyon meglep, hogy a kemény és a közepesen kemény gumikat választották a Brazil Nagydíjra. A Pirelli joga eldönteni, hogy mit csinál, de néha minket is nyugodtan megkérdezhet, ha nem tudja, mit kellene tenni" – mondta Alonso.
„Ez a választás kifejezetten veszélyes. Sohasem mentünk még kemény keverékű gumikkal Brazíliában, az előző években már a lágy és a közepesen kemény kiválasztása is rossz döntés volt – mondta Massa. – Brazíliában ilyenkor nagy esély van arra, hogy esni fog az eső, az aszfalt a száradás után hűvös marad, a kemény guminak nincs tapadása, nem melegszik fel, nagyon veszélyes. Nem értem, miért ezt választották, elfogadhatatlan. Szocsiban beszéltem az egyik pirellis sráccal, még ő is nekem adott igazat."