A HÉTVÉGE „SOROZATTÖRŐJE”. A legutóbbi öt Osztrák Nagydíjat kizárólag olyan pilóta nyerte meg, aki az egyes vagy a négyes rajtszámú kocsival állt rajthoz. Ezt a sorozatot törte meg Nico Rosberg, aki a hatos rajtszámú Mercedesszel diadalmaskodott. Sebastian Vettelnek vagy Max Chiltonnak tehát nem sikerült tovább vinnie a nagy szériát.
A HÉTVÉGE MÉRFÖLDKÖVE. Rosberg győzelmével megelőzte édesapját, Keke Rosberget, aki pályafutása alatt öt Nagydíjat tudott megnyerni, fia már hatnál tart. Viszont világbajnoki címek tekintetében még mindig az idősebb Rosberg áll jobban eggyel.
A HÉTVÉGE REKORDJA. Az idei szezonban nyolc futamból hatszor a Mercedes két pilótája végzett az első és a második helyen, a Ferrari által még 2004-ben felállított nyolc kettős győzelem óta ez a legtöbb, amit egy istálló fel tud mutatni. És a mostani idényből még hátravan 11 nagydíj…
Ugyanakkor érdemes megjegyezni, hogy a ferraris Michael Schumacher 3:50 perccel rövidebb idő alatt nyerte meg a 2003-as Osztrák GP-t ezen a pályán, mint most Rosberg, azaz három kört adott volna azzal az autóval azokkal a szabályokkal a mostani Mercedesnek.
A HÉTVÉGE NEMZETE. A 27. versenyén szereplő Valtteri Bottas a 205. pilóta az F1-ben, aki dobogóra állt. A Formula–1-ben így immár hét finn pilóta állt a pódiumon – ugyanannyian, mint ahányan egynél több versenyen rajthoz álltak. A lista: Kimi Räikkönen 77 dobogós helyezés/200 futam, Mika Häkkinen 51/161, Keke Rosberg 17/114, Heikki Kovalainen 4/111, Mika Salo 2/109, JJ Lehto 1/62 és Bottas 1/27.
A HÉTVÉGE LEGBÜSZKÉBB EMBERE. Toto Wolff, a Mercedes osztrák sportigazgatója a gyári csapat vezetőjeként és a Williams-istálló 10 százalékának tulajdonosaként nézte az Osztrák Nagydíjat. Az üzletember a hazájában négyes diadalt ünnepelt – ilyet legutóbb Enzo Ferrari érezhetett még az 1961-es Belga Nagydíj után, amikor az első négy helyen Ferrari ért célba.
A HÉTVÉGE BAKIJA. A Sauber a versenyen elrontotta Esteban Gutiérrez első kerékcseréjét, a jobb hátsót rosszul rögzítették. A mexikói elindult, a kerék lötyögött, a rádión viszont Adrian Sutilnak ordították, hogy azonnal álljon meg. A német nem tudta mi van, de az ideges, határozott hangot hallva nem kérdezett vissza, azonnal félrehúzódott a pályán. Lelassított, majd visszakérdezett, mire kiderült, hogy az utasítás nem is neki szólt – elég sok időt veszett ahhoz, hogy a Sauber számára ezúttal is elússzon a pontszerzés esélye. Monisha Kaltenborn, a csapat osztrák (!) csapatfőnöke nem véletlenül mondta, hogy ez elfogadhatatlan.
A HÉTVÉGE NOSZTALGIÁJA. Maradjunk Sutilnál! 11 évvel ezelőtt érdekes előzési manőverrel próbálkozott meg a német a Formula BMW sorozatban az akkor még A1 Ringnek nevezett pályán.
A HÉTVÉGE FERDÍTÉSE. Érdekes rádióbeszélgetés zajlott a második szabadedzésen Romain Grosjean és mérnöke, Komacu Ajao között, miután a francia pilóta kifakadt csapattársára.
– Azt mondják a többi autóról, hogy mindenki lassú és gyors köröket megy felváltva a gumik miatt. A pálya viszont egyre gyorsabb – mondta Komacu.
– Mit csinál Pastor? – kérdezett vissza a francia pilóta.
– Nem tudom, utánanézek. (Szünet.) Oké, úgy tűnik, a boxba tart.
– Jó, de összeütköztünk.
– Ütköztetek?
– Na jó, nem, de rám húzta az autóját.
A HÉTVÉGE FUVARA. Danyiil Kvjat a kiesése után egy robogó hátsó ülésén ment vissza a depóba. A Toro Rosso orosz pilótája a 7. rajtkockából indulva többet várt ettől a hétvégétől.
A HÉTVÉGE ÍGÉRETE. „A Le Mans-i 24 órás verseny megnyerése minden pilótának sokat jelent, remélhetőleg egy napon én is versenyezhetek majd ott. Ha rajtam múlik, biztosan elindulok azon a versenyen, ezt már eldöntöttem, de csak miután befejeztem az F1-es karrieremet” – nyilatkozta Alonso.A spanyol pilóta tehát követheti Mark Webber példáját.
A HÉTVÉGE CSAPATA. Nem is lehet kérdéses, hogy ez a Williams volt. Szombaton kibérelte az első sort a kvalifikáció során, ráadásul nem sokkal később az istálló tesztpilótája, Felipe Nasr megnyerte az első Osztrák GP2-es Nagydíjat. Vasárnap aztán Massa „csak” negyedik lett, de csapattársa, Valtteri Bottas legalább a dobogóra felállhatott. A Williams-istálló 27 pontot szerzett, ennyivel még sohasem gazdagodott egyetlen versenyhétvégén. Amikor kettős győzelmeket aratott, még más volt a pontszámítási rendszer.
A HÉTVÉGE TORTÁJA. Most nem pilóta vagy csapatvezető ért el szép jubileumot, hanem egy újságíró, nevezetesen Dan Knutson, aki az ESPN munkatársaként már az 500. F1-es Nagydíjáról tudósíthatott a hétvégén Ausztriából. A Force India erről nem is feledkezett meg, és kedves kis ajándékkal lepte meg Knutsont.
A HÉTVÉGE VENDÉGEI. Számos korábbi F1-es pilóta, illetve sztár tűnt fel a paddockban, a Toro Rosso vendégszeretetét a nálunk talán kevésbé ismert német Tim Bendzko énekes és dalszövegíró élvezte, de nálunk a Williams látogatója vitte el a pálmát: a grove-iak Wayne Gretzky hokilegendát csábították el az Osztrák Nagydíjra.
A HÉTVÉGE ÁTKA. Vagy inkább az egész szezoné, mondhatná Vettel, ugyanis a négyszeres világbajnok egyetlen versenyt sem tudott befejezni, amikor Mark Webber feltűnt a paddockban. A korábbi csapattárs eddig az Ausztrál, a Monacói és az Osztrák GP-t nézte meg a helyszínen. Véletlen az egybeesés, vagy új átok született?
1. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:12.142 | átlag: 215.874 km/ó | 59 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:12.217 | 0.075 mp h. | 41 |
3. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:12.581 | 0.439 | 63 |
4. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:12.586 | 0.444 | 63 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:12.595 | 0.453 | 58 |
6. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:12.598 | 0.456 | 50 |
7. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:12.746 | 0.604 | 53 |
8. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:12.858 | 0.716 | 60 |
9. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:12.884 | 0.742 | 55 |
10. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:13.060 | 0.918 | 55 |
11. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:13.156 | 1.014 | 60 |
12. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1:13.187 | 1.045 | 64 |
13. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:13.317 | 1.175 | 55 |
14. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:13.709 | 1.567 | 59 |
15. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:13.953 | 1.811 | 42 |
16. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:14.036 | 1.894 | 53 |
17. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:14.254 | 2.112 | 30 |
18. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:14.332 | 2.190 | 23 |
19. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 1:14.476 | 2.334 | 65 |
20. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 1:14.672 | 2.530 | 33 |
21. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 1:14.847 | 2.705 | 40 |
22. | Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault | 1:15.274 | 3.132 | 40 |
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:27:54.976 |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1.932 mp h. |
3. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 8.172 mp h. |
4. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 17.358 mp h. |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 18.553 mp h. |
6. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 28.546 mp h. |
7. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 32.031 mp h. |
8. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 43.522 mp h. |
9. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 44.137 mp h. |
10. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 47.777 mp h. |
11. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 50.966 mp h. |
12. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1 kör h. |
13. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
14. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1 kör h. |
15. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 2 kör h. |
16. | Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault | 2 kör h. |
17. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 2 kör h. |
18. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 2 kör h. |
19. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 2 kör h. |
FELADTA | megtett körök | |||
Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 59 | |
Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 34 | |
Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 24 | |
Leggyorsabb kör: Sergio Pérez (59. kör) 1:12.142 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Nico Rosberg | 3 | 8 | 8 | 165 |
2. | Lewis Hamilton | 4 | 6 | 6 | 136 |
3. | Daniel Ricciardo | 1 | 3 | 6 | 83 |
4. | Fernando Alonso | – | 1 | 8 | 79 |
5. | Sebastian Vettel | – | 2 | 5 | 60 |
6. | Nico Hülkenberg | – | – | 8 | 59 |
7. | Valtteri Bottas | – | 1 | 7 | 55 |
8. | Jenson Button | – | 1 | 4 | 43 |
9. | Felipe Massa | – | – | 4 | 30 |
10. | Kevin Magnussen | – | 1 | 5 | 29 |
11. | Sergio Pérez | – | 1 | 5 | 28 |
12. | Kimi Räikkönen | – | – | 6 | 19 |
13. | Romain Grosjean | – | – | 2 | 8 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 2 | 8 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 3 | 4 |
16. | Jules Bianchi | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 301 |
2. | Red Bull-Renault | 143 |
3. | Ferrari | 98 |
4. | Force India-Mercedes | 87 |
5. | Williams-Mercedes | 85 |
6. | McLaren-Mercedes | 72 |
7. | Toro Rosso-Renault | 12 |
8. | Lotus-Renault | 8 |
9. | Marussia-Ferrari | 2 |