Mint ismert, a 2. helyen célba érő Daniel Ricciardót kizárták az Ausztrál Nagydíjról, mert a Red Bulljában az üzemanyag motorba áramlása rendszeresen meghaladta a 100 kilogramm per órás sebességet, és az idén ez már szabálytalan
„Továbbra is elégedett vagyok azzal, amit tettem, ezen semmi sem fog változtatni. Persze jó lenne, ha megkapnám érte a 18 pontot, hiszen ott álltam a dobogón, ami leírhatatlan érzés volt” – mondta Ricciardo hétfőn.
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
A Red Bull fellebbezett a döntés ellen, mert úgy véli, nem volt szabálytalan az üzemanyag áramlása, csak az FIA mérőrendszere mutatott hibás értékeket, ami a hétvége korábbi részében más csapatoknál is előfordult.
Ám az FIA a büntetésről kiadott közleményében jelezte, a Red Bull megkapta a lehetőséget arra, hogy a félreértések és a büntetések elkerülése érdekében az FIA mérőrendszerét használja, de ragaszkodott a sajátjához – a fellebbezéskor igazából azt kellene eldönteni, hogy melyik műszer mér hibásan. Az FIA szóvivője szerint még nem lehet megmondani, mikor tárgyalják meg az ügyet Párizsban.
„Meglátjuk, elfogadják-e a fellebbezésünket, igazából nem vagyok abban a lelkiállapotban, hogy erről beszéljek” – mondta Ricciardo.
Az FIA elismerte, hogy Ricciardo nem tett rosszat, hiszen a versenyző nem szabályozhatja az üzemanyag áramlását, ezt a Renault és a Red Bull közösen tette meg a futam előtt. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke is felmentette a pilótát.
„Borzasztóan csalódott vagyok, hogy ez megtörténhetett, Daniel ebben az esetben természetesen teljesen ártatlan. Felkészülünk az eset újratárgyalására, ami Párizsban lesz, és bebizonyítjuk, hogy nekünk van igazunk, s nem tettünk semmit, ami szabálytalan” – mondta Horner.
Paul Stoddart, a Minardi (ma Toro Rosso) korábbi tulajdonosa, az F1 legutóbbi ausztrál csapatfőnöke (az irányítása alatt versenyzett Baumgartner Zsolt 2004-ben) is úgy véli, hogy nem Ricciardót kellene büntetni.
„Remélem, Daniel visszakapja a pontjait, láttunk már példát rá, hogy csak a csapatot büntették meg. Ráadásul úgy tudom, Daniel nem is szerzett előnyt azzal, ami történt, azaz igazságtalan az egész ügy” – mondta egy ausztrál rádióműsorban Stoddart.
PERELHETNEK AZ AUSZTRÁL GP SZERVEZŐI
Az Ausztrál Nagydíj szervezői közben azon gondolkoznak, hogy feljelentik a Formula One Managementet, mert megsértette a futam rendezéséről írt szerződést. A szervező szerint az autók túl halkak voltak, így nem nyújtották ugyanazt az élvezetet, mint ez elmúlt években.
„Az idei verseny volt a legunalmasabb eddig Melbourne-ben, ezért úgy érezzük, hogy valamit tenni kell a Formula–1-gyel – mondta Andrew Westacott, az Ausztrál Nagydíj szervezőbizottságának igazgatója. – Ron Walker, a pálya elnöke beszélt Bernie Ecclestone-nal, és elmondta neki, hogy a nézőknek ez nem tetszett a helyszínen. Súlyos dollármilliókat fizetünk egy áruért, amely szerződésben meghatározott színvonalat ígért. Vizsgáljuk ezt a megállapodást, hogy történt-e szerződésszegés. Ugyanakkor bízunk benne, hogy a hang jövőre megváltozik. Az F1 szexi sport, a lényege a szórakoztatás, de amit most láttunk, az másodosztályú volt.”
Az Ausztrál Nagydíj 2012-ben 56, tavaly 50 millió dolláros jogdíjat fizetett a FOM-nak a futam megrendezéséért.
A melbourne-i Herald Sun napilap is rossz véleménnyel volt a versenyről, pedig Daniel Ricciardo kizárásáról csak a lapzártája után döntöttek.
„Lehet, hogy még nem halt meg a Formula–1, de a halálos betegségének első tünetei már jelentkeztek az Ausztrál Nagydíjon – írta a lap. – Az autók hangja lehangoló, a versenyzés álmosító, az összkép pedig elkeserítő. Az F1 vezetőinek és a csapatoknak haladéktalanul orvosolniuk kell a helyzetet, mert amit láttunk, nem méltó a sportág hagyományaihoz. Ha nem lett volna egy új ausztrál hős a mezőnyben, aki a második helyről rajtolva másodikként ért célba, semmi sem tartotta volna izgalomban a közönséget."
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:32:58.710 |
2. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 26.777 mp h. |
3. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 30.027 mp h. |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 35.284 mp h. |
5. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 47.639 mp h. |
6. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 50.718 mp h. |
7. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 57.675 mp h. |
8. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:00.441 p h. |
9. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:03.585 p h. |
10. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:25.916 p h. |
11. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
12. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
13. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 2 kör h. |
HELYEZETLEN | ||||
Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 6 kör h. | |
FELADTA | megtett körök | |||
Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 43 | |
Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 29 | |
Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 27 | |
Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 3 | |
Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 2 | |
Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 0 | |
Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault | 0 | |
KIZÁRVA | ||||
Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | a 2. helyről | |
Leggyorsabb kör: Rosberg (19. kör) 1:32.478 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Nico Rosberg | 1 | 1 | 1 | 25 |
2. | Kevin Magnussen | – | 1 | 1 | 18 |
3. | Jenson Button | – | 1 | 1 | 15 |
4. | Fernando Alonso | – | – | 1 | 12 |
5. | Valtteri Bottas | – | – | 1 | 10 |
6. | Nico Hülkenberg | – | – | 1 | 8 |
7. | Kimi Räikkönen | – | – | 1 | 6 |
8. | Jean-Éric Vergne | – | – | 1 | 4 |
9. | Danyiil Kvjat | – | – | 1 | 2 |
10. | Sergio Pérez | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | McLaren-Mercedes | 33 |
2. | Mercedes | 25 |
3. | Ferrari | 18 |
4. | Williams-Mercedes | 10 |
5. | Force India-Mercedes | 9 |
6. | Toro Rosso-Renault | 6 |