A szombati szabadedzésre beborult az ég és feltámadt a szél Melbourne-ben, s bár a tréning végére a felhők eltűntek, a légmozgás megnehezítette a versenyzők feladatát.Szinte mindenkinek problémái voltak fékezéskor, elsősorban a 9-es kanyar szedte az áldozatait, Lewis Hamilton és Kimi Räikkönen is ott sodródott ki lágy gumis mért körében.
Nico Rosberg gyors köre jól sikerült, majdnem 1.4 másodpercet vert a második Jenson Buttonra és többet a többiekre.
A pénteken remeklő Red Bullnál ma előjöttek a gondok, Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo is elégedetlen volt az autójával. A vb-címvédő a gyatra kigyorsításra panaszkodott.
A Lotusnál Pastor Maldonado 15 kört tett meg, de az edzés végén le kellett állítania az autóját a pályán. A venezuelai csak Marcus Ericssont előzte meg legjobb körével, de Romain Grosjean mért kört sem ment, az E22-esmotorjának problémái miatt négyszer egy körre jött ki, és vagy sírásra görbülő hanggal, vagy ordítva szidta az arany-fekete gépet a rádióban.
A kiscsapatok pilótái közül Jules Bianchi a legjobbjával megelőzte Adrian Sutilt, ami biztató lehet a Marussia számára – Kobajasi Kamui a Caterhammel nem sokkal maradt el tőlük.
Grosjean mellett Valtteri Bottas és Esteban Gutiérrez zárt mért kör nélkül, a finn Williamsében és a mexikói Sauberében váltót kell cserélni, ami miatt öt-öt rajthelyes büntetést kapnak.
Az időmérő magyar idő szerint 7 órakor kezdődik.
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:29.375 | átlag: 213.603 km/ó | 15 kör |
2. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:30.766 | 1.391 mp h. | 20 |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:30.876 | 1.501 | 11 |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:30.919 | 1.544 | 13 |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:30.970 | 1.595 | 13 |
6. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:30.978 | 1.603 | 16 |
7. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:31.156 | 1.781 | 12 |
8. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:31.251 | 1.876 | 22 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:31.665 | 2.290 | 17 |
10. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:31.723 | 2.348 | 20 |
11. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:31.925 | 2.550 | 17 |
12. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:32.255 | 2.880 | 14 |
13. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:32.417 | 3.042 | 16 |
14. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 1:34.184 | 4.809 | 15 |
15. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:34.188 | 4.813 | 16 |
16. | Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault | 1:34.413 | 5.038 | 19 |
17. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 1:34.717 | 5.342 | 15 |
18. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1:34.754 | 5.379 | 15 |
19. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 1:36.159 | 6.784 | 21 |
20. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | idő nélkül | 2 | |
21. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | idő nélkül | 2 | |
22. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | idő nélkül | 4 |
AZ EDZÉS PERCRŐL PERCRE
5.00 Vége az edzésnek, Maldonado Lotusa az utolsó előtti kanyarban leállt. A venezuelai sétál a boxutca felé. Button még egyszer kisodródott a 9-es kanyarnál, amely sok pilóta számára okozott problémát.
4.58 Grosjean az újabb körében ostobának nevezte az autóját, Vettel szerint a Red Bull vezethetetlen. „Lehetetlen kigyorsítani" – mondta csalódottan.
4.56 Bottas és Gutiérrez autójában is váltót cserélnek, ez 5-5 rajthelyes büntetést jelent a versenyre. Ennyit a Williams problémamentes teléről…
4.55 Vettel küzd a Red Bull-lal, a 10. helyen áll a lágy gumis köre után.
4.53 „A borzasztó azt jelenti, hogy az autóban van fantázia, csak meg kell találni a módját, hogy kihozzuk belőle a legtöbbet" – írta a Lotus Grosjean rádióüzenetére reagálva a Twitteren.
4.51 Alonso a 3. helyen, Hamilton lágy gumis köre nem volt mérvadó. Rosberg előnye alapján a Mercedes tényleg külön kategóriát képvisel.
4.49 Räikkönen is elrontotta lágy gumis mért körét, átgurult a bukótéren egy elrontott fékezés után. Ricciardo az autó elejének bizonytalansága miatt panaszkodik.
4.47 Grosjean visszatért a pályára, de a rádión keresztül újra dühösen ordít, nem javul az autója.
4.46 Rosberg 1:29.375-öt ment lágy gumikon, az élre állt. Hamilton az első lágy gumis mért körét elrontotta, visszavett a tempóból. Button a második, de 1.4 másodperccel elmaradt Rosbergtől.
4.45 „Ugyanazok a problémák, mint tegnap, csak sokkal súlyosabbak. Nagy sebességnél alulkormányozott, a kanyar bemeneténél instabil, az első kerekek blokkolnak fékezéskor" – Sutil nem elégedett a Sauberrel.
4.43 Maldonado lágy gumikon van a pályán, de nem javított korábbi idején, valószínűleg nehéz autóval a versenyre készül, erre pénteken nem volt lehetősége.
4.42 Bottas Williamsében a váltó ment tönkre.
4.41 A Mercedes közölte, hogy Rosberg a könyökvédőjét dobta ki korábban menet közben az autójából.
4.40 Hülkenberg a lágy gumikon ment mért kört, a 2. helyre jött fel 1:30.978-cal. Már süt a nap, az aszfalt 41 fokos.
4.37 „Pontosabban mondd, hogyan kell a kapcsolókat állítanom" – mondta a rádión Räikkönen a mérnökének, a finnt kezdi zavarni az új autó bonyolult rendszere.
4.36 Maldonado ismét a pályán, a Lotus egyelőre csak a két kiscsapatot tudja megelőzni legjobb körével, a Sauber és a Toro Rosso mögött van.
4.34 Bottas civilben van a Williams garázsában, ő sem nagyon jön már ki a pályára.
4.33 Alonso feljött a negyedik helyre Vettel elé, a címvédő és a füves területen az előbb áthajtó Räikkönen van még a pályán.
4.32 Grosjean és Gutiérrez mellett Bottas áll még mért kör nélkül, a Williamsnél sincs minden rendben.
4.30 Räikkönen első mért körével az 5. helyre jött fel Hamilton, Rosberg, Massa és Vettel mögé. Alonso a 12. helyen áll.
4.28 Hamilton és Rosberg a gumikra panaszkodik, tíz kör sem kellett, hogy elkopjanak a keményebb keverékek a Mercedesen. Túlhevültek az abroncsok.
4.26 Grosjean a motorjára panaszkodik. „Hihetetlen” – mondta csalódottan.
Elkezdődött: Alonso az élen, Hamilton leállt, az egyik Lotus el sem indult A Ferrari spanyolja mögött Button és a két Williams zárt • A Red Bull viszonylag jól ment. |
Hamilton az élre száguldott Melbourne-ben A Mercedes elindult, és gyors volt a 2. melbourne-i szabadedzésen • Grosjean kicsúszott a Lotusszal. |
Vettel: Hatalmas a megkönnyebbülés a Red Bullnál Hamilton: A második edzés mindenért kárpótolt • Bottas: Massa jobb csapattárs, mint az előző. |
SZOMBAT |
4.00–5.00: 3. szabadedzés |
7.00–8.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
7.00: a verseny rajtja |
Az időpontok magyar idő szerint értendők, az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be. |
FORMULA-1 2014, ADATBANK Csapatbemutatók, tesztek, rajtlista, versenynaptár – minden egy helyen a 2014-es idényről. |
Eső nélkül is kaotikus lenne az új F1, hát még így – újdonságok 2014-ben |
Alonso hat, Hamilton hét, Vettel tíz kiesőt jósol vasárnapra |
Az összes pilóta várakozása az Ausztrál Nagydíj előtt |
A 2014-es idény szurkolói szoftvere - kattintson és töltse le! |
4.25 A két Caterham összesen 17 kört tett meg a tegnapi három után, Ericsson viszont megjárta a bukóteret a zöld géppel. Most ő és Kobajasi is a boxban vár.
4.23 Rosberg fedélzeti kamerás felvételéből kiderült, hogy valami a pilótafülkéjébe esett, és ki kellett dobnia az autóból menet közben.
4.22 Hamilton 1:30.919-cel az élen. Räikkönen azóta sem jött vissza a pályára.
4.21 Gutiérrez edzése véget ért, a Sauber megpróbálja az időmérőre megszerelni a váltót.
4.20 Az autók még a közepesen kemény abroncsokon száguldanak, a csapatok később veszik elő a lágyakat.
4.18 Rosberg 1:31.583-mal az élen, Hamilton és Massa jött fel mögé. A két Caterham halad, de Kobajasinak a fékezéssel, Ericssonnak a gázadással vannak problémái. De legalább van már mért körük, akárcsak Maldonadónak, aki tegnap szintén nem büszkélkedhetett ezzel.
4.17 Mivel a versenyen 100 kilogramm üzemanyagból kell megoldani a célba érést, míg az időmérőn nincs ilyesféle korlátozás, teljesen más motorbeállításokra lehet számítani szombat délután, mint vasárnap, az autók más kategóriát fognak képviselni a kvalifikáción, mint a versenyen. Még nagyobb különbségekre lehet számítani, mint tavaly.
Button egy ezreddel megelőzte a Toro Rosso orosz pilótáját.
4.15 Kvjat 1:32.605-tel az élen.
4.13 Közben Vergne 1:35-üös körrel kezdett, Magnussen azonnal megelőzte 1:33.130-cal. A dán a következő körében lefutott az útról, át a kavicságyon. Räikkönen kijött a boxból egy körre.
4.12 A mexikói megpróbálja visszakormányozni autóját a boxba, nagyon lassan halad.
4.11 Többen kimentek, Gutiérrez Sauberje megállt a pályán. Megint a váltójával van baj, akárcsak pénteken, amikor késve ment ki a második szabadedzésre.
4.09 Vettel a pályán, s a Vergne, Gutiérrez páros az első visszatérő – tőlük mért kör is várható. Räikkönen a Ferrari elektronikai problémája (a rádió nem működik) miatt nem mehet még ki.
4.08 A Pirelli által elhozott gumikeverékek közül a lágy lesz népszerűbb a versenyen (ha száraz lesz az út), a sárga mintás abroncs ugyanis nemcsak gyors, tartós is, ráadásul az új szabályok szerint, aki nem jut be az időmérő harmadik szakaszába, az alap három készleten felül egy negyedik lágy szettel is számolhat a versenyen. Az első tíznek ezt az abroncsot a kvalifikáció harmadik etapjában el kell használnia.
4.04 Vettel és a főleg a Ferrari fékezésekor bizonytalan Räikkönen kivár, a többiek egy-egy kör után visszatértek a depóba..
4.03 Vettel, Ricciardo, Pérez és Räikkönen vár még az ellenőrző körével. Ez azt jelenti, hogy a két-két Lotus és Caterham is a pályán van már.
4.01 Elkezdődött az edzés, Vergne vezérletével szinte mindenki a pályára hajtott.
3.58 Bár előzetesen azt jósolták, hogy a pénteki és a szombati nap tiszta lesz időjárás szempontjából, és csak vasárnap eshet, valójában igen borult az ég Melbourne-ben, s erős a szél is, a mostani állapotokat elnézve az esős időmérő sem elképzelhetetlen.
3.56 A hosszabb menetek elemzése után úgy tűnik, a Merci mögötti sűrű bolyban ott a Williams, a McLaren, a Red Bull, a Force India és a Ferrari is, igaz, utóbbinál Kimi Räikkönen autója nem ment olyan meggyőzően, mint Fernando Alonsóé.
3.55 Az első edzésnap legnagyobb tanulsága az volt, hogy a riválisok nagyon örülhetnek annak, hogy a Red Bullban nem Mercedes-motor dübörög, a teszteket végigszenvedő címvédő ugyanis a lesajnált Renault-hajtóművel is versenyképesnek tűnik. A Mercedes gyári csapata persze így is kiemelkedik a mezőnyből, a hosszabb menetek során átlagban egy másodperccel jobbak a körei, mint a mögöttük tömörülőknek.
3.50 Rengeteg tennivalójuk maradt az F1-es csapatok többségének péntek éjszakára, a szombati szabadedzésen ugyanis már az időmérőre kell készülniük a csapatoknak, azaz a teljesítmény optimalizálása lesz a fő feladat. Hogy valaki még ilyenkor is tartalékol-e, csak az időmérőn derül majd ki.