„A szabályzatban az szerepelt, hogy egyik csapat sem bonyolíthat le tesztet versenyhétvégén kívül. A kulcsszó számunkra a »bonyolíthat le« – esetünkben nem a Mercedes hajtotta végre a tesztet, hanem a Pirelli – érvelt Paul Harris, a Mercedest képviselő jogász. – Nem is vonható kétségbe, hogy a tesztet a Pirelli bonyolította le. A Pirelli irányította, ellenőrizte és fizette a gyakorlást, mindent a Pirelli utasításai szerint hajtott végre a csapat. Aki ott volt, nem vonhatja kétségbe, hogy minden a Pirelli akarata szerint történt."
Harris visszautalt Charlie Whiting FIA-versenyigazgató és Sebastian Bernard FIA-jogász e-mail-váltására május 3-áról.
„Egy ilyen teszt, ha azt vesszük, hogy tulajdonképpen nem valamelyik istálló hajtja végre, elfogadható, hogy a Pirelli tesztje?" – idézte Whitingot a Mercedes ügyvédje, majd Bernard válaszát közölte: „Valóban, elfogadható. Ezt a tesztet nem az istálló bonyolítja le."
Az FIA korábbi álláspontja szerint ebben az esetben lényegtelen Whiting és Bernard álláspontja.
A Mercedes a jelek szerint a Pirellire hárítja át a felelősséget a párizsi tárgyaláson, amelyen a következő pont az olasz gumigyártó meghallgatása lesz. A Pirelli állítólag már azt fontolgatja, hogy súlyos pénzbírság esetén feljelenti az FIA-t.