Massa és Räikkönen is a Red Bull párosa előtt

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2013.05.11. 10:56
null
Kimi Räikkönen jó formában várja a Spanyol Nagydíj időmérőjét (Fotók: Action Images)
A Red Bull, a Ferrari és a Lotus pilótái is bizakodva várták a Spanyol Nagydíj szombati folytatását, és a harmadik szabadedzés alapján nem volt alaptalan a derűlátásuk. A három csapat hat versenyzője három és fél tizedmásodpercen belül végzett egymáshoz képest, ráadásul úgy, hogy az ötödik Sebastian Vettel, a hatodik pedig Fernando Alonso lett. Az élen Felipe Massa zárt, miután hat ezreddel megelőzte Kimi Räikkönent. A negyedik legerősebb csapatnak a Force India tűnik, de a Mercedesnek ehhez még lesz egy-két szava. Időmérő 14 órakor.

A Spanyol Nagydíjra elhozott fejlesztések nemigen változtattak az erőviszonyokon, továbbra is úgy tűnik, hogy a Red Bull mellett a Ferrari és a Lotus lehet versenyben a futamgyőzelemért, sőt a harmadik szabadedzés után a pole pozícióért is. A három csapat hat pilótája 353 ezreden belül zárta a szombat délelőtti tréninget Barcelonában, s gyaníthatóan az 5.-6. helyen záró Sebastian Vettel, Fernando Alonso páros ennél is jobbra képes.

A Ferrari így is a legjobb időt érte el Felipe Massa révén, alig megelőzve Kimi Räikkönent. Ám a Red Bull, elsősorban Vettellel az időmérő legfontosabb, harmadik etapjában megint képes lehet arra, hogy mindenkit meglepjen.

A Force India a harmadik edzés alapján a Mercedes megelőzve a negyedik legerősebb csapatnak tűnik, Ross Brawn csapata ugyanis a jelek szerint feladta egykörös tempóját, és megpróbálja javítani gumijainak kezelését. A McLarentől továbbra is az időmérő harmadik szakaszába jutás tűnik a legmerészebb célnak.

PERCRŐL PERCRE

A két McLaren ezúttal sem robbantott, Button a 12., Pérez a 14. helyen zárta a tréninget.

11.58: Grosjean elképesztő első szektor és versenyképes második után a harmadikban némi időt veszített, és végül a két Red Bull közé ékelődött be.
11.57:
Vettel 328 ezredes hátránnyal a negyedik helyre jött fel Massa, Räikkönen és Webber mögé.

Vettel és Grosjean a végére hagyta lágyabb gumis gyors körét, a két Force India bejött a két Mercedes elé, sőt Vergne a Toro Rossóval Hamilton és Rosberg közé furakodott.

11.55: Massa 1:21.901-et ment hat ezreddel volt gyorsabb, mint Räikkönen.
11.53:
Webber befért Räikkönen és Alonso közé, 137 ezreddel maradt el a finntől.
11.52:
Webber is érkezett a lágyabb gumikon. Pérez a 14. helyre tudta felküzdeni magát.
11.49:
Räikkönen érkezett a közepes gumikon, nagyon gyors volt: 1:21.907-tel Alonsót is megelőzte az élen. 347 ezred volt a két pilóta között.
11.48:
beborult az ég, az aszfalt a pár perccel korábbi 29 fokról 26-ra hűlt vissza.

Második kísérletére mindkét Mercedes javított korábbi eredményén, de csak egy-egy tizedet.

11.46: Pérez még a kemény keveréken körözött, a McLaren próbálta használhatóvá tenni a kocsit, de nem tudott elmozdulni vele a 22. helyről.

Hamilton egy tizeddel gyorsabb volt csapattársánál a közepes gumikon.

11.43: Rosberg az utolsó szektorban gyorsabb volt a Ferrarinál (az elsőben négy tizedet kapott tőle), de összességében hat tizeddel elmaradt Alonsótól.
11.42:
Alonso is a lágyabb gumikon száguldott már, csupa lila szektoridőt futva nyolc tizedet javult, 1:22.254-re.
11.40:
Rosberg autójára fel is kerültek a fehér betűs abroncsok, amelyektől a Pirelli azt várja, nagyobb előnyt jelentenek szombaton egy körön, mint pénteken. Az első napon a Ferrari 2 tizedet, a Sauber egy másodpercet gyorsult rajtuk. Bár ezúttal nem a Mercedes eredménye lesz a mérvadó.

Rosberg 16, Hamilton 13 kört tett meg a kemény gumikon nehéz autóval, mielőtt visszatért a garázsába. A Mercedes várhatóan lassan elkezdi a könnyű autós körözést, s a többi csapat is előveszi a lágyabb abroncsokat.

A Mercedes kísérletezik Barcelonában, hátha jobban bírja kezelni az abroncsokat
A Mercedes kísérletezik Barcelonában, hátha jobban bírja kezelni az abroncsokat

A mexikói a bal első kerékfelfüggesztésére panaszkodott, és visszatért a depóba.

11.29: Pérez is megfutotta gyors körét, a lista utolsó helyére került vele.

A spanyol egy kisebb hiba miatt nem tudott javítani, az edzés feléhez közeledve az élen állt. A sorrend Alonso, Grosjean, Räikkönen, Massa, Vettel, Webber, Di Resta, Vergne, Maldonado, Button, Ricciardo, Bottas, Sutil, Hülkenberg, Gutiérrez, Pic, Van der Garde, Bianchi, Chilton, Hamilton, Rosberg volt.

11.26: Massa a 4. Button a 10. helyre jött be, Alonso egy lassabb kör után újra odalépett.
11.25:
Massa és a két McLaren tartozott még mért körrel, de a ferraris és Button a pályán volt.
11.24:
Alonso első gyors körének első szakaszában a legjobb részidőt érte el, s hajszállal megelőzte Grosjeant, 1:23.006-tal állt az élre.

Egyelőre mindenki a kemény keverékű abroncsokat használta, a közepesen kemények még a boxban vártak a sorukra.

11.22: Grosjean még gyorsabb volt a Lotusszal, a pénteki gyors körét kényszerből félbeszakító francia 1:23.042-t ment.

11.20: Vettel 1:23.920-szal az élre száguldott, de jött mögötte Räikkönen, és a Lotusszal 1:23.152-t ment.

Hamiltonnal közölte a mérnöke, „tartsd alacsonyan a Charlie-szintet. Charlie-szint alacsonyan." A Mercedesnél is használnak rejtélyes kódrendszert.

11.17: a két Red Bull is a pályára érkezett.
11.14:
Gutiérrez a Sauberrel első körében elmaradt a két Caterhamtől, másodikra viszont 1:25.013-at ment, és az élre állt.

Hamilton 1:28 alá került, de csúnyán elfékezte magát, az ötös kanyarban a bal első súlyos károkat szenvedett.

A boxban többen is kiszálltak az autójukból, a felhők inkább távolodnak a pályától, mint közelítenének. A Pirelli közölte a BBC-vel,. hogy akárcsak Hamilton esetében Bahreinben, pénteken Di Resta defektjét is a pályán heverő törmelékek okozták.

11.08: a két Caterham is elkezdte a hosszabb körözést, Pic az élre állt, könnyű autójával 2.3 másodpercet adott Hamiltonnak.

Hamilton 1:28.350 perces körrel kezdett, Rosberg egy másodperccel elmaradt tőle.

11.07: utolsóként Räikkönen is kimozdult a boxutcából.
11.05:
Rosberg és Hamilton kint maradt második körre, ez nem szokatlan a Mercedestől.
11.03:
Vettel Red Bulljának elején látható volt a zöldes festék, amelyet a mérnökök az aerodinamikai hatás ellenőrzése végett festenek az autóra. Általában pénteken látható az autókon, de a Red Bull még szombaton is ellenőrzi, merre terelik az első légterelők a levegőt..
11.02:
Alonso az első körében kiintegetett a nézőknek, üdvözölte a szabadedzésre kilátogató honfitársait.

A sűrű felhők miatt sokan igyekeztek ki a pályára, de a többség egy kör megtétele után vissza is tért a boxba.

11.00: Ricciardo hagyta el elsőként a boxutcát, őt a pénteken bizarr defektet kapó Di Resta követte.
10.57:
az edzés megkezdése előtt a levegő 18, az aszfalt 22 fokos. A pálya felett süt a nap, de a közelben nagyon sötét felhőket hord a szél, könnyen előfordulhat, hogy az edzés során elered az eső.

A pénteki szabadedzések elemzésekor a szakemberek arra jutottak, hogy a Red Bull az időmérős tempója miatt némileg esélyesebb a Ferrarinál és a Lotusnál a Spanyol Nagydíjon, de koránt sem reménytelen a két rivális számára, hogy megszerezze a győzelmet. A Mercedes sokkal jobban áll, mint Bahreinben három hete, de nagy kérdés, hogy a gumik megkímélésének érdekében tett lépések mennyiben vetik vissza az időmérős tempót?

A harmadik szabadedzésen az időmérőre kell finomhangolni a négykerekűket, mert a barcelonai pályánál talán csak Monacóban fontosabb az első rajtsoros indulás.

SPANYOL NAGYDÍJ, 3. SZABADEDZÉS
1. Felipe Massa brazil Ferrari 1:21.901 átlag: 204.612 km/ó 13 kör
2. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:21.907 0.006 mp h. 14
3. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:22.044 0.143 17
4. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:22.069 0.168 13
5. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:22.229 0.328 17
6. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:22.254 0.353 15
7. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:22.574 0.673 11
8. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:22.729 0.828 17
9. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:22.740 0.839 24
10. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:22.759 0.858 15
11. Nico Rosberg német Mercedes 1:22.839 0.938 26
12. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:23.151 1.250 13
13. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:23.371 1.470 21
14. Sergio Pérez mexikói McLaren-Mercedes 1:23.373 1.472 13
15. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:23.385 1.484 17
16. Nico Hülkenberg német Sauber-Ferrari 1:23.388 1.487 18
17. Valtteri Bottas finn Williams-Renault 1:23.660 1.759 16
18. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:23.767 1.866 17
19. Charles Pic francia Caterham-Renault 1:24.775 2.874 18
20. Jules Bianchi francia Marussia-Cosworth 1:24.793 2.892 16
21. Max Chilton brit Marussia-Cosworth 1:25.135 3.234 17
22. Giedo van der Garde holland Caterham-Renault 1:25.250 3.349 18

 

DRS-ZÓNA

A Nemzetközi Automobil-szövetség két DRS-zónát jelölt ki a barcelonai pályán a Spanyol Nagydíjra. A zónákhoz (amelyek az aktiválási ponttól az első fél távig tartanak) külön mérési pontok tartoznak, aki ezeken a pontokon (DRS detection) a versenyen egy másodpercen belül van az előtte haladóhoz képest, kinyithatja a hátsó légterelőjét, hogy nagyobb legyen a végsebessége.

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik