A Spanyol Nagydíjra elhozott fejlesztések nemigen változtattak az erőviszonyokon, továbbra is úgy tűnik, hogy a Red Bull mellett a Ferrari és a Lotus lehet versenyben a futamgyőzelemért, sőt a harmadik szabadedzés után a pole pozícióért is. A három csapat hat pilótája 353 ezreden belül zárta a szombat délelőtti tréninget Barcelonában, s gyaníthatóan az 5.-6. helyen záró Sebastian Vettel, Fernando Alonso páros ennél is jobbra képes.
A Ferrari így is a legjobb időt érte el Felipe Massa révén, alig megelőzve Kimi Räikkönent. Ám a Red Bull, elsősorban Vettellel az időmérő legfontosabb, harmadik etapjában megint képes lehet arra, hogy mindenkit meglepjen.
A Force India a harmadik edzés alapján a Mercedes megelőzve a negyedik legerősebb csapatnak tűnik, Ross Brawn csapata ugyanis a jelek szerint feladta egykörös tempóját, és megpróbálja javítani gumijainak kezelését. A McLarentől továbbra is az időmérő harmadik szakaszába jutás tűnik a legmerészebb célnak.
PERCRŐL PERCRE
A két McLaren ezúttal sem robbantott, Button a 12., Pérez a 14. helyen zárta a tréninget.
11.58: Grosjean elképesztő első szektor és versenyképes második után a harmadikban némi időt veszített, és végül a két Red Bull közé ékelődött be.
11.57: Vettel 328 ezredes hátránnyal a negyedik helyre jött fel Massa, Räikkönen és Webber mögé.
Vettel és Grosjean a végére hagyta lágyabb gumis gyors körét, a két Force India bejött a két Mercedes elé, sőt Vergne a Toro Rossóval Hamilton és Rosberg közé furakodott.
11.55: Massa 1:21.901-et ment hat ezreddel volt gyorsabb, mint Räikkönen.
11.53: Webber befért Räikkönen és Alonso közé, 137 ezreddel maradt el a finntől.
11.52: Webber is érkezett a lágyabb gumikon. Pérez a 14. helyre tudta felküzdeni magát.
11.49: Räikkönen érkezett a közepes gumikon, nagyon gyors volt: 1:21.907-tel Alonsót is megelőzte az élen. 347 ezred volt a két pilóta között.
11.48: beborult az ég, az aszfalt a pár perccel korábbi 29 fokról 26-ra hűlt vissza.
Második kísérletére mindkét Mercedes javított korábbi eredményén, de csak egy-egy tizedet.
11.46: Pérez még a kemény keveréken körözött, a McLaren próbálta használhatóvá tenni a kocsit, de nem tudott elmozdulni vele a 22. helyről.
Hamilton egy tizeddel gyorsabb volt csapattársánál a közepes gumikon.
11.43: Rosberg az utolsó szektorban gyorsabb volt a Ferrarinál (az elsőben négy tizedet kapott tőle), de összességében hat tizeddel elmaradt Alonsótól.
11.42: Alonso is a lágyabb gumikon száguldott már, csupa lila szektoridőt futva nyolc tizedet javult, 1:22.254-re.
11.40: Rosberg autójára fel is kerültek a fehér betűs abroncsok, amelyektől a Pirelli azt várja, nagyobb előnyt jelentenek szombaton egy körön, mint pénteken. Az első napon a Ferrari 2 tizedet, a Sauber egy másodpercet gyorsult rajtuk. Bár ezúttal nem a Mercedes eredménye lesz a mérvadó.
Rosberg 16, Hamilton 13 kört tett meg a kemény gumikon nehéz autóval, mielőtt visszatért a garázsába. A Mercedes várhatóan lassan elkezdi a könnyű autós körözést, s a többi csapat is előveszi a lágyabb abroncsokat.
A mexikói a bal első kerékfelfüggesztésére panaszkodott, és visszatért a depóba.
11.29: Pérez is megfutotta gyors körét, a lista utolsó helyére került vele.
A spanyol egy kisebb hiba miatt nem tudott javítani, az edzés feléhez közeledve az élen állt. A sorrend Alonso, Grosjean, Räikkönen, Massa, Vettel, Webber, Di Resta, Vergne, Maldonado, Button, Ricciardo, Bottas, Sutil, Hülkenberg, Gutiérrez, Pic, Van der Garde, Bianchi, Chilton, Hamilton, Rosberg volt.
11.26: Massa a 4. Button a 10. helyre jött be, Alonso egy lassabb kör után újra odalépett.
11.25: Massa és a két McLaren tartozott még mért körrel, de a ferraris és Button a pályán volt.
11.24: Alonso első gyors körének első szakaszában a legjobb részidőt érte el, s hajszállal megelőzte Grosjeant, 1:23.006-tal állt az élre.
Egyelőre mindenki a kemény keverékű abroncsokat használta, a közepesen kemények még a boxban vártak a sorukra.
11.22: Grosjean még gyorsabb volt a Lotusszal, a pénteki gyors körét kényszerből félbeszakító francia 1:23.042-t ment.
Pénteki reakciók: Alonso: Pénteken mindig jók vagyunk, aztán... |
2. szabadedzés: Vettel és Alonso fej fej mellett Barcelonában |
1. szabadedzés: Eső után Alonso - a spanyol vezet Barcelonában |
11.20: Vettel 1:23.920-szal az élre száguldott, de jött mögötte Räikkönen, és a Lotusszal 1:23.152-t ment.
Hamiltonnal közölte a mérnöke, „tartsd alacsonyan a Charlie-szintet. Charlie-szint alacsonyan." A Mercedesnél is használnak rejtélyes kódrendszert.
11.17: a két Red Bull is a pályára érkezett.
11.14: Gutiérrez a Sauberrel első körében elmaradt a két Caterhamtől, másodikra viszont 1:25.013-at ment, és az élre állt.
Hamilton 1:28 alá került, de csúnyán elfékezte magát, az ötös kanyarban a bal első súlyos károkat szenvedett.
A boxban többen is kiszálltak az autójukból, a felhők inkább távolodnak a pályától, mint közelítenének. A Pirelli közölte a BBC-vel,. hogy akárcsak Hamilton esetében Bahreinben, pénteken Di Resta defektjét is a pályán heverő törmelékek okozták.
11.08: a két Caterham is elkezdte a hosszabb körözést, Pic az élre állt, könnyű autójával 2.3 másodpercet adott Hamiltonnak.
Hamilton 1:28.350 perces körrel kezdett, Rosberg egy másodperccel elmaradt tőle.
11.07: utolsóként Räikkönen is kimozdult a boxutcából.
11.05: Rosberg és Hamilton kint maradt második körre, ez nem szokatlan a Mercedestől.
11.03: Vettel Red Bulljának elején látható volt a zöldes festék, amelyet a mérnökök az aerodinamikai hatás ellenőrzése végett festenek az autóra. Általában pénteken látható az autókon, de a Red Bull még szombaton is ellenőrzi, merre terelik az első légterelők a levegőt..
11.02: Alonso az első körében kiintegetett a nézőknek, üdvözölte a szabadedzésre kilátogató honfitársait.
A sűrű felhők miatt sokan igyekeztek ki a pályára, de a többség egy kör megtétele után vissza is tért a boxba.
11.00: Ricciardo hagyta el elsőként a boxutcát, őt a pénteken bizarr defektet kapó Di Resta követte.
10.57: az edzés megkezdése előtt a levegő 18, az aszfalt 22 fokos. A pálya felett süt a nap, de a közelben nagyon sötét felhőket hord a szél, könnyen előfordulhat, hogy az edzés során elered az eső.
A pénteki szabadedzések elemzésekor a szakemberek arra jutottak, hogy a Red Bull az időmérős tempója miatt némileg esélyesebb a Ferrarinál és a Lotusnál a Spanyol Nagydíjon, de koránt sem reménytelen a két rivális számára, hogy megszerezze a győzelmet. A Mercedes sokkal jobban áll, mint Bahreinben három hete, de nagy kérdés, hogy a gumik megkímélésének érdekében tett lépések mennyiben vetik vissza az időmérős tempót?
A harmadik szabadedzésen az időmérőre kell finomhangolni a négykerekűket, mert a barcelonai pályánál talán csak Monacóban fontosabb az első rajtsoros indulás.
1. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:21.901 | átlag: 204.612 km/ó | 13 kör |
2. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:21.907 | 0.006 mp h. | 14 |
3. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:22.044 | 0.143 | 17 |
4. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:22.069 | 0.168 | 13 |
5. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:22.229 | 0.328 | 17 |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:22.254 | 0.353 | 15 |
7. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:22.574 | 0.673 | 11 |
8. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:22.729 | 0.828 | 17 |
9. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:22.740 | 0.839 | 24 |
10. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:22.759 | 0.858 | 15 |
11. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:22.839 | 0.938 | 26 |
12. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:23.151 | 1.250 | 13 |
13. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:23.371 | 1.470 | 21 |
14. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:23.373 | 1.472 | 13 |
15. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:23.385 | 1.484 | 17 |
16. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:23.388 | 1.487 | 18 |
17. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:23.660 | 1.759 | 16 |
18. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:23.767 | 1.866 | 17 |
19. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1:24.775 | 2.874 | 18 |
20. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 1:24.793 | 2.892 | 16 |
21. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1:25.135 | 3.234 | 17 |
22. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:25.250 | 3.349 | 18 |
DRS-ZÓNA
A Nemzetközi Automobil-szövetség két DRS-zónát jelölt ki a barcelonai pályán a Spanyol Nagydíjra. A zónákhoz (amelyek az aktiválási ponttól az első fél távig tartanak) külön mérési pontok tartoznak, aki ezeken a pontokon (DRS detection) a versenyen egy másodpercen belül van az előtte haladóhoz képest, kinyithatja a hátsó légterelőjét, hogy nagyobb legyen a végsebessége.