Räikkönen: Jobb már, de még mindig nem az igazi

Vágólapra másolva!
2013.04.19. 17:36
null
Kimi Räikkönen nyeregben érzi magát, de természetesen még többet vár csapatától (Fotók: Action Images)
Kimi Räikkönen biztos benne, hogy annál is gyorsabb tud lenni a Lotusszal, mint amit a Bahreini Nagydíj pénteki második szabadedzésén mutatott, ehhez nem szabad elrontania egy kanyart sem, és még a mérnökei is alakíthatnak az autóján. A Red Bull pilótái szerint a finn mellett a Ferrari párosa is veszélyes ellenfél, míg a Mercedesnél leírták az esélyeiket a gumik gyors kopása miatt. Sebastian Vettel pedig a spanyol sajtón keresztül beszólt Mark Webbernek és Fernando Alonsónak.

 

Kimi Räikkönen péntek délután a Bahreini Nagydíj második szabadedzésén úgy futotta a leggyorsabb kört, hogy az utolsó kanyar előtt elfékezte magát, és kissé lecsúszott a pályáról. A finn ezen a ponton nagyon keményen nyomta a Lotusnak, amely egyébként úgy haladt körről körre az 5412 méteres aszfaltcsíkon, mintha sínen húznák, erőlködésnek jele sem volt Räikkönennél.

Éppen ennek a könnyedségnek tudható be, hogy a 2007-es világbajnok autója a fékezéskor és kigyorsításkor sem gyakorol olyan nyomást a gumikra, amitől azok gyorsan elkopnának. A Lotus súlyelosztása és fékerő-elosztása is kulcsszerepet játszik ebben, főleg egy olyan pályán, mint a szahíri: éles kanyarok hosszú egyenesekkel váltják egymást, azaz szinte minden a fékezéstől és a kigyorsítástól függ – a Lotus ráadásul a legnagyobb végsebességgel rendelkezik az egyenesekben, ami szintén kedvez Räikkönennek.

„Szép dolog elsőként zárni az edzést, de sohasem tudhatjuk, mit tesznek a többiek. Nem is különösebben szokott érdekelni, csak az számít, hogy a saját feladatunkat megoldjuk – mondta Räikkönen. – A gyors köröm utolsó kanyarját elrontottam, azaz van még ledolgozható idő. A szél sokakat megtréfálhat, ezt sem szabad elfelejteni. Jól kezdtünk, gyorsak vagyunk, de nem annyira, amennyire szerettük volna."

A Red Bull és a Ferrari pilótái jelenthetik a legfőbb veszélyt Räikkönenre a hétvégén. A tavalyi Bahreini GP-t a pole-ból megnyerő Sebastian Vettel az első és a második edzést is az élcsoportban zárta (4., illetve 3. lett), de nem elégedett a rövid etapjaival. A Red Bullnak elvileg kedvez a Pirelli módosított gumiválasztása (a kemény mellett eredetileg a lágyat hozta volna, de a héten döntött úgy, hogy inkább a közepesen keményet szállítja).

„Könnyű autóval nem vagyunk elég gyorsak, de arra való a pénteki nap, hogy az ilyen jellegű problémákra megtaláljuk a megoldást. Hosszabb távon jó a sebességünk, de megint a gumik döntenek majd. A Ferrari és a Lotus nagyon erős" – mondta Vettel, aki a brit sajtónak még szimpatikusan nyilatkozott, amikor a Fernando Alonso és Mark Webber közös dubai vacsoráján készült fotóról faggatták („Mindenkinek szüksége van vacsorára, és elég unalmas lenne mindig egyedül kajálni."), de a spanyol sajtóval történt beszélgetése során „kedvesen" visszakérdezett: „Meztelenek voltak?"

PIRELLI: KÉT VAGY HÁROM BOXKIÁLLÁS VÁRHATÓ

A Pirelli szerint a hátsó kerekekre gyakorolt nagy terhelés miatt kizárható az egy boxkiállásos stratégia a vasárnapi versenyen, és a kétszeri kerékcserét is csak azoknál tudja elképzelni a beszállító, akik különösen óvatosan bánnak az abroncsokkal. A versenyre jellemző stratégia a három kiállás lehet, de a pálya szombati változásától függően eltolódhat az esély a két pit-stopra.

„Még nem látjuk tisztán a képet, de az a tapasztalat, hogy a verseny során tovább bírják a gumik, mint a pénteki szabadedzésen. Három kiállásos stratégiát biztosan fogunk látni, és előfordulhat, hogy valakik megpróbálják két kerékcserével teljesíteni az 57 körös távot" – mondta Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója.

Webber csak egy valamiben biztos a Bahreini Nagydíj pénteki edzéseit követően: nem fog a pole pozícióból rajtolni. Igaz, ezt már a Kínai Nagydíj óta tudja, hiszen három rajthelyes büntetést hozott magával azért, mert nekiment Jean-Éric Vergne Toro Rossójának. A verseny kapcsán jó előérzete van.

„A második edzésen nem volt elég köröm, Sebastian telemetriai adataira kell hagyatkoznom – mondta Webber, jelezve, hogy a malajziai ellentét után is jól dolgozik együtt a csapattársával. – Az autó egyébként nagyon jónak tűnik, de sohasem dőlhetsz hátra, azt gondolva, hogy tökéletesen elvégezted a feladatod. Kimi nagyon erős, akárcsak a Ferrari, és a Mercedest sem írnám le, és a Force Indiák is ott vannak, az első négy sor akárhogy alakulhat. Fontos a lehető legelőrébbről indulni, mert most még csak az biztos, hogy a pole-ból nem rajtolhatok."

Fernando Alonsónak a pole pozíció megszerzése és a futamgyőzelem a célja, ezért nem biztos benne, hogy az autón hagyják a délelőtti edzésen kipróbált, még nem kiforrott fejlesztéseket, amelyek a jövőben nagyobb hasznára lehetnek a csapatnak. A Ferrari délután megosztotta a feladatokat két pilótája között, Alonso inkább a kemény gumikeveréket tesztelte.

„Jó a kocsi, nincs szükség nagy módosításra rajta. A pályát szeretem, tetszik az éles kanyarokkal összefűzött egyenesek koncepciója, amely rendszerint élvezetes versenyeket hoz. Annyi gondom van, hogy a szél folyamatosan felhordja a pályára a homokot, ami miatt lutri lehet az időmérő. Az élboly 2-3 tizeden belül van, jó lenne szombaton is benne lenni ebben a csoportban" – fogalmazott Alonso.

Felipe Massa szerint a Ferrari jó eséllyel várja a vasárnapi futamot, de a brazilnak egy hete Sanghajban nagy gondjai voltak a közepesen kemény keverékkel, amelyen péntek délután sokat körözött.

9. BAHREINI NAGYDÍJ
SZOMBAT
10.00–11.00: 3. szabadedzés
13.00–14.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
14.00: a verseny rajtja
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be.

„Remélem, elég gyorsak vagyunk ahhoz, hogy esélyünk legyen a győzelemre. Jól reagál a kocsi a módosításokra, igaz, a közepes keverék a hátsó gumikon gyorsan elkopik, de ez másoknál is probléma. A kemény keverékeken nem sokat köröztem, azokról nem sokat mondhatok" – fogalmazott Massa.

Az első edzést a 13., a másodikat a 10., helyen záró Lewis Hamilton szerint a Mercedes sebességben és a gumik formában tartásában is le van maradva riválisaitól, így pedig aligha áll dobogóra zsinórban a harmadik futamon is.

„Úgy tűnik, nehéz és hosszú hétvégénk lesz, mindent megpróbálunk, hogy találjunk némi sebességet valahol – mondta Hamilton a második szabadedzést követően Bahreinben. – Ami a gumikat illeti, megpróbáltunk annyi kört futni rajtuk, amennyit csak lehet, talán szombaton még több megy, de megint három boxkiállást tippelek. A nagy melegben csak izzadunk, és a gumik is nagyon kényesek. Nem tudom, mások hogyan tudják formában tartani, azt hiszem, egyértelmű, hogy ezen a területen le vagyunk maradva."

Hamilton aggódik a Mercedes formája miatt
Hamilton aggódik a Mercedes formája miatt

Hamilton kisebb botrányt kavart Bahreinben, amikor azt mondta, a McLarentől kidobták a jerezi teszten, amikor beköszönt korábbi csapatának. Az újságírók ezt hallva rohantak át a McLaren bahreini motorhome-jába, ahol Sam Michael sportigazgató elmondta, csak udvariasan megkérte Hamiltont, távozzon, mert éppen szerelik össze Jenson Button autóját.

A McLarennél pénteken nem volt jele annak az előre lépésnek, amit a Kínai Nagydíjon láthattunk, a wokingi istálló megint a hatodik a sorban, s már az időmérő harmadik szakaszába jutás is bravúr lenne tőle. Sergio Péreznek ez Malajziában sikerült, a 9. rajtkockát szerezte meg, de ezúttal nem éppen derűlátó.

„Onnan, ahol most vagyunk, néhány tized javulással sem tudunk ellépni. Az időmérőn a harmadik szakaszba jutás lehet a legfőbb célunk, inkább a versenyre kellene kitalálni valamit. Talán néhány pontot szerezhetünk" – mondta Pérez, míg csapattársa, Jenson Button arra mutatott rá, hogy a szahíri pályán nehéz jól beállítani az autót, s akiknek ez pénteken sikerült, jelentős előnnyel várják a folytatást. Az angol abban bízik, a helyes úton jár.

A McLaren megint a Force India mögé került az erősorban, a silverstone-i csapat szerint ezen a versenyen legalább annyira versenyképesek lesznek, mint Malajziában, ahol csak a kerékcserék során történt malőrök miatt nem tudtak kiugró eredményt elérni. A kerékcsavarokkal adódott problémákat megoldották, így jogos a derűlátás.

BAHREINI NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:34.154 átlag: 206.929 km/ó 31 kör
2. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:34.184 0.030 mp h. 26
3. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:34.282 0.128 29
4. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:34.310 0.156 29
5. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:34.543 0.389 35
6. Felipe Massa brazil Ferrari 1:34.552 0.398 34
7. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:34.631 0.477 33
8. Nico Rosberg német Mercedes 1:34.666 0.512 37
9. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:34.932 0.778 33
10. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:34.976 0.822 29
11. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:35.356 1.202 32
12. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:35.506 1.352 36
13. Sergio Pérez mexikói McLaren-Mercedes 1:35.589 1.435 37
14. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:35.761 1.607 33
15. Nico Hülkenberg német Sauber-Ferrari 1:36.133 1.979 36
16. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:36.279 2.125 33
17. Valtteri Bottas finn Williams-Renault 1:36.579 2.425 28
18. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:36.616 2.462 34
19. Charles Pic francia Caterham-Renault 1:37.061 2.907 33
20. Max Chilton brit Marussia-Cosworth 1:37.313 3.159 33
21. Jules Bianchi francia Marussia-Cosworth 1:37.363 3.209 29
22. Giedo van der Garde holland Caterham-Renault 1:37.970 3.816 34
1. SZABADEDZÉS
1. Felipe Massa brazil Ferrari 1:34.487 átlag: 206.199 km/ó 11 kör
2. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:34.564 0.077 mp h. 19
3. Nico Rosberg német Mercedes 1:34.621 0.134 22
4. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:34.790 0.303 20
5. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:34.949 0.462 17
6. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:35.069 0.582 22
7. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:35.101 0.614 19
8. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:35.119 0.632 19
9. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:35.345 0.858 17
10. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:35.611 1.124 14
11. Sergio Pérez mexikói McLaren-Mercedes 1:35.640 1.153 23
12. Valtteri Bottas finn Williams-Renault 1:35.783 1.296 16
13. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:35.792 1.305 16
14. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:36.014 1.527 19
15. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:36.485 1.998 20
16. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:36.498 2.011 17
17. Nico Hülkenberg német Sauber-Ferrari 1:36.755 2.268 20
18. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:37.214 2.727 21
19. Charles Pic francia Caterham-Renault 1:37.850 3.363 20
20. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1:38.401 3.914 20
21. Max Chilton brit Marussia-Cosworth 1:39.445 4.958 12
22. Rodolfo González venezuelai Marussia-Cosworth 1:40.215 5.728 7
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik