A vasárnapi Bahreini Nagydíjon kiderült, jó döntés volt a Pirellitől, hogy a kemény mellett nem a lágy, hanem a közepesen kemény abroncsot vitte el az Öböl-menti viadalra, a verseny ugyanis remek csatákat hozott, s a drasztikus gumikopás sem keserítette a csapatok nagy részének délutánját (persze Nico Rosberg erről mást tudna mesélni).
Sebastian Vettel sima győzelme után arra számíthattunk, hogy a Red Bull nem fogja kritizálni az olasz gumiszállítót, de Christian Horner csapatfőnök kitartott a korábbi véleménye mellett.
„Még mindig úgy gondolom, hogy a gumikkal borotvaélen táncolunk – mondta az angol. – Több csapat is négy kerékcserére kényszerült, ami egy másfél órás versenyen túl sok. Azokkal is kellene beszélni, akiknek látható volt a problémájuk. Bonyolult kérdés ez, most sikerült megoldanunk, de nincs rá garancia, hogy legközelebb is menni fog."
Vettel is elmondta a futam után, hogy kulcsfontosságú volt átverekednie magát Fernando Alonsón és Nico Rosbergen, mert más pilótát követve gyorsabban kopnak az abroncsok – az autó aerodinamikai hatása romlik szélárnyékban, a kisebb tapadás miatt csúszkál az autó, és a csúszkáló gumi gyorsabban kopik el.
A Pirelli kedden a milánói központjában vitatja meg, változtasson-e keverékein. Paul Hembery szerint ha történnek is módosítások, minimálisak lesznek, mert a két legkényesebb pályán, Sepangon és Szahíron már túl van a mezőny.
„Ha ezeken nem lett volna gondjuk a csapatoknak a gumikkal, más pályákon annyira könnyen kezelnék őket, hogy unalomba fulladna a futam, és az lenne a baj" – mondta a Pirelli sportigazgatója.
A FERRARINÁL „TÚL KEVÉS IDŐ” JUTOTT ALONSO DRS-MEGHIBÁSODÁSÁNAK KIVIZSGÁLÁSÁRA
Fernando Alonso már 30 pontra van a vb-éllovas Vetteltől, a spanyol ugyanis csak a 8. helyen zárta a vasárnapi futamot a DRS meghibásodása és két korai boxkiállása miatt. Stefano Domenicali csapatfőnök szerint a győzelem sem lett volna elképzelhetetlen a hiba nélkül, a második nem tervezett boxkiállás pedig a nagy kapkodás eredménye volt, nem maradt idő átgondolni, hogy nem kellene Alonsónak újra kinyitnia a hátsó légterelőjét az előzéshez.
A Bahreini Nagydíj szervezői emlékezetessé akarják tenni a jövő évi futamot, amelyet egyrészt az idény elejére tetetnének Bernie Ecclestone-nal, másfelől elképzelhetőnek tartják, hogy éjszaka, villanyfénynél rendezzék meg a viadalt. A szezon előtti teszten is szívesen látják a csapatokat. Ecclestone nem zárkózik el a Bahreini GP szerződésének meghosszabbítása elől, annak ellenére sem, hogy az időmérő előtt azt mondta a bahreini hatalomról, „bizonyos szempontból butaság részükről a verseny megrendezése, hiszen ez az egyetlen alkalom, hogy a tüntetők felhívják magukra a nagyvilág figyelmét". |
„Peches volt Fernando versenye, hiszen megvolt a teljesítménye a kiváló eredményhez. DRS nélkül is repült át a mezőnyön, még az előzések is sikerültek neki, ennél többet aligha várhattunk tőle. Túl könnyű lenne kimondani, hogy a DRS hibája nélkül nyert volna, de elméletileg lehetséges lett volna a győzelem" – mondta Domenicali.
Persze utólag adódik a kérdés, hogy miért volt óvatlan Alonso a DRS-sel, miért akasztotta ki a boxból kijövet az első adandó alkalommal, hogy aztán még egyszer a boxba kelljen hajtania. Sokba került ez az újabb kiállás a Ferrarinak, ám végleg világossá vált a mérnökök számára, hogy a DRS záró mechanikája nem működik.
„Mechanikai hiba okozta a problémát, amely miatt a boxba kellett jönnie, mert a szabályok szerint így nem maradhat a pályán. Ő is érezte, hogy valami nem stimmel, de arra gondolt, a gumik koptak el. Amikor az első kiállásánál könnyedén helyre tettük, arra gondoltunk, most már minden rendben, ám újra nyitva maradt, és ekkor biztossá vált, hogy súlyos a gond – folytatta a csapatfőnök. – Másodperceink voltak arra, hogy megvizsgáljuk a légterelőt, de ez kevés volt. Balszerencsés eset, el kell fogadnunk, hogy ez történt, de tanultunk az esetből."
Fernando Alonso nem beszélt a győzelem esélyéről, azonban biztos benne, hogy a dobogóra felfért volna. Többek között amiatt keseredett el, hogy a verseny elején történt a meghibásodás, amikor még együtt volt a mezőny.
„Ha a DRS a hajrában romlik el, a plusz boxkiállással két-három helyezést veszítettem volna, így az elején viszont húszat is – mondta Alonso. – Először a tízes kanyarban, fékezéskor éreztem, hogy valami nincs rendben, azt hittem, elkoptak a hátsó gumik. A nyitott légterelővel az egyenesekben nagyon gyors voltam, senki sem tudott támadni, de már a szabályok miatt is a boxba kellett hajtanom. Azt hittük, minden oké, ám a következő körben kiderült, hogy nincs így, és mehettem vissza a depóba."
BUTTON: ILYEN KÖZVESZÉLYES CSAPATTÁRSAM MÉG NEM VOLT
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
Alonso Sergio Pérez vad előzéséről nem mondott véleményt, Jenson Button ellenben hosszasan ecsetelte a nemtetszését. Az angol szerint a szahíri versenyen vívott nagy csatái közül egyedül csapattársánál érzett túlzott agresszivitást, amely mindkettejük célba érését veszélybe sodorta.
„Ha nem higgad le, valami szörnyűség fog történni. Checo valóban nagyon gyors, és ez a versenye kiválóan alakult, de sokszor feleslegesen vállalt kockázatot, és mást is veszélybe sodort. Ha ez az új generáció versenyzési etikája, akkor ebből nem kérek. Ő már közveszélyes, voltak agresszív csapattársaim, de ilyen helyzetbe még sohasem kerültem" – mondta az angol, aki azt várja a csapatától, hogy intse rendre a mexikóit. Ám az biztos nem esett volna jól Buttonnak, ha rászólnak, engedje el Pérezt, aki pedig ebben az esetben biztosan megszerezte volna az ötödik helyet Lewis Hamilton előtt, és a csapat két ponttal többel zárja a Bahreini Nagydíjat.
1. | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 1:36.961 | átlag: 200.938 km/ó | 55. kör |
2. | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 1:37.070 | 0.109 mp h. | 44. |
3. | Fernando Alonso | Ferrari | 1:37.204 | 0.243 | 41. |
4. | Nico Rosberg | Mercedes | 1:37.588 | 0.627 | 48. |
5. | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1:37.627 | 0.666 | 52. |
6. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:37.743 | 0.782 | 49. |
7. | Sergio Pérez | McLaren-Mercedes | 1:37.913 | 0.952 | 41. |
8. | Kimi Räikkönen | Lotus-Renault | 1:38.164 | 1.203 | 57. |
9. | Valtteri Bottas | Williams-Renault | 1:38.192 | 1.231 | 57. |
10. | Esteban Gutiérrez | Sauber-Ferrari | 1:38.202 | 1.241 | 45. |
11. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:38.204 | 1.243 | 48. |
12. | Paul di Resta | Force India-Mercedes | 1:38.336 | 1.375 | 57. |
13. | Mark Webber | Red Bull-Renault | 1:38.557 | 1.596 | 52. |
14. | Jules Bianchi | Marussia-Cosworth | 1:38.756 | 1.795 | 50. |
15. | Nico Hülkenberg | Sauber-Ferrari | 1:38.770 | 1.809 | 43. |
16. | Felipe Massa | Ferrari | 1:38.839 | 1.878 | 42. |
17. | Pastor Maldonado | Williams-Renault | 1:38.962 | 2.001 | 57. |
18. | Max Chilton | Marussia-Cosworth | 1:39.279 | 2.318 | 50. |
19. | Giedo van der Garde | Caterham-Renault | 1:39.334 | 2.373 | 49. |
20. | Charles Pic | Caterham-Renault | 1:39.546 | 2.585 | 37. |
21. | Daniel Ricciardo | Toro Rosso-Ferrari | 1:39.579 | 2.618 | 51. |
22. | Jean-Éric Vergne | Toro Rosso-Ferrari | 1:43.107 | 6.146 | 4. |