Az eddigi F1-es felkészülési időszak különösen csendes volt, egészen a barcelonai tréning elejéig várni kellett arra, hogy felvetődjön: szabálytalan valamelyik autó.
Az új Williamsszel van gond, a kipufogójának kialakítása gyanús. A csapatok a tavaly (a kipufogógázokkal befújt diffúzorok betiltása nyomán) kötelezővé tett, felfelé néző kipufogók miatt a Coanda effektust hívták segítségül ahhoz, hogy a kipufogógázokat a kipufogókhoz juttassák, növelve a padlólemez aerodinamikai hatékonyságát, és ezzel stabilabbá tegyék az autó farát. A Coanda-effekt lényege, hogy a megfelelően ívelt felületet követi a mellette áramló levegő.
A Williams azonban nemcsak az alsó íveléssel tereli a gázt lefelé, hanem a csatorna fölé egy áthidaló elemet is helyezett. A Caterham hasonló megoldást talált ki, de a csatorna belsejébe süllyesztette az áthidalót. A Williamsnél azzal védekeznek, hogy náluk az áthidaló tetején van egy pár milliméteres rés, azaz nem ér össze a híd.
„Szerintem a Caterham autója valóban illegális, a mienk viszont szabályos, hiszen fölül nem ér össze a két elem, a Caterhamnél pedig igen" – magyarázta a különbséget Mike Coughlan, a Williams technikai igazgatója.
A keddi tesztnap délután kettőkor folytatódott, Kimi Räikkönen közelebb került az éllovas Sebastian Vettelhez, míg Charles Pic Caterhamje megállt a pályán, s néhány percre meg kellett szakítani a száguldást.
F1, KOLLEKTÍV TESZT, BARCELONA, 1. NAP – az állás 15 órakor
1. Sebastian Vettel Red Bull 1:23.046 40 kör
2. Kimi Räikkönen Lotus 1:23.125 27
3. Fernando Alonso Ferrari 1:23.626 65
4. Pastor Maldonado Williams 1:23.733 61
5. Daniel Ricciardo Toro Rosso 1:23.884 44
6. Sergio Pérez McLaren 1:24.124 37
7. Paul di Resta Force India 1:24.144 47
8. Nico Rosberg Mercedes 1:24.520 17
9. Esteban Gutiérrez Sauber 1:25.136 50
10. Charles Pic Caterham 1:27.534 49
11. Max Chilton Marussia 1:28.068 41
Az időeredmények nem hivatalosak.