A Toyota kiszáll a száguldó cirkuszból

MTI/NSO MTI/NSOMTI/NSO MTI/NSO
Vágólapra másolva!
2009.11.04. 09:38
null
A Toyota megunta a sikertelenséget (fotó: Action Images)
Címkék
A világ legnagyobb autógyáraként ismert Toyota azonnali hatállyal kiszáll a Formula–1-ből.

A cég szerdán azzal indokolta a bejelentését, hogy fennállásának legveszteségesebb évét zárta az idén, és jövőre sem várható jelentős javulás.

A 2009-es szezonban a német Timo Glockot, az olasz Jarno Trullit és a japán Kobajasi Kamuit csatasorba állító Toyota döntése nyomán jövőre már egyetlen japán csapat sem lesz az autósport királykategóriájában, miután a Honda tavaly decemberben távozott.

Az általános japán „exodus" korábbi fejezeteként hétfőn a Bridgestone, a világbajnoki sorozat egyetlen gumiszállítója közölte: a 2010-es idényt követően nincs tovább. A Toyota tulajdonában álló Fudzsi-pálya jövő évtől már nem ad otthont F1-es futamoknak. A Subaru, a Suzuki és a Mitsubishi a ralitól, a Kawasaki pedig a gyorsaságimotoros-világbajnokságtól köszönt el ebben az esztendőben.

A Toyota 2002-ben szállt be a Formula–1-be, és hatalmas gazdasági, valamint technikai háttere miatt kiugró szereplést vártak a szakértők az új csapattól, amely azonban az elmúlt években mindössze három pole pozíciót és tizenhárom dobogós helyet tudott felmutatni, legjobb eredményeként pedig 2005-ben negyedik lett a konstruktőri pontversenyben.

Legfrissebb hírek

Lőw Zsolt visszatér Jürgen Klopp mellé

Német labdarúgás
27 perce

Női kézilabda BL: minden idők legkiegyenlítettebb négyes döntője jöhet

Kézilabda
1 órája

Fennakad-e az olasz falon a triplázni vágyó PSG?

Bajnokok Ligája
1 órája

Csábi Józsefet meglepte, hogy a BVSC nélküle folytatja az NB II-ben

Labdarúgó NB II
1 órája

Szombati sportműsor: PSG–Inter BL-döntő és Győr–Esbjerg BL-elődöntő

Minden más foci
8 órája

Elkényeztették a labdarúgás szerelmeseit az idei BL-döntős csapatok; Mészáros Krisztofer a történelmi Eb-érméről

E-újság
8 órája

Szív vagy ész? – Mohai Dominik jegyzete

Bajnokok Ligája
8 órája

BL, Budapest, brand – Moncz Attila publicisztikája

Kézilabda
8 órája
Ezek is érdekelhetik