Red Bull: nincs csapatdöntés Sebastian Vettel és Mark Webber között

Vágólapra másolva!
2009.07.02. 19:13
Christian Horner, a formula–1-es Red Bull istálló csapatfőnöke kijelentette, hogy a csapaton belül egyik pilóta sem élvez különösebb előnyt a másikkal szemben a világbajnoki címért vívott harcban.
A látszat ellenére nincs alá-fölérendeltségi viszony a Red Bull-pilóták között
Fotó: Action Images
A látszat ellenére nincs alá-fölérendeltségi viszony a Red Bull-pilóták között
A látszat ellenére nincs alá-fölérendeltségi viszony a Red Bull-pilóták között
Fotó: Action Images
A látszat ellenére nincs alá-fölérendeltségi viszony a Red Bull-pilóták között

A silverstone-i formula–1-es futamon, a világbajnokság 8. állomásán a két Red Bull-pilóta, a német Sebastian Vettel és az ausztrál Mark Webber fölényesen utasította maga mögé a mezőnyt, és ért el dupla sikert az élen. A két versenyző a világbajnoki pontversenyben is jól áll – a 3., illetve a 4. helyen –, és akár még a hőn áhított első helyre is lehet esélyük, hiszen még kilenc verseny szerepel a programban.

Christian Horner, az istálló csapatfőnöke – a pletykákat megelőzendő – kijelentette, hogy a két versenyző egyenlő bánásmódban részesül a csapat részéről, semmilyen elvi vagy gyakorlati megkülönböztetést nincs lefektetve a vezetés részéről. Ám Horner azt is elmondta, hogyha a vb-elsőségért vívott harcban már csak egyikük lesz versenyben, tudni fogják, hogy mi a teendőjük, ugyanis mindketten profik és csapatemberek.

„Mindkét versenyzőnket egyenlően kezeljük, de ha már csak néhány verseny lesz hátra, és az egyikük komoly hátrányt szed össze, akkor a helyzetnek megfelelően fognak vezetni. De a világbajnokság jelenlegi szakaszában még korai erről beszélni” – mondta Horner.

A pályán tapasztalt rivalizálás ellenére Horner szerint a két pilóta együttműködésére nem lehet panasz. „Kiváló a munkakapcsolat közöttük. Mindketten profin állnak a dolgokhoz, és ugyan pályafutásuk eltérő szakaszában vannak, egyformán egy erős csapat létrejöttéért fáradoznak” – dicsérte versenyzőit a csapatvezető, aki hozzátette, a két versenyző rivalizálása előreviszi a csapatot, ugyanis kihozzák egymásból a maximumot.

„Remekül működtek az autóink Silverstone-ban, de annak különösen örülök, hogy a hármas szektorban – ahol tele van a pálya lassú kanyarokkal, és ahol a Brawn hagyományosabb gyorsabb szokott lenni – is mi voltunk a legjobbak” – mondta Horner, aki kijelentette, nem tud ellenérvet felhozni arra, hogy miért ne lehetne az év összes többi futamán versenyben az elsőségért a Red Bull.

„A következő hétvégén a Német Nagydíj következik, ez Sebastian hazai pályája, így ő különösen motivált. Megpróbáljuk a legjobbunkat nyújtani!” – nyilatkozta a szakember.

HOCKENHEIM REMÉNYKEDIK, BULGÁRIA SORBAN ÁLL

Könnyen lehet, hogy 2010-ben Hockenheimben mégis megrendezik a Német Nagydíjat, miután a verseny szervezői és Brenie Ecclestone, az F1 gazdasági igazgatója elégedetten távoztak a csütörtöki, egymás közti megbeszélésről – adta a hírül a dpa német hírügynökség.
2007 óta a Nürburgring és Hockenheimring felváltva rendezi meg a Német Nagydíjat, 2010-ben Hockenheim következne, ám a város önkormányzata, amely a pálya 94 százalékos részvényese, néhány napja egyhangúlag szavazta meg, hogy a ringen ne legyen 2010-ben Formula–1-es futam, holott még él a szerződése. Hockenheim a tavalyi GP-t hatmillió eurós veszteséggel zárta, és az előrejelzések szerint hasonló deficit várható a 2010-es esztendőre is.
Napvilágra került az is, hogy Ecclestone jövő héten tárgyal bolgár vezetőkkel tárgyal egy esetleges Bolgár Nagydíjról. Bulgária márciusban jelezte először, hogy szívesen bekapcsolódna a „száguldó cirkuszba”, ami 2011-re lehet valóság.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik