A Red Bull nem fél a vb-hajrától, élvezi a luxust

Vágólapra másolva!
2010.10.11. 16:12
null
Mark Webberben és Sebastian Vettelben a korábbi apró megingások ellenére <br />feltétel nélkül bízik a csapata (Fotó: Action Images)
A Red Bull-ist&aacute;ll&oacute; sz&aacute;m&aacute;ra nem teher, hanem kiv&aacute;lts&aacute;g, hogy k&eacute;t versenyzője is ak&aacute;r az utols&oacute; versenyig k&uuml;zd egym&aacute;ssal &eacute;s m&aacute;sokkal a vil&aacute;gbajnoki c&iacute;m&eacute;rt. A csapatfőn&ouml;k mindk&eacute;t pil&oacute;t&aacute;j&aacute;t dics&eacute;ri, mik&ouml;zben a McLarent megv&aacute;dolta azzal, hogy Jenson Buttont &aacute;ldozati b&aacute;r&aacute;nyk&eacute;nt kezelte a Jap&aacute;n Nagyd&iacute;jon.

Sebastian Vettel Japán Nagydíjon aratott győzelme után elkerülhetetlennek tűnik, hogy a Red Bull-istálló az idény utolsó viadalán is két vb-esélyessel szálljon harcba. Bár a múltban okozott már kudarcot ez a szituáció, az osztrák licenccel versenyző gárdánál nem aggódnak.

Az elmúlt hetekben mi is felelevenítettük azokat az eseteket, amikor csapattársak vívtak meg a vb-címekért, ebből kettő zárult teljes csőddel: 1986-ban a mclarenes Alain Prost lett a nevető harmadik a williamses Nelson Piquet, Nigel Mansell párossal vívott csatájában, míg 2007-ben a ferraris Kimi Räikkönen örülhetett, miután egy-egy pontot sikerült rávernie a mclarenes Lewis Hamilton, Fernando Alonso duóra.

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke mégis úgy érzi, hogy Vettel és Mark Webber isztambuli ütközése, valamint az ausztrál silverstone-i kirohanása (a csapat vezetősége áttetette első légterelőjét Vettel kocsijára, amit zokon vett, és nem rejtette véka alá a véleményét) ellenére nem teher, hanem kiváltság, hogy két vb-esélyes van a csapatban.

„Két rendkívül értelmes és erős akaratú versenyzőnk van, ami néha apró nehézségeket okoz, de összességében nagy luxust élvezünk azzal, hogy ilyen helyzetben vagyunk – mondta Horner. – Elégedett vagyok a hozzáállásukkal, Sebastian a számára nehéz időszakokban sem mondott le a vébécímről, és sikerült is visszakapaszkodnia. Remélem, ő is és Mark is megtartja jó formáját, és ugyanolyan nyíltsággal és őszinteséggel dolgozik tovább, mint eddig tette. Mindketten az autósport legnagyobb elismeréséért küzdenek, és mi mindent megteszünk azért, hogy a legjobb feltételekkel segítsük őket – mindkettőjüket."

Horner a Daily Telegraphnak adott interjújában azzal vádolta meg a McLarent, hogy Jenson Buttont áldozati bárányként kezelte a Japán Nagydíjon. A címvédő a többi vb-esélyessel ellentétben kemény keverékű gumikon rajtolt, és nem a 22-25., hanem a 38. körben cserélt kereket. A verseny során kiderült, hogy az ötödik helyről való előrelépésre így sem volt esélye, csak csapattársa váltóhibájának köszönhetően tudta megelőzni Hamiltont.

„A verseny elején tudtuk, hogy Jenson sokáig kint fog maradni a kemény keverékű gumikon, és miután visszatérünk mögé a pályára, feltartja a versenyzőinket, hogy Hamilton fel tudjon rájuk zárkózni – vélekedett Horner. – McLaren-szendvicsbe kerültünk, amely egyre szűkebbé vált, mígnem Hamilton autója lelassult, és Jensont behívták a boxba. Furcsa volt az egész, mintha Jenson áldozati bárány lett volna."

Martin Whitmarsh, a McLaren csapatfőnöke Horner elméletéről értesülve nem tartotta rossznak ötletet, de cáfolta, hogy ez lett volna a cél. „Lehet, hogy ha Jenson tovább a pályán marad, miközben Lewis váltója sem megy tönkre, sikerült volna összetömöríteni az élcsoportot, de ez nem a mi stílusunk. Lehet, hogy a riválisaink ilyen játékokat játszanának hasonló helyzetben, mi nem. Jensont azért indítottuk a kemény keverékű gumin, mert abban bíztunk, hogy a lágy gyorsan elkopik, de sajnos nem így történt" – mondta Whitmarsh.

A McLaren annak ellenére gőzerővel folytatja a fejlesztési csatát, hogy Hamilton hátránya 28, Buttoné 31 pontra nőtt Mark Webberhez képest. Whitmarsh elárulta, Hamiltonnak annak ellenére nem kell újabb öt rajthelyes büntetésre számítania, hogy a szuzukai futam hajrájában csak a negyedik és a hetedik fokozat között tudta használni a váltót, mert javítható a hiba, és nem kell kicserélni a teljes eszközt, csak a körmös kapcsolót.
Legfrissebb hírek

Leclerc a vártnál jobbnak érzi a Ferrarit; Verstappennek már voltak rosszabb péntekjei

F1
2025.05.30. 21:16

Valóban változást hoz a spanyolországi szigorítás? Mire alapozza a Ferrari a reményeit?

F1
2025.05.29. 15:16

Norris: A gyermekeim egy napon mindenkinek elmondhatják, hogy nyertem Monacóban

F1
2025.05.26. 19:48

A McLaren kitart az egyenlőség mellett; a Red Bull óvatos – felpörgetik a kötelező kerékcserék a Monacói Nagydíjat?

F1
2025.05.22. 16:11

A McLaren különleges autófestéssel készült a Monacói Nagydíjra – képek

F1
2025.05.22. 11:00

Gyávaság, túlzott egyenlőség, fejlesztések és két új technikai direktíva – Imola fordulópontot jelent a bajnokságban?

F1
2025.05.20. 14:25

„Ha Colapinto ezeket megteszi, akkor örökké vezethet” – Briatore saját magának mondott ellent

F1
2025.05.16. 20:52

Piastri vagy Verstappen folytatja a sikerszériát? A tifosi örülhet vasárnap? – az európai szakaszára fordult az F1

F1
2025.05.15. 15:38
Ezek is érdekelhetik