Sebastian Vettel Japán Nagydíjon aratott győzelme után elkerülhetetlennek tűnik, hogy a Red Bull-istálló az idény utolsó viadalán is két vb-esélyessel szálljon harcba. Bár a múltban okozott már kudarcot ez a szituáció, az osztrák licenccel versenyző gárdánál nem aggódnak.
Az elmúlt hetekben mi is felelevenítettük azokat az eseteket, amikor csapattársak vívtak meg a vb-címekért, ebből kettő zárult teljes csőddel: 1986-ban a mclarenes Alain Prost lett a nevető harmadik a williamses Nelson Piquet, Nigel Mansell párossal vívott csatájában, míg 2007-ben a ferraris Kimi Räikkönen örülhetett, miután egy-egy pontot sikerült rávernie a mclarenes Lewis Hamilton, Fernando Alonso duóra.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke mégis úgy érzi, hogy Vettel és Mark Webber isztambuli ütközése, valamint az ausztrál silverstone-i kirohanása (a csapat vezetősége áttetette első légterelőjét Vettel kocsijára, amit zokon vett, és nem rejtette véka alá a véleményét) ellenére nem teher, hanem kiváltság, hogy két vb-esélyes van a csapatban.
„Két rendkívül értelmes és erős akaratú versenyzőnk van, ami néha apró nehézségeket okoz, de összességében nagy luxust élvezünk azzal, hogy ilyen helyzetben vagyunk – mondta Horner. – Elégedett vagyok a hozzáállásukkal, Sebastian a számára nehéz időszakokban sem mondott le a vébécímről, és sikerült is visszakapaszkodnia. Remélem, ő is és Mark is megtartja jó formáját, és ugyanolyan nyíltsággal és őszinteséggel dolgozik tovább, mint eddig tette. Mindketten az autósport legnagyobb elismeréséért küzdenek, és mi mindent megteszünk azért, hogy a legjobb feltételekkel segítsük őket – mindkettőjüket."
Horner a Daily Telegraphnak adott interjújában azzal vádolta meg a McLarent, hogy Jenson Buttont áldozati bárányként kezelte a Japán Nagydíjon. A címvédő a többi vb-esélyessel ellentétben kemény keverékű gumikon rajtolt, és nem a 22-25., hanem a 38. körben cserélt kereket. A verseny során kiderült, hogy az ötödik helyről való előrelépésre így sem volt esélye, csak csapattársa váltóhibájának köszönhetően tudta megelőzni Hamiltont.
„A verseny elején tudtuk, hogy Jenson sokáig kint fog maradni a kemény keverékű gumikon, és miután visszatérünk mögé a pályára, feltartja a versenyzőinket, hogy Hamilton fel tudjon rájuk zárkózni – vélekedett Horner. – McLaren-szendvicsbe kerültünk, amely egyre szűkebbé vált, mígnem Hamilton autója lelassult, és Jensont behívták a boxba. Furcsa volt az egész, mintha Jenson áldozati bárány lett volna."
Martin Whitmarsh, a McLaren csapatfőnöke Horner elméletéről értesülve nem tartotta rossznak ötletet, de cáfolta, hogy ez lett volna a cél. „Lehet, hogy ha Jenson tovább a pályán marad, miközben Lewis váltója sem megy tönkre, sikerült volna összetömöríteni az élcsoportot, de ez nem a mi stílusunk. Lehet, hogy a riválisaink ilyen játékokat játszanának hasonló helyzetben, mi nem. Jensont azért indítottuk a kemény keverékű gumin, mert abban bíztunk, hogy a lágy gyorsan elkopik, de sajnos nem így történt" – mondta Whitmarsh.
A McLaren annak ellenére gőzerővel folytatja a fejlesztési csatát, hogy Hamilton hátránya 28, Buttoné 31 pontra nőtt Mark Webberhez képest. Whitmarsh elárulta, Hamiltonnak annak ellenére nem kell újabb öt rajthelyes büntetésre számítania, hogy a szuzukai futam hajrájában csak a negyedik és a hetedik fokozat között tudta használni a váltót, mert javítható a hiba, és nem kell kicserélni a teljes eszközt, csak a körmös kapcsolót.