A Red Bull nem fél a vb-hajrától, élvezi a luxust

Vágólapra másolva!
2010.10.11. 16:12
null
Mark Webberben és Sebastian Vettelben a korábbi apró megingások ellenére <br />feltétel nélkül bízik a csapata (Fotó: Action Images)
A Red Bull-ist&aacute;ll&oacute; sz&aacute;m&aacute;ra nem teher, hanem kiv&aacute;lts&aacute;g, hogy k&eacute;t versenyzője is ak&aacute;r az utols&oacute; versenyig k&uuml;zd egym&aacute;ssal &eacute;s m&aacute;sokkal a vil&aacute;gbajnoki c&iacute;m&eacute;rt. A csapatfőn&ouml;k mindk&eacute;t pil&oacute;t&aacute;j&aacute;t dics&eacute;ri, mik&ouml;zben a McLarent megv&aacute;dolta azzal, hogy Jenson Buttont &aacute;ldozati b&aacute;r&aacute;nyk&eacute;nt kezelte a Jap&aacute;n Nagyd&iacute;jon.

Sebastian Vettel Japán Nagydíjon aratott győzelme után elkerülhetetlennek tűnik, hogy a Red Bull-istálló az idény utolsó viadalán is két vb-esélyessel szálljon harcba. Bár a múltban okozott már kudarcot ez a szituáció, az osztrák licenccel versenyző gárdánál nem aggódnak.

Az elmúlt hetekben mi is felelevenítettük azokat az eseteket, amikor csapattársak vívtak meg a vb-címekért, ebből kettő zárult teljes csőddel: 1986-ban a mclarenes Alain Prost lett a nevető harmadik a williamses Nelson Piquet, Nigel Mansell párossal vívott csatájában, míg 2007-ben a ferraris Kimi Räikkönen örülhetett, miután egy-egy pontot sikerült rávernie a mclarenes Lewis Hamilton, Fernando Alonso duóra.

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke mégis úgy érzi, hogy Vettel és Mark Webber isztambuli ütközése, valamint az ausztrál silverstone-i kirohanása (a csapat vezetősége áttetette első légterelőjét Vettel kocsijára, amit zokon vett, és nem rejtette véka alá a véleményét) ellenére nem teher, hanem kiváltság, hogy két vb-esélyes van a csapatban.

„Két rendkívül értelmes és erős akaratú versenyzőnk van, ami néha apró nehézségeket okoz, de összességében nagy luxust élvezünk azzal, hogy ilyen helyzetben vagyunk – mondta Horner. – Elégedett vagyok a hozzáállásukkal, Sebastian a számára nehéz időszakokban sem mondott le a vébécímről, és sikerült is visszakapaszkodnia. Remélem, ő is és Mark is megtartja jó formáját, és ugyanolyan nyíltsággal és őszinteséggel dolgozik tovább, mint eddig tette. Mindketten az autósport legnagyobb elismeréséért küzdenek, és mi mindent megteszünk azért, hogy a legjobb feltételekkel segítsük őket – mindkettőjüket."

Horner a Daily Telegraphnak adott interjújában azzal vádolta meg a McLarent, hogy Jenson Buttont áldozati bárányként kezelte a Japán Nagydíjon. A címvédő a többi vb-esélyessel ellentétben kemény keverékű gumikon rajtolt, és nem a 22-25., hanem a 38. körben cserélt kereket. A verseny során kiderült, hogy az ötödik helyről való előrelépésre így sem volt esélye, csak csapattársa váltóhibájának köszönhetően tudta megelőzni Hamiltont.

„A verseny elején tudtuk, hogy Jenson sokáig kint fog maradni a kemény keverékű gumikon, és miután visszatérünk mögé a pályára, feltartja a versenyzőinket, hogy Hamilton fel tudjon rájuk zárkózni – vélekedett Horner. – McLaren-szendvicsbe kerültünk, amely egyre szűkebbé vált, mígnem Hamilton autója lelassult, és Jensont behívták a boxba. Furcsa volt az egész, mintha Jenson áldozati bárány lett volna."

Martin Whitmarsh, a McLaren csapatfőnöke Horner elméletéről értesülve nem tartotta rossznak ötletet, de cáfolta, hogy ez lett volna a cél. „Lehet, hogy ha Jenson tovább a pályán marad, miközben Lewis váltója sem megy tönkre, sikerült volna összetömöríteni az élcsoportot, de ez nem a mi stílusunk. Lehet, hogy a riválisaink ilyen játékokat játszanának hasonló helyzetben, mi nem. Jensont azért indítottuk a kemény keverékű gumin, mert abban bíztunk, hogy a lágy gyorsan elkopik, de sajnos nem így történt" – mondta Whitmarsh.

A McLaren annak ellenére gőzerővel folytatja a fejlesztési csatát, hogy Hamilton hátránya 28, Buttoné 31 pontra nőtt Mark Webberhez képest. Whitmarsh elárulta, Hamiltonnak annak ellenére nem kell újabb öt rajthelyes büntetésre számítania, hogy a szuzukai futam hajrájában csak a negyedik és a hetedik fokozat között tudta használni a váltót, mert javítható a hiba, és nem kell kicserélni a teljes eszközt, csak a körmös kapcsolót.
Legfrissebb hírek

Ki lesz az F1 idei világbajnoka? Lesz-e meglepetésgyőztes? Szavazzon!

F1
10 órája

A Ferrari és a McLaren is trükközhet – az FIA lép a rugalmas hátsó szárnyak ügyében

F1
2025.03.05. 13:48

Vége a várakozásnak – minden, amit a szerdán rajtoló bahreini tesztről tudni érdemes

F1
2025.02.25. 14:29

„Epikus bajnokság vár ránk” – a McLaren szerint nyolc futamgyőztes is lehet az idén

F1
2025.02.20. 19:27

Fehér Racing Bulls, sötétvörös Ferrari, címvédésre készülő McLaren – bemutatkozott a 2025-ös F1-es mezőny

F1
2025.02.18. 22:45

Vettel megpróbált ülést szerezni az Audinál – sajtóhír

F1
2025.02.13. 18:05

Elsőként a McLaren mutatta meg 2025-ös versenyautóját

F1
2025.02.13. 14:25

Leclerc volt a leggyorsabb; véget ért a Pirelli spanyolországi tesztje

F1
2025.02.06. 10:17
Ezek is érdekelhetik