A BMW 2009-ben a világbajnoki címért szeretne harcolni

Vágólapra másolva!
2008.12.01. 17:09
Címkék
A BMW Formula–1-es csapata a 2008-as idényben megnyerte az első futamát – Robert Kubica Kanadában győzött –, amivel tartja magát a korábban felállított menetrendhez. Ennek szellemében az istálló jövőre már végig az egész szezonban szeretne a világbajnoki címért harcolni. Ugyanakkor Mario Theissen sportigazgató nem érzi magát igazán nyugodtnak az ötlettől.
A BMW eddigi legnagyobb sikere: idén Kanadában Kubica (középen) nyert, Heidfeld (jobbról a második) a második helyen pezsgőzhetett
Fotó: Action Images
A BMW eddigi legnagyobb sikere: idén Kanadában Kubica (középen) nyert, Heidfeld (jobbról a második) a második helyen pezsgőzhetett
A BMW eddigi legnagyobb sikere: idén Kanadában Kubica (középen) nyert, Heidfeld (jobbról a második) a második helyen pezsgőzhetett
Fotó: Action Images
A BMW eddigi legnagyobb sikere: idén Kanadában Kubica (középen) nyert, Heidfeld (jobbról a második) a második helyen pezsgőzhetett

„Ez az én célom is, de nem vagyok túl nyugodt. A Formula–1 viszont nem is a nyugalomról szól – fogalmazott Theissen a hétvégén, miután a német autógyártó cég egyik elnökségi tagja, Klaus Draeger kijelentette, a csapat 2009-ben a világbajnoki címért akar küzdeni.

Ebben persze nincs is semmi meglepő, hiszen amikor 2005-ben a BMW megszerezte a Saubert, lefektetett egy ütemtervet, amely szerint a most következő évben már a vb-címért kell csatáznia az istállónak.

Az előzetes elképzelések szerint 2006-ban pontokat kellett szerezni – ez már az esztendő második nagydíján sikerült, Jacques Villeneuve ugyanis Malajziában a 7. helyen végzett. Sőt ezt még a debütáló szezonjában túlteljesítette a csapat, miután a Hungaroringen Nick Heidfeld a dobogóra állhatott.

A pódium csak a 2007-es idényre volt tervbe véve, és Heidfeld kétszer is odafért: Spanyolországban a második, Franciaországban a harmadik helyre állhatott fel, majd összetettben másodikként zárta a konstruktőrök versenyét – mivel az amúgy győztes McLarent a kémbotrány miatt kizárták.

Az idei évre a futamgyőzelmet lőtték be maguknak a németek, amit Robert Kubica révén Kanadában sikerrel abszolváltak is, ám a szezon második felében visszaesett a BMW teljesítménye.

„A korábbi esztendőkben rendre két csapat, a Ferrari és a McLaren harcolt a világbajnoki címért, és 2008 első felében ezt a harcot sikerült háromszereplős versennyé változtatnunk” – mondta Theissen.

„Nem a mienk volt a leggyorsabb autó az idén, ez tény, de végül is az összteljesítmény számít. Tavaly a megbízhatóság elérése volt a cél, amit meg is tudtunk valósítani, és ez ebben az évben fizetődött ki, hiszen egyetlen futamot sem kellett műszaki okok miatt feladnunk” – jelentette ki büszkén a sportigazgató.
Legfrissebb hírek

Raphinha szerződést hosszabbított a Barcelonával – hivatalos

Spanyol labdarúgás
12 perce

Magyar nagyvállalatokkal lépett partnerségre a Nemzetközi Úszószövetség

Úszás
38 perce

Vívás: „A világbajnok tanítványnak is szabad kikapnia” – Kovács Attila

Utánpótlássport
38 perce

Popovics Miklós váltja Kemény Kristófot az MVLC kispadján

Egyéb egyéni
1 órája

Hamar felnőtt a feladathoz – Torma Luca több, mint ígéret

Képes Sport
1 órája

Hajdu János: Utolérhetetlen érzés a fiatalokat képezni

Utánpótlássport
1 órája

A svájciak kiütéssel, az amerikaiak nagy csatában jutottak be az elődöntőbe a jégkorong-vb-n

Jégkorong
1 órája

Ismét felveheti a Videoton nevet a Fehérvár FC

Labdarúgó NB I
1 órája
Ezek is érdekelhetik