Fotó: Reuters
A Ferrari hihetetlen bakija, kommentár alighanem nem szükséges...
Fotó: Reuters
A Ferrari hihetetlen bakija, kommentár alighanem nem szükséges...
ALONSO ALIG HISZI EL
A kaotikus Szingapúri Nagydíjon a 15. helyről rajtolva diadalmaskodó Fernando Alonso verseny után adott nyilatkozatában alig akarta elhinni, hogy megszerezte idei első győzelmét.
„Nagyon boldog vagyok, és még mindig nem hiszem el, hogy nyertem… Még egy-két napnak el kell telnie, hogy felfogjam, ami történt” – mondta Alonso.
„Jó volt a kocsi a hétvégén, az időmérőn balszerencsénk volt, de most visszakaptuk. Az első safety car nagy segítséget jelentett, igazából az teremtette meg a győzelem esélyét. Miután az élre álltam, már kényelmes előnyt tudtam építeni, az autó végig remek volt. Az utolsó körökben segített az is, hogy Nicónál jobb állapotban voltak a gumijaim, így ott tudtam hagyni” – elemezte a versenyt a spanyol pilóta.
A Formula–1 történetének első éjszakai versenyét a jelek alapján senki nem akarta rajtincidenssel „elrondítani” a szingapúri városi pályán: a pole-ból rajtoló Felipe Massa remekül lőtt ki, mögötte Hamilton és Räikkönen, igazi csata csak a 4–6. helyekért kezdődött. A kisebb csetepatéból a Kovalainennel kicsit koccanó Kubica jött ki a legjobban, de ettől eltekintve az első kör csetepaté nélkül telt el.
Az hamar kiderült, hogy a két Ferrarinak és Hamilton McLarenjének csak a hátát nézheti a mezőny, ha nem történik semmi váratlan: Massa magabiztosan vezetett az angol előtt, akire hatalmas iramot diktálva jött fel Kimi Räikkönen.
A szétrázódott mezőnyt a safety car hozta össze, miután Nelsinho Piquet látványosan falnak csapta a Renault-t – a brazil szerencsére sértetlenül szállt ki.
Aztán derült égből jött a dráma: Rosberg és Kubica rosszkor, a bokszutca kinyitása előtt ment ki, majd beállt Felipe Massa, és hihetetlen módon elvitte magával a benzintöltő rendszert, miután zöld lámpát kapott csapatától – megint csak megmagyarázhatatlanul. A világbajnoki pontverseny második helyén álló brazilnak és az ugyancsak beállni törekvő Räikkönennek ezzel tönkre is ment a nagydíja, de Massának legalább nem esett baja…
A totális káosz után a safety car elengedte a mezőnyt, amely teljesen összekeveredett: Rosberg, Trulli, Fisichella, Kubica, Alonso, Webber lett a sorrend, Hamilton a 8., Kovalainen a 14., Räikkönen a 16., Massa pedig a 18. (utolsó) helyről folytathatta.
Rosberg egészen addig örülhetett a vezetésnek, amíg a bokszutca szabálytalan használata miatt Kubicával együtt 10 másodperces stop and go büntetést kapott. Massa „bónuszként” szintén beszedett egy áthajtásos büntetést.
Az 5. helyen álló Fernando Alonso ezzel remek pozícióba került: aki előtte volt, az vagy nem volt még a bokszban (Trulli, Fisichella), vagy büntetés várt rá (Rosberg, Kubica). A spanyol az első helyre is került, a vb-címért harcolók pedig megpróbálták magukat áthámozni a mezőnyön: Massának már minden mindegy volt, Hamilton a dobogót, Räikkönen pedig a pontszerző helyeket vette célba.
Alonso újabb kiállása után éppencsak, de visszajött az élre, Hamilton meg hosszas próbálkozás után (és pit stopja előtt) csak megelőzte Coulthardot. Az utolsó tíz körre a spanyol fordult az élen, Rosberg és Hamilton előtt – a vb-pontverseny éllovasának szinte ideálisan alakultak a dolgok…
Amikor úgy tűnt, sima lesz a vége, ismét jött a zűrzavar időszaka: Massa megpördült, a mögötte érkező Sutil a falban kötött ki, a safety car pedig ismét kijött… A biztonsági autó kiállása után Alonso simán elhúzott, Hamilton pedig Rosberg után vetette magát.
A Ferrari pocsék nagydíját a vörös autót négy körrel a vége előtt odacsapó Räikkönen rontotta tovább, így az olasz istálló pont nélkül zárta a GP-t – a finnt megdobta a rázókő, ezután már lehetetlen volt korrigálni…
Az élen már nem változott a helyzet: Fernando Alonso bizonyult a káosz urának, megszerezte idei első győzelmét az élete legjobbját elérő Nico Rosberg és a vb-pontversenyben hét ponttal meglépő Lewis Hamilton előtt.
Az lehet, hogy Szingapúrban nehéz előzni, de az első villanyfényes nagydíjat nehéz lesz elfelejteni is.
FORMULA–1 SZINGAPÚRI NAGYDÍJ
A VERSENY VÉGEREDMÉNYE 1. Alonso | Renault | 1h 57:16.304 |
2. Rosberg | Williams-Toyota | +2.957 |
3. Hamilton | McLaren-Mercedes | +5.917 |
4. Glock | Toyota | +8.155 |
5. Vettel | Toro Rosso-Ferrari | +10.268 |
6. Heidfeld | BMW | +11.101 |
7. Coulthard | Red Bull-Renault | +16.387 |
8. Nakadzsima | Williams-Toyota | +18.489 |
9. Button | Honda | +19.885 |
10. Kovalainen | McLaren-Mercedes | +26.902 |
11. Kubica | BMW | +27.975 |
12. Bourdais | Toro Rosso-Ferrari | +29.432 |
13. Massa | Ferrari | +35.170 |
14. Fisichella | Force India-Ferrari | +43.571 |
15. Räikkönen | Ferrari | +4 k. h. |
NEM ÉRTEK CÉLBA
Piquet | Renault |
Barrichello | Honda |
Trulli | Toyota |
Sutil | Force India-Ferrari |
Webber | Red Bull-Renault |
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA
PILÓTÁK 1. Hamilton | 84 |
2. Massa | 77 |
3. Kubica | 64 |
4. Räikkönen | 57 |
5. Heidfeld | 56 |
6. Kovalainen | 51 |
7. Alonso | 38 |
8. Vettel | 27 |
9. Trulli | 26 |
10. Glock | 20 |
11. Webber | 20 |
12. Rosberg | 17 |
13. Piquet | 13 |
14. Barrichello | 11 |
15. Nakadzsima | 9 |
16. Coulthard | 8 |
17. Bourdais | 4 |
18. Button | 3 |
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA
KONSTRUKTŐRÖK 1. McLaren-Mercedes | 135 |
2. Ferrari | 134 |
3. BMW Sauber | 120 |
4. Renault | 51 |
5. Toyota | 46 |
6. Toro Rosso-Ferrari | 31 |
7. Red Bull-Renault | 28 |
8. Williams-Toyota | 26 |
9. Honda | 14 |