Massát „behúzta a csőbe” a csapata, Fernando Alonso a káosz ura

Vágólapra másolva!
2008.09.28. 16:07
Tizenöt körig úgy tűnt, semmi rendkívüli nem történik a Formula–1 történetének 800. futamán, aztán két körön belül sűrített drámát kaptak a nézők. Piquet összetörte az autóját, Massa elvitte az üzemanyagtöltő csövet, Räikkönen ezzel összefüggésben a hátsó régiókba esett vissza, többen büntetést kaptak, a káoszból pedig Fernando Alonso került ki a legjobban, aki megnyerte az első Szingapúri Nagydíjat. A világbajnoki címért harcolók közül a harmadik helyen beérkező Lewis Hamilton lehetett a legelégedettebb, Nico Rosberg pedig második helyével élete legjobb eredményét érte el.
A Ferrari hihetetlen bakija, kommentár alighanem nem szükséges...
Fotó: Reuters
A Ferrari hihetetlen bakija, kommentár alighanem nem szükséges...
A Ferrari hihetetlen bakija, kommentár alighanem nem szükséges...
Fotó: Reuters
A Ferrari hihetetlen bakija, kommentár alighanem nem szükséges...

ALONSO ALIG HISZI EL

A kaotikus Szingapúri Nagydíjon a 15. helyről rajtolva diadalmaskodó Fernando Alonso verseny után adott nyilatkozatában alig akarta elhinni, hogy megszerezte idei első győzelmét.

„Nagyon boldog vagyok, és még mindig nem hiszem el, hogy nyertem… Még egy-két napnak el kell telnie, hogy felfogjam, ami történt” – mondta Alonso.

„Jó volt a kocsi a hétvégén, az időmérőn balszerencsénk volt, de most visszakaptuk. Az első safety car nagy segítséget jelentett, igazából az teremtette meg a győzelem esélyét. Miután az élre álltam, már kényelmes előnyt tudtam építeni, az autó végig remek volt. Az utolsó körökben segített az is, hogy Nicónál jobb állapotban voltak a gumijaim, így ott tudtam hagyni” – elemezte a versenyt a spanyol pilóta.
A Formula–1 történetének első éjszakai versenyét a jelek alapján senki nem akarta rajtincidenssel „elrondítani” a szingapúri városi pályán: a pole-ból rajtoló Felipe Massa remekül lőtt ki, mögötte Hamilton és Räikkönen, igazi csata csak a 4–6. helyekért kezdődött. A kisebb csetepatéból a Kovalainennel kicsit koccanó Kubica jött ki a legjobban, de ettől eltekintve az első kör csetepaté nélkül telt el.

Az hamar kiderült, hogy a két Ferrarinak és Hamilton McLarenjének csak a hátát nézheti a mezőny, ha nem történik semmi váratlan: Massa magabiztosan vezetett az angol előtt, akire hatalmas iramot diktálva jött fel Kimi Räikkönen.

A szétrázódott mezőnyt a safety car hozta össze, miután Nelsinho Piquet látványosan falnak csapta a Renault-t – a brazil szerencsére sértetlenül szállt ki.

Aztán derült égből jött a dráma: Rosberg és Kubica rosszkor, a bokszutca kinyitása előtt ment ki, majd beállt Felipe Massa, és hihetetlen módon elvitte magával a benzintöltő rendszert, miután zöld lámpát kapott csapatától – megint csak megmagyarázhatatlanul. A világbajnoki pontverseny második helyén álló brazilnak és az ugyancsak beállni törekvő Räikkönennek ezzel tönkre is ment a nagydíja, de Massának legalább nem esett baja…

A totális káosz után a safety car elengedte a mezőnyt, amely teljesen összekeveredett: Rosberg, Trulli, Fisichella, Kubica, Alonso, Webber lett a sorrend, Hamilton a 8., Kovalainen a 14., Räikkönen a 16., Massa pedig a 18. (utolsó) helyről folytathatta.

Rosberg egészen addig örülhetett a vezetésnek, amíg a bokszutca szabálytalan használata miatt Kubicával együtt 10 másodperces stop and go büntetést kapott. Massa „bónuszként” szintén beszedett egy áthajtásos büntetést.

Az 5. helyen álló Fernando Alonso ezzel remek pozícióba került: aki előtte volt, az vagy nem volt még a bokszban (Trulli, Fisichella), vagy büntetés várt rá (Rosberg, Kubica). A spanyol az első helyre is került, a vb-címért harcolók pedig megpróbálták magukat áthámozni a mezőnyön: Massának már minden mindegy volt, Hamilton a dobogót, Räikkönen pedig a pontszerző helyeket vette célba.

Alonso újabb kiállása után éppencsak, de visszajött az élre, Hamilton meg hosszas próbálkozás után (és pit stopja előtt) csak megelőzte Coulthardot. Az utolsó tíz körre a spanyol fordult az élen, Rosberg és Hamilton előtt – a vb-pontverseny éllovasának szinte ideálisan alakultak a dolgok…

Amikor úgy tűnt, sima lesz a vége, ismét jött a zűrzavar időszaka: Massa megpördült, a mögötte érkező Sutil a falban kötött ki, a safety car pedig ismét kijött… A biztonsági autó kiállása után Alonso simán elhúzott, Hamilton pedig Rosberg után vetette magát.

A Ferrari pocsék nagydíját a vörös autót négy körrel a vége előtt odacsapó Räikkönen rontotta tovább, így az olasz istálló pont nélkül zárta a GP-t – a finnt megdobta a rázókő, ezután már lehetetlen volt korrigálni…

Az élen már nem változott a helyzet: Fernando Alonso bizonyult a káosz urának, megszerezte idei első győzelmét az élete legjobbját elérő Nico Rosberg és a vb-pontversenyben hét ponttal meglépő Lewis Hamilton előtt.

Az lehet, hogy Szingapúrban nehéz előzni, de az első villanyfényes nagydíjat nehéz lesz elfelejteni is.

FORMULA–1 SZINGAPÚRI NAGYDÍJ

A VERSENY VÉGEREDMÉNYE
1. Alonso Renault 1h 57:16.304
2. Rosberg Williams-Toyota +2.957
3. Hamilton McLaren-Mercedes +5.917
4. Glock Toyota +8.155
5. Vettel Toro Rosso-Ferrari +10.268
6. Heidfeld BMW +11.101
7. Coulthard Red Bull-Renault +16.387
8. Nakadzsima Williams-Toyota +18.489
9. Button Honda +19.885
10. Kovalainen McLaren-Mercedes +26.902
11. Kubica BMW +27.975
12. Bourdais Toro Rosso-Ferrari +29.432
13. Massa Ferrari +35.170
14. Fisichella Force India-Ferrari +43.571
15. Räikkönen Ferrari +4 k. h.

NEM ÉRTEK CÉLBA

Piquet Renault
Barrichello Honda
Trulli Toyota
Sutil Force India-Ferrari
Webber Red Bull-Renault

A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA

PILÓTÁK
1. Hamilton 84
2. Massa 77
3. Kubica 64
4. Räikkönen 57
5. Heidfeld 56
6. Kovalainen 51
7. Alonso 38
8. Vettel 27
9. Trulli 26
10. Glock 20
11. Webber 20
12. Rosberg 17
13. Piquet 13
14. Barrichello 11
15. Nakadzsima 9
16. Coulthard 8
17. Bourdais 4
18. Button 3

A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA

KONSTRUKTŐRÖK
1. McLaren-Mercedes 135
2. Ferrari 134
3. BMW Sauber 120
4. Renault 51
5. Toyota 46
6. Toro Rosso-Ferrari 31
7. Red Bull-Renault 28
8. Williams-Toyota 26
9. Honda 14
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik