
Sebastian Vettel a második legjobb időt érte el a Toro Rosso-Ferrarival

Sebastian Vettel a második legjobb időt érte el a Toro Rosso-Ferrarival
az FIA állást foglalt a Hamilton-ügy kapcsán
Mint ismeretes, Lewis Hamilton Belgiumban a 42. körben úgy előzte meg Kimi Räikkönent, hogy előbb levágta a sikánt, majd ahogy a szabály előírja maga elé engedte (egy pillanatra) a finn versenyzőt, de azonnal vissza is előzte. A későbbi vitás esetek elkerülése végett az FIA egyértelműsítette a szabályt, melynek értelmében a jövőben az ilyen esetekben az előzéssel meg kell várni a következő kanyart. Ezt Charlie Whiting általános versenyigazgató jelentette be, miután Monzában egyeztetett a pilótákkal.
Az már az Olasz Nagydíj pénteki, első szabadedzésén is látható volt, hogy az időjárás alaposan megkavarhatja az erőviszonyokat a mezőnyben, hiszen az esős edzésen mindössze 14 pilóta teljesített mért kört, és Adrian Sutil volt a leggyorsabb.
Ennek megfelelően nagy kérdés volt a szombati nap előtt, hogy vajon ismét kell-e a pilótáknak esővel számolniuk? A délelőtt folyamán hűvös, de száraz időjárás uralkodott Monzában, ám pontosan a 11órakor startoló harmadik, utolsó szabadedzés kezdetekor elkezdett csepegni az eső.
Ennek megfelelően a legtöbb pilóta esőgumikkal hajtott ki a pályára, és az óvatosság jogosnak bizonyult: a tréning feléhez közeledve a Parabolika-kanyarban már úgy zuhogott az eső, mintha dézsából öntötték volna. A pálya első sikánjában Alonso, Rosberg, Kubica és Piquet is kénytelen volt a letérni az aszfaltcsíkról, majd nem sokkal később az összes pilóta a boxba hajtott, és várták, hogy normalizálódjanak a körülmények.
Végül jó 20 perccel az edzés vége előtt Heidfeld merészkedett elsőként vissza a pályára, ekkor a második Lesmo-kanyarban állt a víz, szóval nehéz körülményekkel kellett megküzdeniük a pilótának. Valószínűleg ezt ők is így látták, ezért nem is nagyon próbálkoztak az újabb gyors körök futásával, csupán néhányan mentek ki letesztelni a pályaviszonyokat, köztük Hamilton, aki a 20., utolsó helyhez elegendő időt produkált.
Az edzést végül három német pilóta zárta az élen: Glock, Vettel és Rosberg volt a „dobogós helyek” sorrendje.
Izgalmas időmérő futamra van kilátás, nagy kérdés, hogy az időjárás kegyes lesz-e a pilótákhoz. Folytatás délután kettő órakor, az időmérő edzésről természetesen beszámolunk.
SZAKMAI ELMZÉSEK A MONZAI PÁLYÁRÓL
FORMULA–1, OLASZ NAGYDÍJ
3. SZABADEDZÉS, EREDMÉNYEK 1. Glock | Toyota | 1:35.464 |
2. Vettel | Toro Rosso-Ferrari | 1:36.129 | + 0.665 |
3. Rosberg | Williams-Toyota | 1:36.347 | + 0.883 |
4. Trulli | Toyota | 1:36.686 | + 1.222 |
5. Nakadzsima | Williams-Toyota | 1:36.706 | + 1.242 |
6. Heidfeld | BMW Sauber | 1:36.972 | + 1.508 |
7. Coulthard | Red Bull-Renault | 1:37.015 | + 1.551 |
8. Massa | Ferrari | 1:37.263 | + 1.799 |
9. Alonso | Renault | 1:37.270 | + 1.806 |
10. Fisichella | Force India-Ferrari | 1:37.285 | + 1.821 |
11. Sutil | Force India-Ferrari | 1:37.504 | + 2.040 |
12. Kubica | BMW Sauber | 1:37.671 | + 2.207 |
13. Webber | Red Bull-Renault | 1:37.778 | + 2.314 |
14. Piquet | Renault | 1:37.833 | + 2.369 |
15. Button | Honda | 1:37.882 | + 2.418 |
16. Barrichello | Honda | 1:38.689 | + 3.225 |
17. Bourdais | Toro Rosso-Ferrari | 1:39.319 | + 3.855 |
18. Räikkönen | Ferrari | 1:41.164 | + 5.700 |
19. Kovalainen | McLaren-Mercedes | 1:42.683 | + 7.219 |
20. Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:46.325 | + 10.861 |