Fotó: MTI
Kovalainennek bejött a taktikája
Fotó: MTI
Kovalainennek bejött a taktikája
Heikki Kovalainen amellett, hogy saját maga első Formula–1-es versenyét nyerte meg, azt is elmondhatja magáról, hogy ő a századik futamgyőztes pilóta a száguldó cirkusz történetében.
„Ez nagyszerű pillanat, amelyre azóta vártam, hogy felcsillant a Formula–1-ben való szereplésem reménye. Mindig is fejlődni akartam, és rendkívül kellemes érzés, hogy elértem a célomat” – mondta a finn pilóta, aki reméli, hogy ezt a győzelmet még sok fogja követni.
Kovalainen elismerte, hogy a versenyen Hamilton és Massa is gyorsabb volt nála, de választott taktikája végül maximálisan bejött.
„Végig próbáltam nyomás alatt tartani Massát, és reménykedtem benne, hogy lesz valami problémája.”
Lett, méghozzá nem is kicsi, így a versenyen szinte végig vezető brazil pont nélkül maradt a Magyar Nagydíjon.
„Semmi előzménye nem volt a dolognak, a legkisebb jele sem volt annak, hogy le fog állni az autóm. Hamilton defektje után nagy előnnyel vezettem, így nem vállaltam semmiféle kockázatot. Nagyon csalódott vagyok, mert amúgy remekül ment az autóm, és az utolsó körökig minden tökéletesen alakult” – kesergett Massa.
Talán még Kovalainennél is boldogabb volt a verseny után Timo Glock, aki óriási meglepetésre a második helyen végzett.
„Ez egyszerűen fantasztikus. Nem tudtam elhinni, mikor megláttam Massa füstölő autóját, és feljöttem a második helyre. Nagy nyomás alatt tartott Räikkönen, és a lágy gumikkal is meggyűlt a bajom, de sikerült. Ez hihetetlen. Az első évemben…” – nyilatkozta a német pilóta, aki szemmel láthatóan még tényleg nem nagyon hitte el, hogy a dobogón végzett.
A harmadik helyet megszerző Kimi Räikkönen összességében elégedett volt a végeredménnyel, főleg a gyengére sikerült időmérő tükrében.
„Nagy csatát vívtam Alonsóval. Nem könnyű megelőzni olyan pilótát, aki nem követ el hibát” – mondta a tavalyi világbajnok a spanyollal vívott küzdelméről.
Kattintson a képre a képgaléria megtekintéséhez!
23. MAGYAR NAGYDÍJ (70 kör, 306.663 km)
VÉGEREDMÉNY 1. Kovalainen | McLaren-Mercedes | 1:37:27.067 |
2. Glock | Toyota | 11.061 mp h. |
3. Räikkönen | Ferrari | 16.856 mp h. |
4. Alonso | Renault | 21.614 mp h. |
5. Hamilton | McLaren-Mercedes | 23.048 mp h. |
6. Piquet | Renault | 32.298 mp h. |
7. Trulli | Toyota | 36.449 mp h. |
8. Kubica | BMW Sauber | 44.321 mp h. |
9. Webber | Red Bull | 58.834 mp h. |
10. Heidfeld | BMW Sauber | 1:07.709 p h. |
11. Coulthard | Red Bull | 1:10.407 p h. |
12. Button | Honda | 1 kör h. |
13. Nakadzsima | Williams | 1 kör h. |
14. Rosberg | Williams | 1 kör h. |
15. Fisichella | Force India | 1 kör h. |
16. Barrichello | Honda | 2 kör h. |
17. Bourdais | Toro Rosso | 3 kör h. |
18. Massa | Ferrari | 3 kör h. |
NEM ÉRT CÉLBA |
Sutil | Force India | 63. kör |
Vettel | Toro Rosso | 23. kör |
Leggyorsabb kör: Räikkönen, 1:21.195 |
A VILÁGBAJNOKI PONTVERSENY ÁLLÁSA
PILÓTÁK 1. Lewis Hamilton (brit) | McLaren-Mercedes | 62 |
2. Kimi Räikkönen (finn) | Ferrari | 57 |
3. Felipe Massa (brazil) | Ferrari | 54 |
4. Robert Kubica (lengyel) | BMW Sauber | 49 |
5. Nick Heidfeld (német) | BMW Sauber | 41 |
6. Heikki Kovalainen (finn) | McLaren-Mercedes | 38 |
7. Jarno Trulli (olasz) | Toyota | 22 |
8. Fernando Alonso (spanyol) | Renault | 18 |
9. Mark Webber (ausztrál) | Red Bull | 18 |
10. Timo Glock (német) | Toyota | 13 |
11. Nelsinho Piquet (brazil) | Renault | 13 |
12. Rubens Barrichello (brazil) | Honda | 11 |
13. Nico Rosberg (német) | Williams | 8 |
14. Nakadzsima Kazuki (japán) | Williams | 8 |
15. Sebastian Vettel (német) | Toro Rosso | 6 |
16. David Coulthard (brit) | Red Bull | 6 |
17. Jenson Button (brit) | Honda | 3 |
18. Sebastien Bourdais (francia) | Toro Rosso | 2 |
19. Giancarlo Fisichella (olasz) | Force India | 0 |
20. Takuma Sato (japán) | Super Aguri | 0 |
21. Adrian Sutil (német) | Force India | 0 |
22. Anthony Davidson (brit) | Super Aguri | 0 |
KONSTRUKTŐRÖK 1. | Ferrari | 111 |
2. | McLaren-Mercedes | 100 |
3. | BMW Sauber | 90 |
4. | Toyota | 35 |
5. | Renault | 31 |
6. | Red Bull | 24 |
7. | Williams | 16 |
8. | Honda | 14 |
9. | Toro Rosso | 8 |
10. | Force India | 0 |
11. | Super Aguri | 0 |