Foró: Reuters
Kovalainen élete első Formula–1-es győzelmét aratta
Foró: Reuters
Kovalainen élete első Formula–1-es győzelmét aratta
A kevés előzési lehetőséget kínáló Hungaroringen a szokásosnál is nagyobb jelentőséggel bír a rajt, amit ezúttal két brazil kapott el a legjobban.
A harmadik helyről induló Felipe Massa 40-50 méter megtétele után már Heikki Kovalainen előtt járt, és a célegyenes végén lévő kanyarban nagy fékezés után a külső íven a pole pozícióból induló Lewis Hamiltont is megelőzte.
Eközben Kimi Räikkönen az amúgy sem túl biztató hatodik helyről a hetedikre csúszott vissza, míg az első kör másik nagy nyertese Rubens Barrichello volt, aki négy helyet előre lépve a tizenharmadik pozícióba tört előre az első kilométereken.
A hétvége meglepetésembere, Timo Glock a versenyen is jól tartotta magát, olyannyira, hogy a 16. kört például az élen száguldó Massánál is gyorsabban tette meg.
A Ferrari brazil pilótája a 19. percben állt ki először kerékcserére, majd egy körrel később Hamilton is meglátogatta a boxutcát, ami után a sorrend nem változott kettejük között.
Kicsivel hátrébb Räikkönen vívott nagy csatát Fernando Alonsóval, a spanyolnak természetesen esze ágában sem volt elengedni a finnt. Az utóbbi három év világbajnokai egyszerre cseréltek kereket, de Räikkönen sem a boxban, sem a pályára visszatérve nem tudta megelőzni a Renault spanyolját.
Az aszfalt hőmérséklete közben felkúszott 50 Celsius-fokra, aminek következtében a lágy gumik nagyon hamar koptak, megnehezítve a versenyzők dolgát.
Ez nem zavarta Massát, aki lassan, de biztosan növelte az előnyét az őt üldöző Hamilton előtt – négy másodperc volt közöttük a verseny felénél.
A legnagyobb izgalmakat ezekben a percekben az okozta, hogy a boxutcában többször is felcsaptak a lángok (a francia Sebastien Bourdais, a japán Nakadzsima Kazuki és Rubens Barrichello autójánál lobbant be az üzemanyag tankolás közben).
A 42. körben a McLaren-rajongók kaptak a szívükhöz, amikor Hamilton bal első kereke kapott defektet, és ugyan be tudta vinni a boxba autóját, de annyi időt vesztett, hogy csak a tizedik helyre jött vissza az eset után.
Bourdais második kiállásánál is kapott egy adag poroltóhabot a sisakjára (újra belobbant az üzemanyag), majd Räikkönen a természet iránt érzett vonzalmának engedve meglátogatta a füves részt, aminek szurkolói nem nagyon örültek (persze ő sem).
Ennek ellenére a finn megelőzte Alonsót, és feljött a hatodik helyre. Sőt olyannyira belejött, hogy tíz körrel a vége előtt már a harmadik helyen autózó Glockot üldözte.
A másodpercek egyre csökkentek a két pilóta között, de a német Toyotáját már nem tudta megelőzni Räikkönen.
A Ferrari és Massa számára három körrel a vége előtt jött a feketeleves, mivel a tűzpiros autó felmondta a szolgálatot, így a brazilnak fel kellett adnia a küzdelmet.
Az első hely így Heikki Kovalainen ölébe hullott, aki élete első Formula–1-es versenyét nyerte meg.
23. MAGYAR NAGYDÍJ (70 kör, 306.663 km)
VÉGEREDMÉNY 1. Kovalainen | McLaren-Mercedes | 1:37:27.067 |
2. Glock | Toyota | 11.061 mp h. |
3. Räikkönen | Ferrari | 16.856 mp h. |
4. Alonso | Renault | 21.614 mp h. |
5. Hamilton | McLaren-Mercedes | 23.048 mp h. |
6. Piquet | Renault | 32.298 mp h. |
7. Trulli | Toyota | 36.449 mp h. |
8. Kubica | BMW Sauber | 44.321 mp h. |
9. Webber | Red Bull | 58.834 mp h. |
10. Heidfeld | BMW Sauber | 1:07.709 p h. |
11. Coulthard | Red Bull | 1:10.407 p h. |
12. Button | Honda | 1 kör h. |
13. Nakadzsima | Williams | 1 kör h. |
14. Rosberg | Williams | 1 kör h. |
15. Fisichella | Force India | 1 kör h. |
16. Barrichello | Honda | 2 kör h. |
17. Bourdais | Toro Rosso | 3 kör h. |
18. Massa | Ferrari | 3 kör h. |
NEM ÉRTEK CÉLBA |
Sutil | Force India | 63. kör |
Vettel | Toro Rosso | 23. kör |
Leggyorsabb kör: Räikkönen, 1:21.195 |
A VILÁGBAJNOKI PONTVERSENY ÁLLÁSA
PILÓTÁK 1. Lewis Hamilton (brit) | McLaren-Mercedes | 62 |
2. Kimi Räikkönen (finn) | Ferrari | 57 |
3. Felipe Massa (brazil) | Ferrari | 54 |
4. Robert Kubica (lengyel) | BMW Sauber | 49 |
5. Nick Heidfeld (német) | BMW Sauber | 41 |
6. Heikki Kovalainen (finn) | McLaren-Mercedes | 38 |
7. Jarno Trulli (olasz) | Toyota | 22 |
8. Fernando Alonso (spanyol) | Renault | 18 |
9. Mark Webber (ausztrál) | Red Bull | 18 |
10. Timo Glock (német) | Toyota | 13 |
11. Nelsinho Piquet (brazil) | Renault | 13 |
12. Rubens Barrichello (brazil) | Honda | 11 |
13. Nico Rosberg (német) | Williams | 8 |
14. Nakadzsima Kazuki (japán) | Williams | 8 |
15. Sebastian Vettel (német) | Toro Rosso | 6 |
16. David Coulthard (brit) | Red Bull | 6 |
17. Jenson Button (brit) | Honda | 3 |
18. Sebastien Bourdais (francia) | Toro Rosso | 2 |
19. Giancarlo Fisichella (olasz) | Force India | 0 |
20. Takuma Sato (japán) | Super Aguri | 0 |
21. Adrian Sutil (német) | Force India | 0 |
22. Anthony Davidson (brit) | Super Aguri | 0 |
KONSTRUKTŐRÖK 1. | Ferrari | 111 |
2. | McLaren-Mercedes | 100 |
3. | BMW Sauber | 90 |
4. | Toyota | 35 |
5. | Renault | 31 |
6. | Red Bull | 24 |
7. | Williams | 16 |
8. | Honda | 14 |
9. | Toro Rosso | 8 |
10. | Force India | 0 |
11. | Super Aguri | 0 |