Liuzzi helye biztos, legális az autó

Vágólapra másolva!
2007.02.13. 15:18
A Red Bull Racing „juniorcsapata”, a Toro Rosso a március közepén rajtoló 58. Formula-1-es világbajnokság futamain is számít Vitantonio Liuzzi szolgálataira, ugyanakkor Scott Speed szereplése továbbra is kérdéses, bár ő számít a legesélyesebb jelöltnek. A csapat keddi sajtóprezentáción elhangzott, bizonyos szerződési kérdésekben még nem egyeztek meg az amerikai pilótával, s a végső döntésre akár az Ausztrál Nagydíjig is várni kell.
Vitantonio Liuzzi megnyugodhat, idén is versenyezhet az F-1-ben
Vitantonio Liuzzi megnyugodhat, idén is versenyezhet az F-1-ben
Vitantonio Liuzzi megnyugodhat, idén is versenyezhet az F-1-ben
Vitantonio Liuzzi megnyugodhat, idén is versenyezhet az F-1-ben

A bemutatón Gerhard Berger társtulajdonos ismét leszögezte: a Toro Rosso idei autója mindenben megfelel a szabályoknak, noha egyes istállók vitatják ezt.

„Tonio esetében minden rendben van, ő ülhet be és vezetheti az egyik idei kocsinkat. Idén ő lesz az egyik pilótánk. Scott esetében azonban még meg kell egyeznünk bizonyos kérdésekben. Majd meglátjuk, mi lesz a megoldás” – mondta a korábbi kiváló versenyző.

Gerhard Berger azt is elárulta, hogy a téli felkészülés során mindként versenyzőt „kiértékelték”, hiszen csak így léphetnek előre.

„Kielemeztük a tavalyi szezon tapasztalatait, megtaláltuk az erősségeket és a gyengébb pontokat. Nagyon keményen dolgoztunk a télen, különösen Tonioval. Második szezonjában már kevesebb hibája lesz, hiszen a tavalyinál is keményebben készült. Csodákat azonban senki se várjon, arra nincs mód a Formula-1-ben” – tette hozzá Berger.

Az STR2 keddi bemutatóján egyébként Scott Speed nem is vett részt, s Franz Tost csapatfőnök sem adott különösebb magyarázatot a szerződéskötés körül kialakult problémák okairól.

A sajtótájékoztatón természetesen szó esett az idei autó körüli bonyodalmakról, mert egyesek szerint a konstrukció szinte teljesen megegyezik az „anyacsapat”, az RBR kocsijával, ez pedig szabályellenes. A gyanút növeli, hogy mindkét esetben Adrian Newey volt a főtervező, de Berger szerint mindenben megfelelnek az előírtaknak, Toro Rosso autója nem egyezik meg a Red Bulléval.

„Szemmel látható, hogy különbözik a két autó. A motor mellett az alkatrészek nagy része is különbözik. Persze több félek éppen is értelmezhetjük a Concorde-egyezményt, megértem a Williams és a Spyker álláspontját is. De a mienk eltér. Nagyon alaposan tanulmányoztuk a szabályokat, mielőtt erre az útra léptünk. Különböző szakértőktől kértünk véleményt, s valamennyien azt mondták, betartottuk a szabályokat” – szögezte le Gerhard Berger.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik