Formula–E: debütált a gyorstöltés; az utolsó kanyar döntött az első dzsiddai futamról

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2025.02.15. 09:57
Izgalmas végjátékot hozott az első dzsiddai futam (Fotó: DPPI)
Maximilian Günther az utolsó kanyarban előzött a győzelemért a Formula–E 2024–2025-ös kiírásának első dzsiddai versenyén. Az idei első sikerét arató német mögött Oliver Rowland zárt, míg a dobogó alsó fokára Taylor Barnard állhatott fel a történelmi futamon.

Négy szabad hétvége után folytatódott a Formula–E 2024–2025-ös kiírása, a harmadik állomás Dzsidda, ahol a duplaforduló első versenye történelmi jelentőségű pillanatot hozott, hiszen bemutatkozott a gyorstöltés. A pole pozícióból Maximilan Günther várhatta a piros lámpák kialvását, a 2024-es jakartai futam óta először élről induló német a rajtnál is meg tudta tartani a vezetést, ám a mellőle elrugaszkodó honfitársa, Pascal Wehrlein számára már nem alakul ilyen simán a start. 
A címvédő Mitch Evansszel ért össze, az eset következményeként mindkét versenyző útja a bokszutcába vezetett, a második helyre Oliver Rowland lépett előre, majd az egymással csatázó Taylor Barnard és Nyck de Vries, valamint Jake Hughes tette teljessé az első ötös sorát. 

Noha Günther kiépített néhány másodperces előnyt az élen, a különbségek hamarosan teljesen lenullázódtak, mert az António Félix da Costa autójáról leszakadó szárnyelem miatt pályára kellett küldeni a biztonsági autót. Az újraindítás utáni körökben több helycsere is történt az élbolyban: De Vries átvette a harmadik helyet Barnardtól, míg a támadó módot az elsők között felvevő Rowland az élre állt.

Ahogyan az autók töltöttsége 60 százalék alá csökkent, megnyílt a lehetőség a gyorstöltésre, ami noha átmeneti kavarodást okozott, mire valamennyi pilóta letudta a kiállást, nagyjából visszaállt a korábbi sorrend. Az élen Rowland, Hughes, Barnard sorrendben érkezett a top 3, igaz, nem sokkal később a támadó módot aktiváló De Vries tört előre egészen a második helyig, míg a Pit Boost alatt visszaeső Günther a harmadik pozíciót vette át.

A német a folytatásban aztán újabb helyet javított, és megkezdte a felzárkózást Rowlandra, míg harmadikként immár Barnard haladt. Az utolsó körök szoros küzdelmet hoztak: Günther végül az utolsó kör utolsó kanyarjában állt az élre, és aratott győzelmet a villanyfényben, míg Rowlandnak meg kellett elégednie a második pozícióval.

A kettős mögött az idei második dobogós helyezését elérő Barnard zárt, majd De Vries, Hughes, Jean-Éric Vergne, Edoardo Mortara, Sam Bird, De Costa, illetve Stoffel Vandoorne egészítette ki az első tízest.

Folytatás szombaton a második időmérővel és versennyel.

A világbajnokság élmezőnye 3 verseny után
1. Oliver Rowland (brit, Nissan) 43 pont
2. António Félix da Costa (portugál, Porsche) 39 pont
3. Maximilian Günther (német, DS Penske) 37 pont
4. Taylor Barnard (brit, McLaren) 30 pont
5. Mitch Evans (új-zélandi, Jaguar) 25 pont
6. Nyck de Vries (holland, Mahindra) 24 pont
7. Pascal Wehrlein (német, Porsche) 21 pont
 

 

Legfrissebb hírek

Leclerc a vártnál jobbnak érzi a Ferrarit; Verstappennek már voltak rosszabb péntekjei

F1
13 órája

Piastri vette át a vezetést Spanyolországban; Norris elé Russell és Verstappen is befért

F1
18 órája

Norris nyitott az élen Verstappen és Hamilton előtt Spanyolországban

F1
21 órája

Valóban változást hoz a spanyolországi szigorítás? Mire alapozza a Ferrari a reményeit?

F1
2025.05.29. 15:16

A Ferrari nyerhet a legtöbbet a spanyolországi szigorításból?

F1
2025.05.28. 11:17

A Ferrari megkörnyékezte Hornert – sajtóhír

F1
2025.05.28. 08:41

„Bizonyos csapatok túl sokáig profitáltak a rugalmas szárnyakból” – Jos Verstappen várja a szigorításokat

F1
2025.05.27. 22:16

„Magas szinten versenyzek” – Alonso nyolc nagydíj után is pont nélkül áll

F1
2025.05.27. 12:17
Ezek is érdekelhetik