A korábbi helyszínt, a Hungaroringet technikai okok miatt törölték – közölte az esemény kommunikációjával megbízott cég az MTI-vel. Az indulók csütörtök reggeltől, az adminisztratív és műszaki gépátvételt követően állhatnak be a Városligeti hídról is jól látható parc fermébe, ahonnan járműveik már csak szombat reggel hajthatnak ki.

A verseny még el sem kezdődött, de máris felborult autó, porig égett terepjáró, törött kar és technikai gondokkal küzdő csapatok borzolják az idegeket. A négy autóból álló és az idei ralin debütáló lengyel Polish Adventure Team egyik pilótája kocsijával megcsúszott Lengyelországban a jeges úton, felborult, és eltörte a karját. Helyére másik pilótát keresnek.

Az indiai csapat gépjárművének motorja pedig felrobbant, az autó kigyulladt és porig égett alig félórányira a rotterdami kikötőtől.  Az Indian Challenge kapitánya, Dalivál Gruprít SOS jelzést adott le a Budapest-Bamako internetes fórumán, ahol autó vagy befogadó csapatot keres. A tagok jelenleg Hollandiában várják, hogy tovább indulhassanak Budapestre.

A magyar Tubi Team tagjai is jármű után kajtatnak, miután Galambos Lajos kapitány a csapat terepjáróját totálkárosra törte múlt csütörtökön. A szintén magyar MS Team kocsiját felkészítés alatt a Mazda-szervizben törték össze. A szerviz 72 órás extra műszakot vállalt, hogy Rózsa Ferencék autóját „helyre pofozzák”.

Az idei Budapest–Bamako ralin várhatóan 220 csapat áll majd rajthoz. A mezőny 40 százaléka külföldről, a környező országokon kívül Libanonból, Katarból, Kanadából és Indiából érkezik. Az indiai csapat részvétele persze attól függ, hogy találnak-e járművet a kiégett helyett.