A verseny mezőnye annyiban mindenképpen módosult, hogy a viharban megsérült három katamarán, a RIB Story, a Triniteam és a Prospex, valamint a verseny leggyorsabb egytestű hajói, a liberák, az egytestű rekordot tartó Principessa, az európai tókerülő versenyeket nyerő Raffica, a Litkey Farkas vezetésével hatszoros Kékszalag-győztes Lisa, valamint a fiatalok vezette René Raffica sem úszták meg súlyos sérülések nélkül.
Viszont érdekesség, hogy a Raffica kormányosa, Király Zsolt és fia, a René Rafficát irányító Király Dávid mégis indul, ugyanis a két hajó legénységéből összeállt vegyes csapat a Sponsor Wanted hajóval vág neki a viadalnak. De a többiek sem maradnak hajó nélkül, a René Raffica nagyjából 16 év átlagéletkorú legénységéből (ami tulajdonképpen a Kékszalag utánpótlása, ha úgy tetszik) mindenki lehetőséget kap más-más hajók fedélzetén.
A vitorlázás írott és íratlan szabályai is segítségnyújtásra kötelezik a hajós társakat. Az átvonuló vihar okozta károk rendezése, és az a törekvés, hogy mindenki, aki el szeretne indulni az 57. Kékszalagon, ott lehessen a rajtvonalon, összekovácsolta a vitorlás társadalmat.