Utóbbi szervezet elnöke, Bíró Balázs – amint a szervezők csütörtöki közleményéből kiderül – a konferencián úgy fogalmazott: az online világ nem ellenség, amitől félni kell, hanem egy új, fantasztikus lehetőség, amelyet – mint minden tudományos felfedezést – ésszerűen kell tudni használni.
Megjegyezte, ma már számos tudományos kutatás alátámasztja a videojátékok vagy e-sportok hasznosságát a fiatalok képességeinek fejlesztésében, mivel ezek a szem-kéz koordinációra, gyors helyzetfelismerésre, reflexekre, döntéshozatali képességre, stratégiai-logikai gondolkodásra és a csapatmunkára építenek.
Bóné Zoltán, a Nemzeti Versenysport Szövetség főtitkára kifejtette, „az e-sport kapcsán a szellemi sportok legújabb generációjáról beszélhetünk”, ahol „a sportolók napi nyolc-tíz órát edzenek”.
„A Nemzeti Versenysportszövetség kiemelt célja, hogy az e-sportolókat/gamereket bevonjuk a fizikailag fokozott aktivitással járó sportok világába, így a fiatalok megismerjenek és kiválasszanak számukra vonzó sportágakat, valamint megértsék, hogy a fizikai képességek fejlesztése az egészségmegőrző hatások mellett fokozza az e-sport teljesítményt is” – mondta Bóné Zoltán.
Deutsch Tamás a Digitális Jólét Programért felelős miniszterelnöki biztos kiemelte, hogy a kormány felismerte a digitális világ, és ezen belül az e-sportok jelentőségét, és egy korszerű, nemzetközi mércével mérve is előremutató döntést hozott a magyarországi e-sport támogatásáról.