A Fehér Szalag NJL Nagydíjat a Balatonfüred–Balatonkenese–Siófok–Tihany–Balatonfüred túraútvonalon rendezték meg, így kis Kékszalagnak is szokták nevezni. Két héttel a nagy regatta előtt több olyan csapat is vízre merészkedett, amely versenykörülmények között még nem tesztelte magát és új hajóját. Elsősorban a katamaránok jelentették a legnagyobb látványosságot, hiszen eddig nem nagyon volt jellemző a többtestűek jelenléte a versenyeken.
A reggeli rajtot két részletben indította el a Magyar Vitorlás-szövetség, ugyanis először a klasszikus hajók rajtoltak el. A Balatonon található nagyszámú, gyönyörű állapotban lévő, felújított klasszikus fahajó számára a megbecsülés és a tisztelet kifejezéseként is rendezett külön rajtot a szövetség. A Szoják Balázs főtitkár és az NJL támogatásával életre keltett, első alkalommal megrendezett ún. Classic Round-versenyen, amelyen azok a hajók vehettek részt, amelyeket 1945 előtt terveztek, a Sirocco kapta el a legjobban az ütemet, és a 2-3-as északi szélben nagy előnyre tett szert a többiekhez képest. Előnyét végig megtartotta és elsőként futott be a Classic Round mezőnyében. A Kishamis, a Balaton legöregebb hajója (több mint százéves!) is nagyon szépen haladt, végül a Mágia mögött a harmadik helyen végzett.
A klasszikusok után fél órával rajtolt el a többi hajó. Az első katamarán, a Concept 25-ös még Kenese előtt utolérte a fahajók mezőnyét, és másfél óra alatt Siófokon volt. Az első bójaforduló után ugyan kicsit enyhült a szél, de az egész versenyen kitartóan északról fújt, így gyakorlatilag krajc nélkül teljesítették a résztvevők a távot. A Concept 25-öt még Tihany előtt utolérte Scholtz Imre katamaránja, és végül félperces előnnyel abszolút elsőként futott be a balatonfüredi célba. A harmadik helyen Újhely-Gáspár Miklós és a Skiff érkezett, a Principessa libera 10 perccel az első helyezett után futott be és végzett a negyedik helyen. Az első nem „rohanógépként" számon tartott hajó a 11. lett, az Orpheus 1 óra 20 perces különbséggel érte el a füredi célvonalat.
A Fehér Szalag NJL Nagydíj és a Classic Round díjkiosztójára a balatonfüredi Kisfaludy Színpadon került sor, miközben a füredi mólónál a klasszikus fahajókat a nagyközönség is megcsodálhatta. A többek között az NJL által is támogatott alsóörsi Harley Davidson Fesztiválról több klasszikusnak számító motor is tiszteletét tette a díjkiosztón, így méltó körülmények között fejeződött be az egyik legkedveltebb nagyhajós túraverseny.
A többtestűek sebességét és teljesítményét nézve egyre valószínűbb, hogy a két hét múlva megrendezésre kerülő 42. Kékszalag T-Mobile Nagydíjon megdől az 1955 óta tartott rekord. Addig azonban még hátravan egy remek tesztlehetőség: július 27-én tartják a Horváth Boldizsár-emlékversenyt Balatonfüreden.