A rendező képviseletében Őry Tamás, a TRP Hungary ügyvezető igazgatója kiemelte, az, hogy több mint 150 páros nevezett, azt mutatja, hogy igény van ezekre a versenyekre.
A gyorsasági szakaszokat Mátraalmás–Szorospatak, Mátrakeresztes–Mátraszentimre, Zagyvaróna–Cered–Tótújfalu, Vizslás–Kazár–Somlyóbánya és Szuha–Bátonyterenye között rendezik.
Őry Tamás fontosnak nevezte, hogy a versenyhelyszíneken lakók úgy érezzék, élményt kapnak és nem bosszúságot, ezért próbálnak úgy hozzájárulni a térség életéhez, hogy hagyjanak valamit maguk után.
Példaként említette a Cered önkormányzatával kötött megállapodást, melynek értelmében a szervezők helyrehozatták a Cered és Tótújfalu közötti utat.
„Mi ezt két napig használjuk, az ott élők a következő években is” – tette hozzá.
Szujó Zoltán, a Magyar Nemzeti Autósport-szövetség elnöke arra kérte a szurkolókat, tartsák be az összes biztonsági előírást, és ne hagyjanak szemetet maguk után.
A közösség erejét hangsúlyozva elmondta, arra törekszenek, hogy új szintre emeljék a hazai autósportot, és szólt arról, vigyáznak a versenynek helyet adó gyönyörű természeti környezetre, a különleges erdei utakra.
Fekete Zsolt, Salgótarján polgármestere, aki versenyzőként vesz részt a Salgó-ralin, felidézte, a megyei jogú város önkormányzata 2016-ban döntött úgy, hogy megpróbálja visszahozni a versenyt a városba.
„A Salgó-rali közösségi esemény, ami színt tud hozni ide, meg tudjuk mutatni értékeinket, a tájat, ahol a verseny folyik, felhívja a figyelmet a térségre” – fogalmazott, hozzátéve, ezek a pályák Magyarországon azok közé tartoznak, amelyek ikonikusnak mondhatók.
A Salgó-ralit először 1974-ben rendezték meg.
Részt vett a sajtótájékoztatón a Nógrád vármegyei Szécsényben élő Vincze Ferenc, a Korda Racing 2019-ben abszolút magyar bajnok versenyzője, aki szintén a Salgó-rali kultuszát emelte ki, emlékeztetve arra, hogy már az 1970-es és 1980-as években is nemzetközi versenyeket rendeztek itt, melyekre több tízezren látogattak ki, sokan sátraztak a környéken.
Vincze Ferenc szólt a kiváló gyorsasági szakaszokról, mint a rengeteg kanyart tartalmazó ceredi, amely a versenyző szerint akár a világbajnokságon is megállná a helyét. Mint mondta, Magyarországon ritkák az ilyen szakaszok, ezeket meg kell becsülni.
A pénteki versenynapon az ORB, az ORC, a Historic és az ORB3 mezőnye Mátrakeresztes-Mátraszentimre, Mátraalmás–Szorospatak és Vizslás–Kazár–Somlyóbánya gyorsasági szakaszokat teljesít majd, mindegyiket kétszer. Szombaton az ORB, az ORC, a Historic és az ORB2 mezőnye Zagyvaróna–Cered–Tótújfalu és Szuha–Bátonyterenye gyorsaságikon lesz látható – a mátrai szakaszból az erdészeti út jelentős része nézők elől elzárt terület.
A Salgó rali versenyközpontja a salgótarjáni Városi Sportcsarnok, a sportcsarnok melletti területen lesz a szervizpark is. A céldobogót Salgótarján kisfőterén állítják fel.