A legnehezebb nap. Így aposztrofálta a keddi szakaszt David Castera, a Marokkó rali versenyigazgatója, aki még azt is hozzátette: a dűnék és fennsíkok váltakoznak majd a pályán, s ez nagyon hasonlít majd ahhoz, amit a versenyzők a szaúd-arábiai Dakaron tapasztalhatnak. Itt a legmagasabb szintű vezetési tudás és navigációs képességek szükségesek a sikerhez.
Nos, Nasszer al-Attijah tudása és elszántsága felől aligha van bárkinek is kétsége, négyszeres Dakar-győztesként, és a világbajnoki cím aspiránsaként érkezett Marokkóba, és bár hétfőn három defekt hátráltatta, egy ilyen probléma őt nem veti vissza. Annak rendje és módja szerint meg is nyerte a keddi hurokszakaszt, és bár a hátránya tetemes, felzárkózott a negyedik helyre az összetettben, közvetlenül legfőbb riválisa, Sébastien Loeb mögé. A franciát kedden egy defekt hátráltatta, és pillanatnyilag egyetlen pontocskával vezet a vb-összetettben. Ami a versenyt magát illeti, nos, ott némi meglepetésre az eddig tökéletesen kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtó egykori fenegyerek, a francia Guerlain Chicherit állt az élre.
Kérdés: mi jöhet még a leghosszabb, szerdai szakaszon?
A magyar párosok közül a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős a 45. helyen ért célba, az összetettben pedig a 31. pozícióból várja a folytatást.
„Bekezdtünk egy jó kis homokozással, és miután az első elakadásnál leengedtük a kerekeket, nagyon szépen vette az autó az akadályokat, és élvezetes, ötven kilométeres dűnesor következett – mondta Szalay Balázs. – Magas dűnéken mentünk át, néhol trükkösek is voltak, de jó tempót diktáltunk, két-három kamiont sikerült is megelőzni. Csakhogy száznyolcvan kilométernél elromlott az elektromos road book, onnantól kezdve nem tudtunk a saját tempónkban autózni, hanem csak valaki mögött, annak a porában, de mivel eltévedt, mi is eltévedtünk. Laci mindent megpróbált, de mindhiába. A szakasz utolsó száz kilométere egyébként eléggé kínlódós és köves volt, folyómederből ki, folyómederbe be. A kocsi jól bírta, egy defektet ugyan kaptunk, ami ezeken az éles köveken egyáltalán nem volt meglepő.”
A Lónyai Pál, Somfai Mátyás kettős elképesztő iramban kezdte a napot, s annak ellenére, hogy tanulni jött Marokkóba, hihetetlen fegyelmezettséggel és profizmussal verekedte át magát a hosszú dűnesoron. A 33. helyen is állt a szakaszon, ám a vége balszerencsésen alakult: a páros három defektet is kapott (csakúgy, mint előző nap Nasszer al-Attijah), így a 62. helyen ért célba, az összetettben pedig a 47. helyről várja a folytatást.
MAROKKÓ RALI, VB-FUTAM
3. szakasz, Layoune–Layoune (össztáv: 322 km, ebből szelektív szakasz: 299 km). Autósok: 1. Nasszer al-Attijah, Mathieu Baumel (katari, francia, Toyota Hilux) 2:58:24, 2. Chicherit, Winocq (francia, Hunter) 1:21 perc hátrány, 3. Przygonski, Monleon (lengyel, spanyol, Mini John Cooper) 2:01 p h., ...45. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Grandland X) 1:29:41 óra h., ...62. Lónyai Pál, Somfai Mátyás (magyar, Can-Am) 2:33:14 ó h.
Az állás. Autósok: 1. Chicherit, Winocq 10:01:25, 2. Terranova, Haro (spanyol, Hunter) 47 mp h., 3. Loeb, Lurquin (francia, belga, Hunter) 4:50 p h., ...31. Szalay, Bunkoczi 3:32:45 ó h., ...47. Lónyai, Somfai 5:11:08 ó h.