A gyártók közül a Lynk & Co zárta legjobban a 2021-es idényt. Yann Ehrlacher megszerezte az egyéni bajnoki címet, Yvan Mullerrel közösen pedig a legtöbb pontot szerző csapatnak járó trófeát is elhódították. A kínai gyártó másik alakulata a csapatbajnoki tabella harmadik helyén végzett.
Mindezek után nem meglepő, hogy a Lynk & Co megtartotta mind a négy versenyzőjét. Ehrlacher és a nagybátyja, Muller 2022-ben is egy csapatot alkot a Cyan Racingnél, ahogyan Thed Björk és Santiago Urrutia is marad a svéd istálló kötelékében. Sőt, a mezőnyben az idén (legalább) öt Lynk & Co lesz, ugyanis két év kihagyás után visszatér Ma Csing-hua.
A legfrissebb bejelentésekkel együtt eddig 11 versenyző indulása biztos a sorozatban. Ami a magyar pilótákat illeti, Michelisz Norbert ebben az évben is a Hyundaijal, Tassi Attila pedig a Hondával vág neki az új szezonnak. Utóbbi gyártó a Lynk & Cóhoz hasonlóan nem változtatott a pilótafelállásán – Tassi mellett Tiago Monteiro, Esteban Guerrieri és Néstor Girolami versenyezhet. Michelisz csapattársa idén a Zengő Motorsporttól érkező Mikel Azcona lesz.
A WTCR 2022-es idénye április 9–10-én veszi kezdetét a csehországi Mostban.