Az időjárás hűvösebb volt, mint amire a mezőny számított, ami a gumiválasztásra is hatással volt. Az utolsó pillanatban többen is változtattak a rajtrácson, például Quartararo is bevállalta a puha első keveréket.
Hiába „félt” a rajt és az első méterek miatt Pol Espargaró, ő kapta el a legjobban az indulást, sőt az első körben úgy lőtt ki, hogy senki sem tudta tartani vele a lépést.
Rögtön ezután meg is volt a verseny drámája. Jorge Martín és Marc Márquez először a 7-es kanyarban értek össze (akkor Martin volt belül), majd a 9-es kanyarban véget is ért mindkettőjük számára a futam, ahol dobogóra esélyesek voltak.
Márquez elismerte a felelősségét, és hogy ő hibázott.
„Túlságosan optimista voltam. Quartararo és Martin is kisodródott, én pedig beleállítottam a motorba. Egyrészt azt hittem, hogy jobban kisodródott, másrészt nem tudtam hármasba váltani. Sajnálom, ami történt, és nyilván nem érzem tőle jól magam, főleg, hogy valaki más versenyét is tönkre tettem, nem csak a sajátomat. Elnézést kértem Jorgétól és a csapatától is.”
„A saját versenyét tönkre teheti, de másét nem” – mondta Martín, tehát a bocsánatkérés egyelőre nem talált elfogadásra. Pol Espargaró első támadója testvére, Aleix volt az első körökben, de ezeket a támadásokat még sikerült visszavernie a hondásnak.
Néhány kör után azonban érkezett Quartararo, aki szerencsésen kimaradt az első körös drámákból, és mivel a verseny ritmusa lassabb voltak az elején, így könnyen jött fel a negyedik helyről. Egy kör alatt azonnal egy másodperces előnyt motorozott ki, amit egészen 3.8 mp-ig növelt, és csak az utolsó körben engedett ki belőle.
Mögötte már izgalmasabb volt a harc.
Aleix és Pol Espargaró, a suzukisok és a két gyári ducatis nem kímélte egymást. Az ötödik körben aztán valami történt Pecco Bagnaiával, aki végül egészen a 14. helyig esett vissza. Vele ellentétben, csapattársa, Jack Miller épp az utolsó körökre talált magára, és kihasználva Aleix figyelmetlenségét, majdnem elhappolta a harmadik helyet előle. Az apriliás ugyanis túlságosan előre fele figyelt, és arra, hogy hogyan tudná Rins-t megelőzni a második helyért. Joan Mirnek szintén rosszul alakult a futam vége, dobogó közelből a 9. helyig jutott.
Pol Espargaró végül ötödik lett, mögötte Brad Binder és Iker Lecuona hajrázott hatalmasat, de Álex Márquez is büszke lehet 8. helyére. Valentino Rossinak a gumija fogyhatott el, őt utolsó előttiként intették le végül, Jake Dixon előtt.
A mai végeredmény sok szempontból történelmi jelentőségű. Az 1972-es Jugoszláv Nagydíj óta nem fordult elő, hogy az első hat helyen hat különböző márkájú motort intsenek le a királykategóriában.
Az Aprilia első dobogóját köszönheti Aleix Espargarónak a MotoGP-érában, és csupán az ötödiket a királykategóriában. Az utolsót, még az 500-as érában Jeremy McWilliams szerezte, éppen a Brit Nagydíjon, igaz, azt a Donington Parkban rendezték. Aleix MotoGP-karrierje során csupán második alkalommal végzett az első háromban a 2014-es Aragóniai Nagydíj után.
Quartararo az első francia győztes a legnagyobbak között brit futamon és ő a hetedik különböző győztes ezen a pályán az elmúlt hét alkalommal. Az utolsó Yamaha-győzelmet Valentino Rossi szerezte Silverstone-ban 2015-ben. Quartararo előnye 65 pont hat futammal a bajnokság vége előtt. Azaz elég lenne mostantól minden futamot a harmadik helyen befejeznie, akkor is az ő nyakába kerülne az aranyérem.
GYORSASÁGIMOTOROS-VILÁGBAJNOKSÁG
MotoGP (20 kör, 118, km)
1. Fabio Quartararo (francia, Yamaha) 40:20.579 perc
2. Alex Rins (spanyol, Suzuki) 2.663 mp hátrány
3. Aleix Espargaró (spanyol, Aprilia) 4.105 mp h.
A pontverseny állása 12 futam után (még 6 van hátra): 1. Quartararo 206 pont, 2. Joan Mir (spanyol, Suzuki) 141, 3. Johann Zarco (francia, Ducati-Pramac) 137
A teljes eredmény itt tekinthető meg.
Gardner feltámadása, Raúl Fernández bukása
Az első körökben három pilóta is vezette a Moto2-es futamot Sam Lowes, Marco Bezzechi, majd Remy Gardner.
A hatodik körre Fabio Di Giannantonio és Jorge Navarro csatlakozott még az imént említett trióhoz, és ők öten elléptek a mezőnytől, Raúl és Augusto Fernandez ekkor már bő egy másodperces lemaradásban voltak.
A táv felére a Gardner-Bezzechi-Lowes hármas maradt esélyes a győzelemre, de körről körre Lowes egyre jobban leszakadt.
Olyannyira, hogy négy körrel a vége előtt már közel egy másodperces hátrányba került és Navarro is megérkezett a nyakára, majd egy körrel később át is vette a harmadik helyet.
A spanyol utoljára a 2019-es valenciai évadzárón állhatott fel a dobogóra.
A futam második felét már Gardner irányította, Bezzechi ugyan a nyomában tudott maradni, de támadási pozícióba nem tudott kerülni, az ausztrál tökéletes motorozásával esélyt sem adott az olasznak.
Ez a győzelem a bajnokság szempontjából nagyon fontos lépés volt Gardnernek, akinek így 44 pontra nőtt az előnye, miután legnagyobb riválisa, egyben csapattársa, Raúl Fernandez bukott a 15. körben
„Jobb hétvégére számítottam, esélyesnek vártam magam, de aztán nem jól alakultak a dolgok, főként a tapadás hiánya miatt. Nem jöttek össze a dolgok. Nem tudom, hogy hibás volt-e a hátsó gumim, és a végén még el is estem. Elnézést kérek a csapattól, nagyon dühös vagyok magamra. A bajnokságra most nem is gondolok. Nagyon buta hibát követtem el, nem tudtam megőrizni a nyugalmam, és a 7-ik, 8-ik helyen tapasztalatot gyűjteni” – mondta Fernández a DAZN-nak.
Moto2 (18 kör, 106.2 km)1. Remy Gardner (ausztrál, Kalex) 37:31.642 perc
2. Marco Bezzecchi (olasz, Kalex) 0.481 mp h.
3. Jorge Navarro (spanyol, Boscoscuro) 1.930 mp h.
A pontverseny állása 12 futam után (még 7 van hátra): 1. Gardner 231 pont, 2. Raul Fernandez (spanyol, Kalex) 187, 3. Bezzecchi 179
A teljes eredmény itt tekinthető meg.
Fenati hozta a kötelezőt
Furcsa ilyet leírni egy Moto3-as futam kapcsán, de Romano Fenati annyival a mezőny felett állt egész hétvégén, hogy a mai győzelmet csak ő dobhatta volna el saját magától, ilyet pedig nagyon ritkán látni. De nem tette meg ezt a szívességet ellenfeleinek, helyette okosan motorozva megnyerte a Brit Nagydíjat. Még a nagyobb szél sem tudta megzavarni.
Rögtön a rajt után az élre állt, és három kör alatt egy hármas boly alakult ki az élen, csak Niccoló Antonelli és Andrea Migno tudta tartani vele a lépést. Migno motorhiba miatt feladni kényszerült a futamot a hatodik körben, így két honfitársa maradt csak versenyben. Antonelli azonban nem került támadási pozícióba, csak arra volt elég a tempója, hogy Fenatival maradjon, leszámítva az utolsó két kört, amikor ő visszalassult, így Fenati végül 1.7 mp-es előnnyel látta meg a kockás zászlót.
„Csodás hétvége volt, amit nehéz lesz megismételni, talán lehetetlen is” – mondta a győztes.
Mögöttük két bolyban további két külön verseny zajlott. A dobogós helyért küzdő ötös az utolsó körökre kettészakadt, és már csak Dennis Foggia és Izan Guevara maradt versenyben, akik között 47 ezred döntött az olasz javára, így három talján állhatott fel a pódiumra.
Utoljára ilyet a 2018-as burirami futamon láthattunk. Antonelli teljesítménye előtt azért illik megemelni a kalapot, hiszen gyakorlatilag törött kézzel teljesítette a futamon, bár nyilván a szükséges orvosi vizsgálatot teljesítve még csütörtökön.
Antonelli még a Red Bull Ringen törte el jobb kezén a harmadik kézközépcsontját, amit úgy döntött, hogy nem műttet meg. A hétvége kezdete előtt még arról beszélt Fenatinak, hogy azt sem tudja, hogyan fog tudni motorozni – hát így.
„Szerencsém volt, hogy ilyen volt a verseny, és nem egy nagy bolyban kellett meccselnem, mert az előzéseket biztos nem bírta volna a kezem.”
A tizediktől a tizennyolcadik helyig szintén szoros volt a befutó, ez volt az a boly volt az, ahol a világbajnoki éllovasok, Pedro Acosta és Sergio Garcia is motoroztak a futam során. Acosta végül a 11-ik helyen zárt, míg Garcia az utolsó körben a pontszerzők közül is kiszorult, 17-ikként intették le. Acosta tehát Garciával szemben 5 ponttal növelte előnyét, ami jelenleg 46 pont, de Fenati egyre inkább közelít. Az utolsó négy futamon Fenati 68, Garcia 65, Foggia 57, míg Acosta 56 pontot szerzett.
Moto3 (17 kör, 100,3 km)
1. Romano Fenati (olasz, Husqvarna) 37:26.974 p
2. Niccolo Antonelli (olasz, KTM) 1.679 mp h.
3. Dennis Foggia (olasz, Honda) 2.107 mp h.
A pontverseny állása 12 futam után (még 7 van hátra): 1. Pedro Acosta (spanyol, KTM) 201 pont, 2. Sergio Garcia (spanyol, GasGas) 155, 3. Fenati 132
A teljes eredmény itt tekinthető meg.