Nehezített körülmények vártak ma a pilótákra Losailban: hatalmas szél és az általa felhordott homok adta fel a leckét a mezőnynek – legalábbis a délutáni szabadedzéseken.
Ahogy lement a nap, a helyzet fokozatosan javult, mire eljutottunk a királykategória kvalifikációjáig egész sokat javult a pálya, ahogy azt az időeredmények is mutatták.
Már az első roham után Jorge Martin állt az élen, akkor még Fabio Quartararóval és Aleix Espargaróval a nyakán. A kerékcserék után Maverick Vinales vette át a vezetést, másodszor is tovább javítva az idejét, de ez sem volt elég a végső szombati dicsőséghez. Először Johann Zarco előzte meg, majd Martin 1:53.106-os idővel megnyerte élete második MotoGP-s időmérőjét. Még ő maga sem akarta elhinni, hogy a leggyorsabb időt ő futotta, a versenyen pedig már a legjobb hat között végezni is csodás eredmény lenne a számára.
Bár mind a négy gyári Ducatin ülő versenyző a top 6-ban zárt – csak Vinales és Quartararo tudott közéjük férkőzni –, a gyári bolognai csapatnál nyilván nem felhőtlen az öröm, sőt nyoma sincs örömnek. A gesztikulációból úgy tűnt, hogy Pecco Bagnaiának ezúttal nem volt hátul tapadása, míg Jack Miller egész egyszerűen csak földhöz vágta a kesztyűjét a bokszba visszaérve. Az ausztrál csalódottsága érthető, hiszen egyelőre ugyanaz a forgatókönyv játszódik le, amely a múlt héten: elsőként zárta a pénteket, a mezőny második felébe zuhant vissza a negyedik szabadedzésen, majd egy második soros rajthelyre futotta csak az időmérőn.
Bár később azt mesélte, hogy csak azért volt ideges, mert ma is majdnem ledobta a motor. Hogy nem túlzott, azt Fabio Quartararo is megerősítette munkatársunknak. A francia aranypáholyból nézte végig a jelenetet. „Számomra Jack a nap hőse. Én ekkora mentést még életemben nem láttam a MotoGP-ben, kár, hogy nem mutatták a tévében. A tegnapi rodeója semmi sem volt ehhez képest. Sokkal hosszabban zajlott le ugyanaz a jelenet, és vagy háromszor megismételte.”
A suzukisok a Katari Nagydíjhoz képest egy-egy helyet léptek előre a rajtrácson, ami nem teszi majd könnyebbé az életüket.
A nap legnagyobb csalódása egyértelműen Valentino Rossi teljesítménye, az olasz az utolsó előtti, 21. helyre kvalifikálta magát. Nála már csak Lorenzo Savadori tudott lassabban körbeérni a losaili pályán.
A teljes eredménysor ide kattintva tekinthető meg!
EDDIG SZÁZSZÁZALÉKOS
Vezetőszerelője, Gilles Bigot szerint Sam Lowes kimondottan ideges volt a nagy szél miatt a mai időmérő edzést megelőzően. „Mindenkinek ugyanolyan a szél, igen, koszos a pálya, igen nehezek a körülmények, de ne gondolj a szélre, fejet le, és nyomás!” – mondta az egyik legtapasztaltabb mérnök pilótájának, aki megfogadta a tanácsot, fókuszált és megszerezte a rajtelsőséget, ahogy a múlt héten is.
A kérdés már csak az, hogy a futamgyőzelmet is meg tudja-e ismételni holnap, hiszen az lesz a munka legnehezebb része. Az utolsó brit, aki az évad első két futamát is meg tudta nyerni a középső géposztályban, Mike Hailwood volt 1966-ban, azaz 55 évvel ezelőtt.
Lowes mellől a múlt heti második és negyedik helyezett, azaz Remy Gardner és Marco Bezzecchi rajtolhat majd, míg a második sorba két újonc Raúl Fernandez és Ogura Ai is befért, akik a Q1-ből megmenekülő Jake Dixont fogják majd közre.
A Katari Nagydíjon dobogós Fabio Di Giannantonio a hetedik rajthelyet szerezte meg.
A teljes eredménysor ide kattintva tekinthető meg!
FUTAMGYŐZELEM UTÁN RAJTELSŐSÉG ÉS EGY ADAG BÜNTETÉS
A Moto3-asok továbbra sem tanulnak semmiből, ami az egymásra várást és a pályán való lassú haladást illeti. A versenyigazgatóság sokféle büntetéssel és büntetési rendszerrel próbálkozott már az elmúlt években, de úgy tűnik, semmi sem elég ahhoz, hogy a legfiatalabbak okuljanak belőle.
Az FP2-n ismét azt láthattuk, hogy a mezőny nagy része az utolsó utáni pillanatban hagyja el a bokszutcát ahhoz, hogy idejében körbeérjenek, és még egy gyors kör beleférjen, ráadásul a 15-ös és 16-os kanyarokban többen fel is ültek, akadályozva a többieket.
Ezért heten, többek között a múlt heti második helyezett Pedro Acosta is a bokszutcából kénytelen rajtolni holnap, ahogy Sergio García, Romano Fenati, Stefano Nepa, Riccardo Rossi, Deniz Öncü és a Q1-ből továbbjutó Dennis Foggia is.
Foggián kívül a Q1-ből Andrea Migno, Xavier Artigas és Jason Dupasquier került be a Q2-be.
Az egész nap tomboló hatalmas szél és a pályára felhordott homok nem könnyítette meg a kicsik dolgát sem, ennek megfelelően a köridők is jócskán elmaradtak az egy héttel ezelőttitől. De ahogy mondani szokás, a körülmények mindenkinek egyformák.
A legokosabban Jaume Masia taktikázott, aki referenciaként használta az előtte haladókat, majd szélárnyékot fogott mögöttük, ami a pole pozícióba repítette. A második leggyorsabb köridőt Sergio García, a harmadikat Jeremy Alcoba jegyezte. De a fent említett büntetés miatt García csak a bokszutcában élvezheti, hogy elsőként indulhat majd – a mezőny után. Acosta a 9. rajthelyét bukta. A múlt vasárnapi futamon harmadik Darryn Binder végül a második sorból rajtolhat.