Nagy változással veszi kezdetét a Formula E hetedik idénye, ugyanis a sorozat immár világbajnoki státusszal rendelkezik. Ez talán kissé rossz hír António Félix da Costának, aki a tavalyi szezon bajnokaként éppen lemaradt arról, hogy az elektromos motorral hajtott formulaautók számára kiírt sorozat világbajnokának mondhassa magát – igaz, idén minden esélye megvan a címvédésre.
Da Costa főként a hat versenyből álló berlini idényzárón mutatott magabiztos teljesítményével biztosította be a végső diadalt, és az elmondása szerint idén kevesebb nyomással a vállán mindent megtesz annak érdekében, hogy világbajnokká váljon.
Akárcsak a korábbi években, a 2020–2021-es idény is – ami valójában kizárólag az utóbb évben rendezendő futamokból áll – a szaúd-arábiai Rijádban veszi kezdetét, a tavalyi szezonhoz hasonlóan pedig rögtön két versenyt rendeznek az első fordulóban. Ezen a hétvégén ráadásul sor kerül a Formula E történelmének első villanyfényes futamaira is, ugyanis a magyar idő szerint délután fél 6-kor rajtoló versenyekre Rijdában már lemegy a nap.
Azt, hogy a környezeti és gazdasági szempontból is fenntartható módon bonyolíthassák le az esti versenyeket, többhónapos tervezés előzte meg. A lámpák telepítését végző csapat tavaly december óta dolgozik azon, hogy felszerelje nagyjából 600, egyenként 1.5 kW-os reflektorral a pályát, amelynek a vonalvezetésén egyébként a múlt héten egy kissé változtattak.
A rijádi idénynyitó után egyébként egy közel másfél hónapos szünet vár a csapatokra – legközelebb április közepén, Rómában csapnak össze. Az eddig bejelentett versenyeket tekintve ezután Spanyolországba, Monacóba, Marokkóba és Chilébe látogatnak el, azonban ha a koronavírus-járvány is „úgy kívánja”, tavasszal újabb versenyhétvégékről tehet bejelentést a sorozat vezetősége.
február 26. | Rijád, Szaúd-Arábia | |
február 27. | Rijád, Szaúd-Arábia | |
április 10. | Róma, Olaszország | |
április 24. | Valencia, Spanyolország | |
május 8. | Monaco | |
május 22. | Marrákes, Marokkó | |
június 5. | Santiago, Chile | |
június 6. | Santiago, Chile |
Ami a főszereplőket illeti, a BMW és az Audi az utolsó idényét kezdi meg a Formula E-ben, ugyanis a két német gyártó a szezon végén búcsút int a sorozatnak. A versenyzők egyébként az előző év végén kipróbálhatták az új autóikat Valenciában, egy négynapos, kollektív teszt keretében. A leggyorsabb kört a BMW versenyzője, Maximilain Günther autózta, akihez képest viszont az egész mezőny 0.750 másodpercen belül zárt.
CSAPATOK ÉS PILÓTÁK
Virgin (brit, Audi):Robin Frijns (holland) és Nick Cassidy (új-zélandi)
Audi Sport (német):Lucas di Grassi (brazil) és René Rast (német)
Mercedes (német): Stoffel Vandoorne (belga)és Nyck de Vries (holland)
Porsche (német):André Lotterer (német) és Pascal Wehrlein (német)
BMW Andretti (amerikai):Maximilian Günther (német) és Jake Dennis (brit)
Jaguar (brit):Sam Bird (brit) és Mitch Evans (új-zélandi)
Venturi (monacói, Mercedes):Edoardo Mortara (svájci) és Norman Nato (holland)
Nissan e.dams (japán):Sébastien Buemi (svájci)és Oliver Rowland (brit)
DS Techeetah (kínai):António Félix da Costa (portugál) és Jean-Éric Vergne (francia)
GEOX Dragon (amerikai, Penske):Nico Müller (svájci) és Sérgio Sette Camara (brazil)
Mahindra (indiai):Alexander Sims (brit) és Alex Lynn (brit)
NIO (brit):Oliver Turvey (brit) és Tom Blomqvist (brit)
A dőlt betűvel írt versenyzők indultak már F1-es futamon.
A Formula E 2021-es idénye ezen a hétvégén veszi kezdetét. A rijádi hétvége programját itt olvashatják.
FEBRUÁR 25., CSÜTÖRTÖK
16.10: 1. szabadedzés
FEBRUÁR 26., PÉNTEK
11.55: 2. szabadedzés
13.45: 1. időmérő
17.30: 1. verseny (Tv: Eurosport2)
FEBRUÁR 27., SZOMBAT
11.40: 3. szabadedzés
13.45: 2. időmérő
17.30: 2. verseny (Tv: Eurosport2)