– Megszületett a bajnokság végeredménye...
– ...az ideiglenes végeredménye.
– Igen, szóval megszületett az ideiglenes végeredmény – öt nappal az utolsó verseny célja után. Mit szól hozzá?
– Mi a hétköznapi életben is szabályok alapján élünk, a raliban pedig szabályok alapján versenyzünk: a pontok kiosztására vonatkozó szabályok figyelembe vételével indultunk el a Mikulás ralin – mondta Hadik András, aki egy szabályértelmezési probléma miatt (lásd keretes írásunkat), még mindig nem lehet száz százalékig biztos abban, hogy Kertész Krisztiánnal ők-e az idei abszolút bajnokok. – És hát a szabályban, vagyis a szabály kiegészítésében az volt leírva, hogy azon versenyzők, akiket amúgy sem értékelnének a bajnokságban, ezen az utolsó versenyen nem rabolnak pontot a bajnoki címért küzdőktől. Így álltunk oda a rajthoz, és ez alapján mondtuk ki, hogy mi nyertünk.
– De volt egy másik értelmezés is. Biztos sajnálja, hogy nem tudott rendesen ünnepelni.
– Őszinte leszek, amikor mi átmentünk a Mikulás rali végén a céldobogón, volt füst, meg csillagszóró meg üvöltötte a Queen a hangszóróból, hogy „We are the champions”, szóval mi akkor, ott ünnepeltünk, csak másfél-két órával utána lobbant lángra az ügy, akkor kezdődtek a kétségek.
– Nem volt könnyű évük. Gondolta, hogy a végén a bajnoki címért küzd majd?
– Nem igazán. Az autót, amivel versenyzünk, a tavalyi év második felében dobta piacra az M-Sport, nekik is nagyon kevés infójuk van róla, a kocsi a világbajnokságon is most kezd közelíteni a tökéleteshez, nemhogy nálunk, egy privát csapatnál. Ennek ellenére nem akarom az autóra fogni. Az első versenyen én hibáztam, a másodikon, a hazain azonban a nehézségek ellenére jó esélyünk lett volna, de azt meg félbeszakították szegény Tóth Zsolti halála miatt... Aztán jött két harmadik hely, meg közte egy totálkár egy tesztversenyen. Így érkeztünk el Nyíregyházára, ahol végre mellénk állt a szerencse, a riválisoktól meg elpártolt, úgyhogy egy futamgyőzelemmel az élre álltunk.
– Hisz a szerencsében?
– Abban hiszek, hogy hosszú távon a sors ikszre játszik – mindig visszaadja, amit korábban elvett.
– Ez most már mindig így lesz? Hogy ön, ha nyer, akkor fél vagy egy pont a különbség a végén?
– Jósnőnél még nem voltam, de ha elmegyek, rákérdezek...
– Az utolsó szakasz most is, 2018-ban is izgalmas lehetett...
– Az volt, de azért választottuk az autósportot, mert vágyunk az izgalomra, és remélem, a szurkolók is élvezik a végletekig kiélezett csatákat.
– A bajnoki címei közül melyiket volt a legnehezebb megszerezni?
– A 2009-esre már nem emlékszem annyira, de az volt az az év, amikor a WRC-ket külön értékelték, és mi Osváth Petivel harcoltunk az elsőségért. Úgy emlékszem, az sima volt, két éve viszont még az utolsó szakaszt is meg kellett nyernem a plusz pontokért, ráadásul egy igen nehéz versenyen, úgyhogy ott nagyon kellett nyomni a gázt. A mostani idényzáró pedig leginkább észjáték volt.
– Mennyire lehet taktikázni a raliban?
– Egy körpályán, ahol látod a másikat, egyszerűbb lenne, de azért nálunk sem kell ész nélkül menni. Az első körben felméred az erőviszonyokat, a másodikban már tudod, mire számíthatsz.
– És a rajt előtt? Sokat agyal?
– Mindig átgondolom, hogy mire lesz szükség a sikerhez. Autószerelő a szakmám, úgyhogy elég jól átlátom, mi zajlik műszakilag az autóban, és minél többet versenyzünk, annál jobban értem azt is, hogy a beállítás változtatásával mi történik majd. Ezen felül fontos számomra, hogy tiszteljem az ellenfeleimet, ha nem nyerek meg egy gyorsaságit, akkor legelőször magamban keresem a hibát, és próbálom kijavítani. Számomra ez a rali.
RALI OB
Abszolút végeredmény (ideiglenes eredmény): 1. Hadik András, Kertész Krisztián (DVTK SE, Ford Fiesta R5) 128 pont, 2. Turán, Bagaméri (Turán Motorsport, Volkswagen Polo R5) 127, 3. Vincze, Bacigál (Pilis Racing, Škoda Fabia Rally2 Evo) 116