Péntektől már „élesben” száguldanak a párosok Veszprém környékén

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2025.05.08. 20:17
null
Hadik András (Fotó: B-A Promotion)
A Rally Hungary mezőnye már „melegít”, a szervizpark megtelt, a ráhangolódás véget ért – péntektől pedig már „élesben” száguldanak a párosok Veszprém környékén, a rali Európa-bajnokság második futamán.

 

Hőségre számítottak, ehhez képest zord időben járták be a pályákat, ami miatt nem voltak különösebben bánatosak, mert legalább nem főttek meg az autóban. A mezőny 92 tagú, 67 páros méreti meg magát az Európa-bajnokság küzdelmeiben (köztük tíz magyarral).

Az idei szezon egyik izgalmas újdonsága a Master kategória, amelyben azokat a versenyzőket értékelik, akik január 1-jén betöltötték az 50. életévüket – a nyolc futam közül hétnek az eredménye számít a végelszámolásnál, ennyi alapján avatnak Master Európa-bajnokot. Ennek a mezőnynek a tagja a háromszoros abszolút bajnok Hadik András is, akinek a gyorsaságához kétség sem férhet. Az idén pedig egy korábbi Formula–1-es pilótával, Jos Verstappennel is összemérheti a tudását. A világbajnoki címvédő Max édesapja ugyanis idén az ERC-mezőny állandó tagja.

„Nagyon izgalmas, hogy Jos Verstappennel fogunk versenyezni, akit az F1-es múltja miatt mindenki ismer – mondat Hadik. – Spanyolországban láthattuk, hogy aszfalton nagyon gyors, kíváncsi vagyok, mi a helyzet murván. Ami pedig minket illet, hazai pályán versenyzünk, ám el kell mondanom, hogy eddig nem volt túl nagy szerencsénk Veszprémben – vagy defektünk volt, vagy technikai gondunk, de mindig történt valami. Ennek ellenére jó hangulatban várjuk a hétvégét, és bízunk benne, hogy nem lesz semmi gond. A pályák minősége nagyon sokat javult az elmúlt évek során, ahhoz képest meg aztán főleg, mint amikor elkezdtük a versenyzést, ennek ellenére ez még mindig egy nagyon nehéz viadal, mert mindig történnek váratlan dolgok, amelyek hatással lehetnek a végeredményre. Elég, ha csak a tavalyi versenyt említjük, amelyen az éllovas úgy veszítette el a futóművét, hogy le sem ment az útról.”

Hadikék túl vannak a pályabejáráson, reggel héttől egészen késő estig járták be a gyorsasági szakaszokat, amelyeket egyrészt úgy ismernek, mint a tenyerüket, másrészt az ember sohasem mehet biztosra. Tavalyhoz képest változás, hogy a várpalotai pályát ellenkező irányból teljesíti a mezőny, és persze egyéb apróságok is vannak, ahogy Hadik mondta: „bele kellett írogatni az itinerbe”.

A versenyző egyébként 1994-ben, egy Trabant volánja mögött indult először a veszprémi versenyen, akkor még csak álmodozhatott arról, hogy egyszer az Európa-bajnokságon szerepel majd.

„Tavaly az első nap defektet kaptunk, a másodikon a kormányszervó ment tönkre, úgyhogy nem is tudtunk végigmenni a versenyen. Idén azonban szeretnénk minél jobb eredményt elérni. Meglátjuk, hátha most szerencsénk lesz” – tette hozzá Hadik.

Érdekesség, hogy Turán Frigyest, Ollé Sándort és Bujdos Miklóst is értékelik a Master ERC-ben, pedig aki ismeri őket, tudja, hogy örök fiatalok.

Ha már szót ejtettünk a tapasztalt versenyzőkről, mindenképp érdemes megemlíteni, hogy a főként fiatal tehetségeket tömörítő ERC3-as mezőnyben újoncként mutatkozik be Bertalan Márton, aki kategóriát váltott, és nagy reményeket fűz hozzá.

„Nagyon izgatottak vagyunk, készülünk ezerrel, mind fizikailag, mind pedig mentálisan, és az autóval is próbálunk közelebb kerülni egymáshoz – mondta Bertalan. – Nagyon nagy ugrás ez a Rally4-es autó után, főleg futóműben, murván a négykerékhajtás miatt biztos nagyon élvezetes lesz vele versenyezni. Hogy mire lesz elég a tempónk, nem tudom, mert nem ismerem az ellenfeleket. A helyismeret miatt talán elvárható, hogy az élmezőnyben végezzünk a kategóriában, de nehéz megmondani, hogy sikerül-e. Mi mindenesetre mindent megteszünk, hogy így legyen.”

A verseny péntek délután a kvalifikációval kezdődik, majd kora este megtartják a szuperspeciált – szombaton és vasárnap pedig további 12 gyorsasági szakaszt teljesít a mezőny. Az össztáv 828.74 kilométer, ebből a gyorsasági szakaszok hossza 192.96 km.

AZ EB ÁLLÁSA

Abszolút sorrend: 1. Nyilolaj Grjazin, Konsztantyin Alekszandrov (orosz, Skoda) 34 pont, 2. Bonato, Boulloud (francia, Citroen) 26, 3. Mabellini, Lenzi (olasz, Skoda) 24

AZ OB ÁLLÁSA

Abszolút sorrend: 1. Turán Frigyes, Zsiros Gábor (Turán Motorsport, Skoda Fabia RS) 35 pont, 2. Tóth T., Szabó J. (T+T Autóklíma Centrum, Skoda Fabia RS) 25, 3. Bodolai, Deák (B-A Promotion, Ford Fiesta R5) 24

 

Legfrissebb hírek

Herczig Norbert: A hazai pálya mellettünk szól

Egyéb autó-motor
2025.05.07. 20:13

Csomós Miklós: Nem feltétlenül a leggyorsabb nyer majd

Egyéb autó-motor
2025.05.06. 23:19

Turán Frigyes új autóval az országos bajnokság éllovasaként áll rajthoz Veszprémben

Egyéb autó-motor
2025.05.05. 20:12

Itt a nevezési lista, az ERC sztárjai is indulnak a Rally Hungaryn

Egyéb autó-motor
2025.05.01. 14:12

Rovanperä győzött a Kanári-szigetek ralin

Egyéb autó-motor
2025.04.27. 16:03

Turán nyerte meg az idénynyitót; drogfogyasztás miatt zártak ki egy párost

Egyéb autó-motor
2025.04.06. 17:16

Hadik András állja a sarat a rali Eb idénynyitó futamán

Egyéb autó-motor
2025.04.05. 20:01

A hétvégén Diósgyőrben kezdődik az országos ralibajnokság

Egyéb autó-motor
2025.04.03. 15:24
Ezek is érdekelhetik