Az időmérőt követően nagy volt a fejetlenség Spanyolországban: köridőket vettek el és adtak vissza, illetve büntetéseket osztottak ki, aminek eredményeképp jócskán felborult a korábban kialakult rajtrács. Magyar szempontból sokáig úgy tűnt, hogy Michelisz Norbert az első, míg Boldizs Bence a második versenyen rajtolhat a pole pozícióból, aztán a Hyundai-pilóta a kavarodás révén a második futamra is esélyesnek tűnt, ám jelen állás szerint egy futamra szerezték meg a mieink a rajtelsőséget.
Michelisz az első versenyen várhatta az élről a piros lámpák kialvását, mellőle Gilles Magnus rugaszkodhatott el, míg a második sorban Jean-Karl Vernay és Gabriele Tarquini foglalhatott helyet. A Zengő Motorsport versenyzői közül Mikel Azcona az ötödik, Boldizs Bence a kilencedik, míg Kismarty-Lechner Gábor a tizenkilencedik pozícióból startolhat el. Tassi Attila a tizennyolcadik helyről indulhatott.
Michelisz nem rugaszkodott el rosszul, ám az 1-es kanyarba menet több pozíciót is vesztett, s egészen a negyedik helyig csúszott vissza. Az élre Vernay állt, mögötte Santiago Urrutia, Magnus, Michelisz és Azcona sorrend alakult ki az első ötösben. Utóbbi kettő nagy csatába is keveredett, s mindkét pilóta elhagyta a pályát, aminek következményeként a Hyundai magyarja a hetedik pozícióba esett hátra. Michelisz azonban sokáig nem haladt hetedikként sem, hiszen rövidesen Yvan Mullert utasította maga mögé.
Hátrébb Boldiizs a tizenegyedik, Tassi a tizenkilencedik, míg Kismarty-Lechner a huszadik pozícióba csúszott vissza, az élen pedig Urrutia nem engedte elszakadni az Alfa Romeót. Fél távnál csupán 8 tized választotta el egymástól az élen álló kettőst, igaz, az uruguayi nem igazán tudott fogást találni a francián, s nem is került előzési pozícióba.
Bár végig nagy nyomás volt rajta, Vernay meg tudta tartani az első helyet, s megnyerte az első futamot, amivel esélyessé lépett előre a világkupáért zajló küzdelemben. Mögötte tehát Urrutia végzett, míg harmadikként Magnus szelte át a célvonalat. A magyar versenyzők közül Michelisz a hatodik, Boldizs a kilencedik, Tassi a tizenötödik, míg Kismarty-Lechner a tizenhatodik pozícióban zárt.
Folytatás 12 óra 15 perckor a második versennyel.
A vk állása 11 verseny után: 1. Yann Ehrlacher (francia, Lynk & Co) 174 pont, 2. Esteban Guerrieri (argentin, Honda) 150, 3. Jean-Karl Vernay (francia, Alfa Romeo) 138, 4. Yvan Muller (francia, Lynk & Co) 123, 5. Gilles Magnus (belga, Audi) 117, 6. Néstor Girolami (argentin, Honda) 112, ... 12. Tassi Attila (magyar, Honda) 78 ... 13. Michelisz Norbert (magyar, Hyundai) 71 ... 18. Boldizs Bence (magyar, Cupra) 32 ... 20. Kismarty-Lechner Gábor (magyar, Cupra) 10