A rajtot a pole-ból induló Franco Morbidelli kapta el a legjobban, utána Jack Miller és Fabio Quartararo sorolt be. Rögtön a második kanyarban a futam egyik legnagyobb drámája is megtörtént, amikor Johann Zarco elesett, és elsodorta a 17. helyről startolva majdnem tíz helyet javító Andrea Doviziosót is.
Az olasz persze őrjöngött dühében, de akkor még nem láthatta, hogy Zarco az előtte szinte eleső Danilo Petrucci hibájára reagált, ez okozta az esést. Az első kör végén Valentino Rossi már a második helyen haladt, és bár sorra jöttek a versenyben futott leggyorsabb körök, a mezőny eleje tisztes távolságból követte egymást. Quartararo a hatodik körben előzte meg Rossit, majd három körrel később ugyanott, az 1-es kanyarban csapattársát is, egyúttal megfutva a leggyorsabb kört, 1:40.142-t.
A táv feléhez közeledve a múlt heti futamgyőztes, Maverick Vinales még a 15. helyen küzdött, ahova a rajt után esett vissza, és ne felejtsük el, hogy ketten ki is estek előle. A 13. körben Pol Espargaró bukott a nyolcadik pozícióból az egyes kanyarban, ekkor kezdhettek el fogyni a gumik és hűlni a pálya, mert a köridők is drasztikusan romlani kezdtek.
A 14. körben Morbidelli alól kétszer is elment a motor eleje, de valahogy nyeregben tudott maradni, igaz, Rossi ennek köszönhetően megelőzte őt.
A Doktor öröme azonban nem tartott sokáig, két körrel később a 2-es kanyarban elment alóla a motor, és a kavicságyban kötött ki. Ekkor már 1:41-es köröket ment a mezőny eleje. Quartararo előnye Rossi esésének köszönhetően három másodpercre nőtt, és bár egyre lassabb köröket tudott már csak menni a francia, be tudta osztani az előnyét.
Nem sikerült ugyanez Morbidellinek, akit az utolsó előtti körben az egyes kanyarban Joan Mir, majd a tízesben Álex Rins is megelőzött, így végül leszorult a dobogóról. Az első négy végül közel egy-egy másodpercre futott be egymástól.
A Suzuki boldogan hagyja el Barcelonát, hiszen legutóbb 2007-ben Misanóban végzett két versenyzőjeis az első háromban.
Álex Rins a 13. pilóta, aki idén dobogóra tudott állni, Quartararo pedig háromra növelte futamgyőzelmeinek számát, azon a pályán, ahol tavaly első királykategóriás pódiumának örülhetett.
A futam előtt még négyen voltak négy ponton belül az összetettben, Quartararo most 8 ponttal vezet Mir, 18-cal Vinales és 24-gyel Dovizioso előtt. Rossi a tabella 11. helyére esett vissza ezzel a nullázással.
A legjobb ducatis ma Jack Miller lett, ötödikként éppen megelőzve csapattársát, Pecco Bagnaiát és Nakagami Takaakit.
Bajnokhoz méltó motorozás
Már a Moto2-esek futamán is a jobb gumikezelés döntött. Pedig erre még maga a győztes sem számított. „Furcsa verseny volt. A hűvösebb hőmérséklet miatt arra számítottam, hogy nem lesz nagy visszaesés a hátsó tapadásban, ahogy az FP3 alatt sem volt. Aztán láttam, hogy még nyolc kör van vissza, a gumim pedig durván kopni és csúszni kezdett. Ekkor előzött meg Sam (Lowes). Próbáltam mögötte maradni és nyomást gyakorolni rá. Az utolsó három körben hibázott néhányszor, és akkor megértettem, hogy még megnyerhetem a versenyt” – foglalta össze a lényeget Luca Marini.
Marini a futam elejétől kezdve vezetett, de igazán sosem tudott ellépni a közvetlen üldözőktől. Hat körrel a leintés előtt az egyes kanyarban Sam Lowes átvette a vezetést, ám az utolsó előtti körben ugyanott az olasz visszaelőzte őt.
„Régóta nem vezettem ennyi körön át, nagyon jó érzés volt. Nemcsak én, hanem Luca is szenvedett a gumival a végén, azonban az előzés után a 7-es kanyarban elkövetett hibám után már nem volt esélyem. A futam közepén nagyon jól éreztem magam. Közel lenni a győzelemhez, de nem nyerni, az nyilván csalódást keltő, ám közel voltunk hozzá. Nagyon örülök ennek az eredménynek” – mondta Sam Lowes, aki ezzel a második hellyel megközelítette a bajnoki tabella második és harmadik helyezettjét, miután Enea Bastianini csak hatodik, Marco Bezzecchi pedig hetedik lett.
A harmadik helyen Fabio Di Giannantoniót intették le, aki nagy mélypontról jött vissza ezzel az eredménnyel, hiszen idei eddigi legjobb helyezése a hetedik volt. „Az utolsó körben sírni kezdtem...Remélem, hogy ez csak a kezdet, nehéz volt a sok rossz eredmény után nem elveszíteni a hitem.”
Luca Marini idei harmadik diadalával és főként az okos és higgadt motorozással, ami ennek a sikernek a kulcsa volt, ötről húsz pontra növelte az előnyét az összetettben, s ismét bebizonyította, hogy megérdemelne egy MotoGP-ülést jövőre.
A tesó nyomában
93 futam, ennyi kellett Darryn Bindernek, hogy végre megnyerjen egy világbajnoki futamot, ezzel ő a második dél-afrikai, aki győzelmet tudhat magának a legkisebbek között. Az első honfitárs nem más volt, mint a báty, az azóta már Moto3-as világbajnok és MotoGP-futamgyőztes Brad Binder.
Darryn, aki híresen rosszul teljesít az időmérőkön (idén másodszor fért be az első három sorba) és elég gyakran végzi a kavicságyban, ma végre megtört minden eddigi átkot.
Az utolsó kör 5-ös kanyarjában vitte véghez a győztes előzést, ezzel pedig a szezon hetedik győztese lett a Moto3-as géposztálynak idén kilenc futam alatt.
„Leírhatatlan érzés” – kezdte Binder.–2016-ban itt szereztem az első pontjaimat. Nem tudom eléggé megköszönni a csapatomnak és a családomnak, akik otthonról néznek. A fellegekben járok.”
A második helyezett Tony Arbolino nem volt teljesen elégedett mai teljesítményével. „Nem láttam a kijelzőmön, hogy hány kör van vissza, és ez nagyon megnehezítette a dolgom. De jól fogok ma aludni, ez a dobogós helyezés azért nem rossz.”
Dennis Foggia állhatott fel a dobogó harmadik fokára.
A verseny legnagyobb drámája a hatodik körben történt, amikor John McPhee túlvállalta magát a 4-es kanyarban és elment alóla a motor eleje. Ezzel a lendülettel pedig a bajnoki éllovas, Albert Arenas alól is kiütötte a motort... A brit a bokszba visszaérve azonnal átment bocsánatot kérni, de nyilván ez már nem hozza vissza Arenas pontjait.
A spanyolnak nem sok szerencsét hoz ez a kanyar az utóbbi években, hiszen tavaly Can Öncü torpedózta ki másokkal egyetemben ugyanitt.
Továbbszőve ezt a gondolatot, az Öncü családnak sem kedvez ez a kanyar, hiszen ma Can ikertestvére, Deniz is itt bukott.
Arenas peche Ogura Ainak jött volna leginkább kapóra, hiszen a futam előtt a japán csak két ponttal volt Arenas mögött az összetettben.
Ogura azonban már a tegnapot is elrontotta, így a 24. helyről kellett rajtolnia. Az első körben ugyan tíz pozíciót javított, de utána sokáig pontszerző helyen kívül motorozott. Végül 11-ikként ért célba, így három ponttal átvette a vezetést az összetettben.
KATALÁN NAGYDÍJ, BARCELONA
MOTOGP
1. Fabio Quartararo (francia, Yamaha) 40:33.176 perc
2. Joan Mir (spanyol, Suzuki) 0.928 másodperc hátrány
3. Álex Rins (spanyol, Suzuki) 1.898 mp h.
Az állás 8 futam után (még 6 van hátra): 1. Quartararo 108 pont, 2. Mir 100, 3. Maverick Vinales (spanyol, Yamaha) 90
MOTO2
1. Luca Marini (olasz, Kalex) 38:11.103 perc
2. Sam Lowes (brit, Kalex) 0.981 mp h.
3. Fabio Di Giannantonio (olasz, Heidrun Speed Up) 4.399 mp h.
Az állás 9 futam után (még 6 van hátra): 1. Marini 150 pont, 2. Enea Bastianini (olasz, Kalex) 130, 3. Marco Bezzecchi (olasz, Kalex) 114
MOTO3
1. Darryn Binder (dél-afrikai, KTM) 38:32.507 perc
2. Tony Arbolino (olasz, Honda) 0.103 mp h.
3. Dennis Foggia (olasz, Honda) 0.157 mp h.
Az állás 9 futam után (még 6 van hátra): 1. Ogura Ai (japán, Honda) 122, 2. Albert Arenas (spanyol, KTM) 119 pont, 3. John McPhee (brit, Honda) 98