A csapatokhoz eljuttatott 30 oldalas dokumentumból tisztán látszik, hogy milyen hatalmas munka kellett ahhoz, hogy minden egyes momentumra, szituációra legyen egy kidolgozott megoldási javaslat a pályára érkezéstől, az egész napos ottléten, az étkezéseken és a szállásokon keresztül, egészen a parc ferméig vagy a győztesek ünnepléséig a dobogón.
A protokollt nyilván hónapokkal ezelőtt kezdték el kidolgozni, így egyes korlátozások ma már túlzónak tűnhetnek, tekintettel arra, hogy többek között Andalúzia is belépett hétfőn a harmadik fázisba, azaz visszakapták kormányzási jogukat. Ebben a karanténfeloldási szakaszban már 800 fős nézői részvétellel lehet például bikaviadalokat rendezni.
NÉZŐK NÉLKÜL, LIMITÁLT DOLGOZÓVAL
Andrea Iannone doppingvétségi ügye, még messze nem ért véget. Iannone korábbi nyilatkozatainak megfelelően fellebbezett a jelenlegi 18 hónapos eltiltás ellen a Nemzetközi Sport Döntőbíróságnál (CAS), de ugyanígy tett a WADA is, akik azonban a maximálisan adható négyéves eltiltásra szeretnék szigorítani a korábbi büntetést. A CAS weboldalán jelenleg novemberig találhatóak kitűzött meghallgatások, de Iannone ugye egyelőre nem szerepel a listán. |
Bár a dokumentumban is leírták, hogy a korlátozásokat, előírásokat minden egyes futamot megelőzően felülvizsgálják majd, és ha a lehetőség engedi, akkor talán lazítanak is bizonyos dolgokon, az eldöntött ténynek látszik, hogy az összes megrendezendő európai futam zárt kapus lesz, azaz nézők nélkül rendezik meg.
A depóba nem mehetnek majd szponzorok, vendégek, csak a szükséges munkaerő. Egyelőre az is biztosnak tűnik, hogy a jerezi futamokra az írott sajtó munkatársait sem engedik majd be.
A gyári MotoGP-s csapatok 45 emberrel érkezhetnek a versenyekre (beleértve a pilótákat is), a nem gyári csapatok 25, a Moto2-es és Moto3-as alakulatok 12 fővel lehetnek jelen.
A csapatok és az őket kiszolgáló technikai partnerek dolgozói (gumi- és futóműmérnökök, bőrruhákat és sisakokat szervizelő munkatársak stb.) összesen 860 főt tesznek majd ki.
Ehhez jön hozzá a Dorna részéről 250 munkatárs, 40 televíziós újságíró és fotós, valamint a pályán dolgozó 450 ember, akiket teljesen elkülönítenek majd mindenki mástól. A depóba is csak azok mehetnek majd be, akik ott látnak el feladatot, tehát a pályabírók biztosan nem.
A reggeli érkezés is eltér majd az eddigiektől, hiszen előre meghatározott idősávokban (külön-külön idősávban a MotoGP, a Moto2, a Moto3, a MotoE csapattagok és versenyzők, és az egyéb dolgozók) mehetnek majd csak be az emberek.
Csak egy bejárat lesz, a depóba beálló kamionokat és járműveket fertőtlenítik és lehetőség szerint este 10-ig mindenkinek el kell hagynia a pályát.
KÉT HELYSZÍNEN, DE MÉGIS KARANTÉNBAN
Hiába vannak már nyitva az éttermek, a bevásárlóközpontok és egyéb létesítmények például már Spanyolországban is, a MotoGP-n dolgozók ebből semmit sem élvezhetnek majd, ugyanis a pályán kívül csak a hoteljükben tartózkodhatnak majd. Amennyiben olyan hotelben szállnak meg, ahol nem csak MotoGP-résztvevők vannak, akkor tartózkodniuk kell a közös terek használatától, és minden esetben tartaniuk kell a 2 méteres távolságot másoktól.
Azt is előírják majd, hogy hol tankolhatnak, vagy milyen élelmiszerboltba mehetnek majd be a csapattagok. Gyakorlatilag a pálya és a szálloda között karanténban lesz mindenki.
A pályán az egyes családok (értsd csapatok) nem találkozhatnak majd más családokkal (csapatokkal) mindenkinek azonnal a saját munkaterületére kell majd mennie.
A depóban továbbra is csak a MotoGP-pilótáknak lehet lakókamionjuk, tehát a kisebb kategóriák versenyzői nem alhatnak majd a pályán.
TESZT A LELKE MINDENNEK
A 29. születésnapját ünneplő Pol Espargaró duplán kapja ma a köszöntéseket, miután felesége az Instagramon tudatta mindenkivel, hogy bővül a család. |
Egy erre a célra kifejlesztett applikációban követik majd a tesztek és a hőmérséklet-mérések eredményét, ahogy az esetlegesen felmerülő tüneteket is. Szintén ebben az appban kapja majd meg mindenki azt az egyedi QR-azonosítót, amivel be tud majd lépni a pályára, azaz a beléptetési rendszer is változik. Az eddigi belépőkártyák már csak a pályán belüli jogosultságok igazolására szolgálnak.
A QR-kód megkapásához 4 napnál frissebb negatív COVID-19-teszttel kell rendelkeznie mindenkinek. Ráadásul ez dupla ellenőrzést jelent, mivel garatváladékból és vérből készített teszttel is bizonyítani kell, hogy valaki nem fertőzött.
Akinek antitestet találnak a szervezetében, de a garatmintából végzett tesztje negatív, annak két nappal később egy újabb negatív teszteredmény kell ahhoz, hogy megkapja a belépéshez szükséges QR-kódot.
Az érkezés után egy héttel kötelező az újabb vérteszt.
A reggeli hőmérséklet-ellenőrzésen a depóban alvó pilótáknak is át kell esniük minden nap.
DE MIT LÁTNAK MAJD EBBŐL A NÉZŐK A TV ELŐTT?
A legszembetűnőbb változásokat az időmérők és a futamok után látjuk majd valószínűleg, ha és amennyiben a kamerák mutatják majd.
A kvalifikációkat és a versenyeket követően a parc ferméhez pilótánként 2 szerelő mehet csak oda és ugyanez a két ember tartózkodhat a boxutcában a díjkiosztó alatt.
Azaz nemcsak a nézők, hanem a csapat ünneplését is nélkülözniük kell majd a versenyzőknek. Érdekes hangulat lesz, az biztos.
A díjátadó dobogókat kiszélesítik, hogy a pilóták között meglegyen a 2 méteres távolság (azokban az országokban legalábbis, ahol ez az aktuális előírás), a díjakat pedig még azelőtt átadják nekik, hogy a felállnának a pódiumra, hiszen protokollszemélyek sem lesznek jelen. Ahogy a csinos hostesslányokat is nélkülözni kell úgy a díjátadó során, mint a rajtrácson.
Egyébként maguk a TV-s interjúk is érdekesen készülnek majd, hiszen a mikrofonokat 2 méter hosszú tartóra kell majd ráhelyezni, hogy az előírt távolságot tartani tudják.
MÁR CSAK NÉHÁNY KÉRDÉS MARADT
Ahogy a bevezetőben is említettük, már csütörtökön kiadhatják a legújabb versenynaptárat. A késlekedést egyébként a Le Mans-i futam okozza, amelyről az utolsó pillanatig tárgyalnak. Amint az eldől, hogy mikor tarthatják a Francia Nagydíjat, akkor kiadják az európai versenyek időpontját.
A tengeren túli futamok közül már csak négyet nem töröltek hivatalosan: az Argentin, az Amerika, a Thai és a Maláj Nagydíjat.
Ezeket viszont csak akkor rendezik meg, ha az adott országban lehetőség nyílik arra, hogy nézők előtt rendezzenek futamot. Végső határidőnek július 31-ét jelölték meg, azaz a pilóták két futamot is úgy teljesítenek majd, hogy nem tudják pontosan, milyen hosszú lesz a bajnokság.