A sorozat több mint 70 éve íródó története óta először fordul majd elő, hogy nem gurulnak pályára a versenyzők brit földön. Versenyzést mondani nem lett volna helyes, hiszen két éve az új aszfalt vízelvezetési problémái miatt csaknem 5 órás tépelődés után törölték mind a három kategória futamát Silverstone-ban.
A futamokat természetesen a Covid–19 miatt kellett törölni, de részletes magyarázatba egyik fél sem fogott. Carmelo Ezpeleta, a Dorna elnök-vezérigazgatója a kiadott sajtóközleményben csak annyit közölt, hogy „a pandémia és az újratervezett versenynaptár okozta logisztikai és működési nehézségek miatt” nem lehet megrendezni az idén ezen eseményeket.
A háttérben alighanem két dolog áll. Egyrészt az az anyagi kitettség, amit a nézők nélküli futamok jelentenek majd a pályáknak, nagydíjpromótereknek. Hiszen egyelőre nincs arról hír, hogy a Dorna elengedte, de legalább csökkentette volna a több millió eurós versenyszervezési jogdíjakat.
A tengerentúli futamok esetén ez további nehézségeket is okoz, hiszen a sorozat szervezői azon versenyekért járó jogdíjakból fedezi a felszerelések, motorok szállítási költségeit.
Másrészt épp Nagy Britanniában a hírek szerint június után is életben marad a rendelet, hogy az országba belépőkre 14 napos karantén vár. Ez pedig nem fér bele az új naptárba, háromhetes szünetekkel nem lehet megfelelő számú versenyt rendezni a következő hónapokban.
Kérdés egyébként, hogy mi lesz ezek után a Formula–1-es Brit Nagydíj sorsa…
Bár az ausztrál megméretés a szezon végén lett volna csak esedékes, ott nagyon alacsony esetszámmal jelent csak meg a Covid–19. Talán éppen ezért a mai napig nem biztos, hogy idén megnyitják-e újra a nemzetközi határokat Ausztráliában.
A Brit Nagydíjat augusztus 28–30., míg az ausztrál hétvégét október 23–25. között rendezték volna meg eredetileg.
Új naptár a tervek szerint a jövő héten várható, de az is ideiglenesnek számít majd addig, amíg valóban meg nem történtek az események.
A Nemzetközi Motorsportszövetség (FIM) most hétfőn videókonferencia formájában megtartott igazgatósági ülése egyeben mellett arról is döntött, hogy csökkenti a minimum versenyszámot, azaz a kialakult helyzet miatt akkor is világbajnoki rangja lesz a MotoGP-sorozatnak, ha nem tudnak 13 futamot megrendezni.
A Grand Prix Bizottság pedig arról is döntött, hogy a versenyszámtól függően hány blokkot használhatnak majd a MotoGP és a Moto3-as géposztályokban.
Előbbiben alapszabály szerint a kedvezményben részesülő gyártók (jelenleg az Aprilia és a KTM) 9, míg mindenki más 7 blokkot használhat versenyzőnként egy idén során.
Futamok száma 2020-ban | Használható blokkok száma engedmény alá nem eső versenyzők estén | Használható blokkok száma engedmény alá eső versenyzők esetén |
11 futamig | 4 | 6 |
14 futamig | 5 | 7 |
Moto3 esetén: ha kevesebb mint 12 futam lesz idén, akkor a 2020-as és 2021-es szezonok egynek számítanak majd és összesen 9 blokkal kell gazdálkodni a versenyzőknek.
Afölött az alábbi korlátozásokat fogadták el.
Futamok száma 2020-ben | Használható blokkok száma versenyzőnként |
12-14 futam | 4 |
15-18 futam | 5 |