Hat perc 23 másodperccel az edzés vége előtt bukott a 15-ös kanyarban, alig több mint két perc múlva pedig már a másik motorján ült.
Az esés közben felnyílt a plexije, így kerülhetett egy kisebb kavics a szemébe, ami miatt végül nem tudott rákoncentrálni az utolsó körökre, ám így sem volt csalódott, hiszen készen érzi magát arra, hogy ma dobogós helyért vagy akár a győzelemért harcoljon.
„Az első dolog, ami átfutott az agyamon,az volt, hogy átszaladok a pályán, de biztos megbüntettek volna” – kezdte Márquez.
„Persze ez veszélyes lett volna, viszont úgy értem volna vissza a leggyorsabban. Amikor ráültem a második motorra, azt hittem, csak egy gyors körre lesz időm, azonban gyorsabban értem be, mintha egy levezető kört mentem volna a motorral.”
„A terv az volt, hogy három gumit használok majd az időmérőn. Mivel ugyanúgy éreztem magam mind a két motoron egész hétvégén, megvolt rá a lehetőségünk. A két teljesen egyforma motorbeállítás egyrészt egy stratégia a három gumihoz, másrészt egy biztonsági stratégia is. Már előtte is éreztem, meglátjuk, hogy a kvalin mi történik majd. Azt előre érzed, amikor nagy esélye van annak, hogy esni fogsz. Tudtam, hogy a kockázat ott lesz.”
Hogy próbálta-e a tőle megszokott módon kivédeni az esést?
„Túl korán ment el a motor eleje, amikor még nem számítottam rá, mert nagyon agresszíven döntöttem be a motort. Később szoktam számítani az esésre, ezért még nem álltam készen a könyökömmel. Próbáltam kivédeni az esést, de aztán láttam, hogy közelít a kavicságy, a fal, minden, szóval utána már csak a kulcscsontomat védtem. Ez most egy nagy esés volt, ám a lényeg, hogy készen állok a futamra.”
Márquezhez hasonlóan a pole pozíciót pályacsúccsal megszerző Jorge Lorenzo is kétkiállásos taktikán volt, ami úgy tűnt, nem volt teljesen feszültségmentes.
„Nem voltam feszültebb, mint Lorenzo általában az ilyen helyzetekben" – mondta a spanyol öniróniával megfűszerezve.
„Mivel a reggeli edzésen nem sok kört tudtunk menni (az előző esti eső miatti vízfoltos pálya miatt – a szerk.), spórolnitudtunka gumival, plusz ez egy rövid pálya, ezért a háromgumis stratégia mellett döntöttünk.”
„Ami az első gumit illeti, az volt a terv, hogy közepes-puha-puha sorrendben használom majd őket, de mivel az első köröm annyira jól sikerült, úgy döntöttem, hogy a harmadik kimenetnél is közepes keveréket akarok előre. Aztán kimentem a puhán, és bár rontottam a körömön, akkor már az volt az érzésem, hogy ez lesz a nyerő választás, ezért megint változtattam a döntésemen. Csupán ez látszódhatott rajtam.”
Lorenzót, aki legutóbb 2013-ban szerzett két pole pozíciót egymást követő versenyeken egy szezonban, nagyon büszkévé és boldoggá teszi ez az eredmény, hiszen Misanóban a Ducati általában nem annyira versenyképes (egyetlen győzelmüket Casey Stoner szerezte 2007-ben) – de nem ez a Ducati, hiszen a mostani motor nagyon komplett.
Az első sor harmadik helyét megszerző Maverick Vinales szintén nagy reményekkel várja a mai futamot, és igyekszik kihasználni a plusz motivációt, amit az ad, hogy megtörje a Yamaha 21 viadal óta tartó nyeretlenségi sorozatát.
Erre talán neki van nagyobb esélye, mint csapattársának, Valentino Rossinak, ám a Doktort ismerve biztosan előhúznak majd valamit a kalapból a mai versenyen. Az olasz ugyanakkor elmondta, hogy a harmadik sorból rajtolni ezen a pályán igencsak megnehezíti majd a helyzetét.
A Moto2-eseknél Pecco Bagnaia szintén a második pole-ját szerezte meg zsinórban, az elsőt olasz földön. A Moto3-ban Jorge Martín a 17. rajtelsőségét húzta be, amivel a legkisebb kategóriában beérte csapatfőnökét, Fausto Gresinit. Martín ezúttal nem a tőle megszokott módon, azaz teljesen egyedül motorozva, hanem a második helyet megszerző Gabriel Rodrigo mögött futotta meg a leggyorsabb kört.
Silverstone-ban szintén a fent említett pilóták voltak az időmérő legjobbjai, és ezúttal végre versenyeket is láthatunk.