Dixon indulhat az élről (fotó: twitter.com) |
Miután szombaton – a Sébastien Bourdais súlyos balesetével tarkított – első időmérőnapon Alonso a 7. lett és bejutott a pole pozícióért zajló szétlövésbe a spanyol roppant bizakodó volt. A szétlövést megelőző gyakorláson azonban a Honda mérnökei mintha füstöt észleltek volna Alonso autójából felszállni, ezért a motor cseréje mellett döntöttek.
„Akadt olyan pillanata a vasárnapnak, amikor úgy tűnt, hogy nem tudunk részt venni az időmérőn, de szerencsére a csapat fantasztikus munkát végzett, és mind az öt csapattársaim szerelői jöttek segíteni, így sikerült elkészülni” – hálálkodott a motorhibával az F1-ben mostanában gyakorta találkozó Alonso a szerelőinek.
Végül tehát a hétvégi F1-es Monacói Nagydíjat az Indy 500 kedvéért kihagyó spanyol ott lehetett az időmérőn, és ha már ott volt, fantasztikus négykörös átlagot repesztett: mind a négy körében 231 mérföld/órás átlagsebesség fölötti tempójú kört ment, összesen 2:35.6423 perc alatt teljesítette a valamivel több mint 10 mérföldes távot.
Ezzel akkor a spanyol átvette ugyan a vezetést, ám később a két volt F1-es, Szato Takuma (2:35.5981 perc) és a tavalyi győztes Alexander Rossi (2:35.5163 perc), valamint a legjobb chevrolet-s Ed Carpenter (2:35.3976 perc) is megelőzte őt – ám a leggyorsabb pilótának egyikük sem tudott a közelébe férkőzni.
Scott Dixon ugyanis valami egészen döbbenetes átlagú négy kört ment: a 232.164 mérföld/órás sebességű, 2:35.0630 perces ideje az elmúlt 21 év leggyorsabb pole pozíciós eredményét jelenti. Akkor – 1996-ban – Arie Luyendyk máig fennálló körrekordot jelentő 2:31.9083 perc alatt tette meg a négy kört.
Fernando Alonso tehát élete első oválpályás versenyének az ötödik helyről vághat neki, így érthetően boldogan nyilatkozott az időmérő után, bár, mint mondta, egy apróbb probléma miatt akár csalódott is lehetne, hogy nem tudott az első sorba kerülni.
„A második körömben túlnyomást kapott a turbó, ami miatt lefojtott a motor, én meg vesztettem némi sebességet, és már fel akartam adni, mert azt hittem, nagy a probléma, aztán újra gyorsulni kezdtem, és a köridőm is meglepően jó volt. Nagyon jó volt az autóm, és közel jártam az első helyhez. Ha nincs ez a kis malőr, talán ott lehetnék Scott mellett az első sorban, de ez így is álomszerű az ötödik hely megszerzése” – mondta Alonso.
A már említett két korábbi F1-es mellett két további olyan pilóta akad a mezőnyben, akik korábban megfordultak a száguldó cirkuszban: Max Chilton a 15. helyről startolhat, míg Juan Pablo Montoya a 18. helyről várhatja a rajtot.
A szombati bukásban megsérülő Sébastien Bourdais-t helyettesítő James Davison a szabályok értelmében a vasárnapi időmérőn nem vehetett részt, így ő a mezőny végéről, a 33. helyről startol majd a 18-as számú autóval.
Az Indy 500-as futamot vasárnap, május 28-án magyar idő szerint 18.00 órától rendezik, a versenyt a Digi Sport2 mellett az NSO is élőben közvetíti.