„Jó kis nap volt, az amerikai nyílt sivatagi versenyekhez hasonlított” – szögezte le Jefferies.
Nos, amit a pihenőnap előtti utolsó szakaszról tudni kell, az annyi, hogy 111 kilométeresre rövidítették. Az eredeti terv az volt, hogy egy újabb megáradt patak miatt két részre bontják, de mire a mezőny odaért a második részszakasz rajtjához, addigra úgy feltámadt a szél, hogy a mentőhelikopter nem tudott felszállni, így biztonsági okokból jobbnak látszott a törlés.
Magyar szempontból jól alakult a nap: a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős a 29. helyen ért célba a szakaszon, az összetettben pedig felzárkózott a 24. pozícióba. Ezen felül még abban a nem mindennapi kalandban is része volt, hogy közvetlenül a tizenkétszeres Dakar-győztes Peterhansel előtt rajtolhatott.
„Az előző napok eredményéből következtetve arra számítottunk, Peterhansel húsz kilométer után utolér majd minket, ehhez képest majdnem negyvennél érkezett meg, ami azt jelenti, hogy jóval gyorsabbak voltunk, mint az előző napokon. Egyébként érzésre is sokat gyorsultunk: arra gondoltam, végre versenyben vagyunk. Ezen a napon már homokos pályákon közlekedtünk: kicsit talán magas is volt a guminyomás, de nyilván utólag mindig sokkal könnyebb okosnak lenni” – mondta Szalay, majd hozzátette, a tervek szerint a pálya második része már dűnék között vezetett volna.
„Annak ellenére, hogy mi a sivatagban szeretünk igazán versenyezni, most szerencsénk volt, hogy nem kellett bemenni a dűnék közé, a táborban ugyanis kiderült, hogy eltört a féltengelyünk, vagyis aligha tudtunk volna onnan gond nélkül kijönni” – tette hozzá Bunkoczi, aki azt is elárulta, navigáció szempontjából ez a pálya közepesen nehéznek számított, ám egyetlen hibát sem követtek el rajta.
A Liszi László, Liszi Norbert kettős megint jó néhány előzésbe ment bele – a szervezők az előző napok láttán már azon gondolkodnak, hogy kiadják (s neki ítélik) a „legtöbbet előző versenyző” címet.
„Teljesen új sárgumival mentünk, csakhogy megérkeztünk vele a mély homokba, úgyhogy szegény autó nagyon küszködött, többször megsajnáltam. De mentünk előre a mély homokban és az óriási porban. Négy kamiont és talán hat-hét autót előztünk meg” – mondta Liszi László, aki a 49. helyre zárkózott fel az összetettben.
Szünnap vár a mezőnyre pénteken, Almatiban lesz lehetőség a fáradt végtagok kinyújtóztatására és a „fáradt” alkatrészek cseréjére.
SILK WAY-RALI
6. szakasz, Balkas–Almati (össztáv: 555.53 km, ebből szelektív szakasz: 111 km)
Autósok: 1. Damen Jefferies, Max Eddy (amerikai, Jefferies Buggy) 1:11:22, 2. Peterhansel, Cottret (francia, Peugeot 2008DKR) 1:28 p h., 3. Loeb, Elena (francia, Peugeot 2008DKR) 1:46 p h., ...29. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 11:27 p h., ...44. Liszi László, Liszi Norbert 26:01 p h.
Kamionosok: 1. Ajrat Margyejev, Ajdar Beljajev, Dmitrij Szvisztunov (orosz, Kamaz) 1:16:18, 2. Sibalov, Amatics, Kisamijev (orosz, Kamaz) 33 mp h., 3. Szotnyikov, Ahmagyejev, Romanov (orosz, Kamaz) 2:18 p h.
Az összetettben. Autósok: 1. Cyril Despres, David Castera (francia, Peugeot 2008DKR) 11:06:35, 2. Loeb 8:00 p h., 3. Vasziljev, Zsilcov (orosz, Mini All4) 9:50, ...24. Szalay 1:49:13 ó h., ...49. Liszi 4:30:18 ó h. Kamionosok: 1. Eduard Nyikolajev, Jevgenyij Jakovlev, Vlagyimir Ribakov (orosz, Kamaz) 11:47:18, 2. Van den Brink, Willemsen, Kozlovszkij (holland, belga, orosz, Renault) 8:37 p h., 3. Sibalov 10:05 p h.