Valentino Rossi sosem volt edzésmenő (annál inkább versenymenő), az utóbbi hat szezonban mindösszesen két alkalommal indulhatott az élről versenyen, és rendszerint az első sorba sem tudta beverekedni magát.
Mindennek számos oka volt (új időmérő formula, ducatis évek...), de a Yamahához való visszatérés óta leginkább a Bridgestone gumi nem feküdt neki ebből a szempontból.
Nicoló Bulegának négy verseny (tavaly Valenciában szabadkártyával indult már) kellett ahhoz, hogy megszerezze élete első világbajnoki pole pozícióját. A tavalyi spanyol bajnokot (minivilágbajnokságnak is titulálják a sorozatot) sokan nagy tehetségnek tartják, maga a mester, Valentino Rossi is, aki rengeteg időt tölt a VR46 Akadémia tanoncaival otthoni ranch-én és a versenyhétvégéken is. A fiatal olasznak még szoknia kell a helyzetet, egyelőre nagyon megilletődve fogadta a kérdéseket még a honfitárs újságíróktól is. „Vacsora után biztosan egyeztetünk majd Valentinóval, hogy mi lenne a megfelelő taktika a versenyre. Addig azonban még gondolkodnom kell, hogy mit is kérdezzek majd tőle pontosan.” A középső géposztályban idén már másodszorra, az összetettet jelenleg egy ponttal vezető, Sam Lowes indulhat majd az élről. |
Idén azonban jobban szerepel a kvalifikációkon, és csupán három verseny kellett ahhoz, hogy megszerezze első michelines pole pozícióját az új érában.
Mellőle csapattársa Jorge Lorenzo, a harmadik helyről pedig Marc Márquez várja a holnapi futamot.
Ideális felállás egy izgalmas versenyhez, kérdés, hogy valóban az lesz-e? Vajon megtörténik minden néző álma, hogy ők hárman együtt érkezzenek meg az utolsó kanyarba?
„Szerintem Lorenzo azonnal megpróbál ellépni, ezért a rajt és az első körök nagyon sokat számítanak majd. Éppen ezért mindent meg kell tenni, hogy ne tudjon nagyon elszökni. Márquez is gyors a futam elején, de ő inkább az utolsó körös harcokban erős. Jelenleg ennyit tudok, a többi holnap kiderül” – nyilatkozta Rossi.
„Hárman érkezni egyszerre az utolsó kanyarba? Na, az valóban nagyon vagány lenne. Azonban nagy lenne az esély, hogy a negyedik helyezett nyeri meg a versenyt” – mondta nevetve a kilencszeres bajnok.
A jerezi célrafordító (ami 2013 óta Jorge Lorenzo nevét viseli) sok izgalmas (és véleményes) csatát látott már. (Alex Crivillét 1996-ban csapattársa, Mick Doohan ütötte ki a leintés előtt, míg 2005-ben Valentino Rossi és Sete Gibernau – szintén egy alakulatban versenyeztek akkor – ütközése volt sokáig beszédtéma). Legutóbb pedig épp Lorenzo húzta ott a rövidebbet, amikor a Márquez kitessékelte őt a belső ívről, elorozva a második helyet.
De vajon mi lehet az ideális pozíció utolsó körös harc esetén, ha győztesként akarunk kijönni belőle? – hangzott el a kérdés a sajtótájékoztatón
„Az ideális az, ha elsőként érkezel…, egy másodperc előnnyel” – mondta Rossi.
„Igen, elsőnek lenni száz, százötven méter előnnyel és jó nagy szárnyakkal, hogy elkerüld az előzést…, a belső íven vagy akár a füvön keresztül…” – szúrt oda mindkét versenytársnak egyszerre Lorenzo.
„Ezeket hallva, talán a harmadik hely a legjobb, hogy lássam a show-t” – zárta Márquez.
GYORSASÁGIMOTOROS-VB
JEREZI NAGYDÍJ, IDŐMÉRŐ
MOTOGP
1. Valentino Rossi (olasz, Yamaha) 1:38.736
2. Jorge Lorenzo (spanyol, Yamaha) +0.122
3. Marc Márquez (spanyol, Honda) +0.155