Lorenzo kétszeres 250-es világbajnokként 2008-ban csatlakozott az ivataiak alakulatához. Azóta három egyéni MotoGP vb-címet nyert, jelenleg 41 futamgyőzelemnél (ezzel jelenleg negyedik az örökranglistán, csak Valentino Rossi (86) Giacomo Agostini (68) és Mick Doohan (54) nyert több királykategóriás futamot) és 99 dobogós helyezésnél jár a 141 rajthoz állásból.
A Yamaha háláját fejezte ki Lorenzónak az eddigi közös sikerekért, sok sikert kívánt neki, és megerősítette, hogy teljes mértékben támogatja motoros pályafutása hatodik vb-címe megszerzésében. A japán istálló már korábban bejelentette, hogy 2017-ben és 2018-ban a hatszoros MotoGP-bajnok olasz Valentino Rossi lesz az egyik versenyzője. Lorenzo szerződése két idényre szól az olasz csapatnál, amelynél mintegy 25 millió euró (7.7 milliárd forint) lesz a fizetése. A Ducati – az ausztrál Casey Stoner révén – legutóbb 2007-ben lett világbajnok az elitkategóriában. A mostani idényben a címvédő Lorenzo a Katari Nagydíjon az első, az Egyesült Államok Nagydíján a második helyen végzett, az Argentin Nagydíjon pedig kiesett (MTI). |
Csapattársához, Valentino Rossi korábbi lépéséhez hasonlóan most ő próbálkozik majd meg azzal, hogy a Ducatin is eredményes legyen. Hogy a Doktor ducatis kirándulása hogyan végződött, az már történelem. Ami biztos, hogy Jorge egy teljesen más motort és csapatot talál majd az olaszoknál, Gigi Dall'Igna érkezése ugyanis erőteljes reformokat hozott, aminek látszik is az eredménye, hiszen több pilóta is sorra szállítja a jó eredményeket, de a futamgyőzelemhez még hiányzik valami. Ez a valami lehet akár Jorge Lorenzo, kérdés, hogy lágy motorozási stílusa mennyire passzol majd a kétkerekű „vörös ördöghöz”.
Az Argentin Nagyídjon elszenvedett bukást leszámítva Lorenzo idén is remek formában van, akár a címvédés is benne van a pakliban, így biztosan megkap majd minden támogatást és fejlesztést a Yamahától. Ahogy az is biztos, hogy a jövő évi változtatásokat már nem fogják az orrára kötni, azaz nem vesz majd részt a 2017-es évet előkészítő teszteken.
Hogy mi áll a spanyol döntésének a hátterében, arról csak tippelni lehet. Talán a rivalizálás Valentino Rossival? A tény, hogy a Yamaha nem állt ki mellette a malajziai futamon kirobbant botrányt követően? A pénz? Új motiváció? Bizonyítani akarás?
Talán január elején megtudjuk. Legalábbis a ránk tartozó verziót.