Forróság volt, mint a sivatagban – ez azonban nem zavarta össze a versenyzőket, már csak azért sem, mert a legtöbbjüknek van tapasztalata a dűnék között is. Például a gyulai országos bajnoki futamot megnyerő Miroslav Zapletalnak nagyon is sok, ő ugyanis jó néhányszor megjárta a Dakart, és ide is az egyiptomi Fáraó-raliról érkezett, szóval lendületben volt.
„A meleg egyáltalán nem zavart, a pályák pedig kifejezetten feküdtek a stílusomnak, nagyon gyorsak, ugyanakkor hepehupásak voltak. Figyelni kellett, és mi nem vállaltunk semmi rizikót. Nagyon örülök a győzelemnek” – mondta a cseh Zapletal.
A leggyorsabb magyar Fekete Antal volt: ő pénteken megnyerte a szuperspeciálist és kiválasztotta az első rajthelyet (az idéntől az első öt választhat az első napra), s bevált a taktikája, hiszen végig a biztos második helyen közlekedett.
„A nap elején izgultunk, mert sokan voltunk négy percen belül, de egyrészt sikerült javítani, másrészt a mögöttünk jövőknek gondjaik voltak, úgyhogy nem tudtak megközelíteni minket. A második szakaszon túlcsúsztunk, az autó jobb elejével megütöttünk egy fát, de szerencsére így is tartani tudtuk a pozíciónkat. Nehéz verseny volt, de nagyon élveztük – mondta Fekete, aki mögött a Jean-
Louis Schlesser által rendelt, hazánkban épített négykerékhajtású versenygéppel egy spanyol páros végzett. Vila Roca most látta először az autót, most versenyzett először Magyarországon, nyilván madarat lehetett volna fogatni vele a dobogós hely láttán.
Főleg, hogy egy szakasszal a vége előtt még mindössze négy másodperccel volt Hangodi Zoltán előtt, aki ezt meg is mondta neki. „Talán nem kellett volna szólnom, mert így a spanyol ráállt a gázra, és ment egy abszolút leggyorsabb időt az utolsó szakaszon. De így is nagyon jó kis csatát vívtunk egymással” – mondta Hangodi, aki mögött meg a spanyol vk-futamra készülő Lónyai Pál ért célba az ötödik helyen.
„Ma már egészen jó ritmusban tudtunk autózni, jó érzés, hogy így fel tudtunk állni abból, hogy a legutóbbi futamon rommá törtük az autót. Megnyugtat, hogy ilyen jó szervizhátterem van, az eredmény pedig megfelel a várakozásoknak, mert célba értünk” – mondta Lónyai.
A nap egyik nagy vesztese Szalay Balázs volt, aki egy defekt miatt bukta el a dobogós helyet. Ebből is látszik, mennyire szoros volt a küzdelem a tereprali országos bajnokság harmadik futamán.
Hiszen Szalay mindössze három percet veszített a kerékcsere miatt, ám ez is elég volt ahhoz, hogy a harmadik helyről a hatodikra csússzon vissza az Opel Dakar Team párosa.
„Nyolc kilométerrel az első szakasz célja előtt kaptunk jobb hátsó defektet, egy teljesen sík, egyenes szakaszon, tehát különösebb ok nélkül – mondta az Opel Mokka pilótája, Szalay Balázs, aki végül hatodikként érkezett a célba. – Nem akartuk, hogy a lyukas kerék szétverje a kocsi hátulját, ezért inkább megálltunk, és kicseréltük. Három percet vesztettünk, ami egy kicsit elvette a kedvünket, hiszen addigra már körülbelül fél percet hoztunk Fekete Antiékon.”
Szalaynál is rosszabbul járt azonban a korábbi abszolút bajnok Fazekas Károly, aki egész hétvégén panaszkodott az autó hátuljára (pattogott az úton, úgyhogy újra kell gondolni a hátsó futóművet), s végül egy patakban végezte. A BMW leesett a töltésről, és körülbelül három méter mélyre zuhant egy patakba – az autó jobb oldal gyakorlatilag semmivé lett, de a versenyzőknek szerencsére nem esett bajuk.
GYULAI VÁRFÜRDŐ-KUPA, AZ OB 3. FUTAMA
Abszolút végeredmény: 1. Miroslav Zapletal, Maciej Marton (cseh, Hummer Evo3) 3:12:02, 2. Fekete, Tóth Gy. (Cargo Racing, Nissan Pickup) 5:42 perc hátrány, 3. Roca Villa, Blanco García (spanyol, Schlesser) 7:22 p h.