Szívesen mondanánk, hogy a bátorság mindig kamatozik, de Nasszer al-Attijah esetében ezúttal ez nem volt igaz. Azért írjuk, hogy ezúttal, mert a katari Mini-pilóta nyert már Dakar-ralit és olimpiai bronzérmet sportlövészetben ugyanezzel a mentalitással, tehát többször jött be neki, mint nem, ez azonban nem változtat a tényen, hogy kedden nem.
Hogy miért mondjuk ezt?
A terepraliban új szabály, hogy a szuperspeciális után az első öt választhat rajthelyet a következő napra. A szuperspeciálist megnyerő Al-Attijah választhatott utoljára, vagyis indulhatott volna akár az ötödik helyről is, de nem. Ő az elsőről akart. Mindig ez a terve. Még akkor is, ha ez esetünkben hátrányt jelentett, hiszen ő és új navigátora, Mathieu Baumel nyitotta az utat, vagyis fogalmazhatunk úgy, hogy megpróbált eligazodni a tévelygő motorosok által hagyott nyomok labirintusában.
Na jó, persze a terepralinak az a lényege, hogy oda kell találni (ehhez van szükség egy jó navigátorra), de ez nem mindig könnyű. Főleg, ha a kősivatag az ellenfél, ahol elég rossz irányból kerülni egy sziklát, és megtörténik a baj. Nos, Nasszer al-Attijah tíz percet veszített egy ilyen baki (egy eltévedés) miatt, úgyhogy szerdától már más (konkrétan a szakaszt megnyerő Jazid al-Rajhi) küzd azzal a problémával, amivel ma ő.
„Kissé meglepődtem a célban, mert amikor kérdeztem, Nasszer milyen időt ment, a csapatom tagjai mondták, hogy még nem ért célba. Pedig mi nem láttuk, nem előztük meg a pályán. Ebből gondoltam, hogy eltévedt. Ami minket illet, jó napunk volt – még úgy is, hogy száz kilométert autóztunk Vasziljev porában, mert bár többször utolértük, a por miatt le kellett lassítanunk, így képtelenek voltunk megelőzni" – nyilatkozta al-Rajhi.
Ami a többieket illeti, a Toyotát két Mini követte: Vlagyimir Vasziljev és Erik van Loon, de ami biztos, hogy Nasszer al-Attijahhal továbbra is számolni kell.
Magyar vonatkozás, hogy az évekig a mi bajnokságunkban induló (sőt, magyar bajnoki címet is szerző) Miroslav Zapletal hűtési gondokkal küszködött. A váltója már az előző versenyen is rakoncátlankodott, s bár a csapata megpróbálta orvosolni a problémát, a keddi szakaszon kiderült, hogy ez nem sikerült túl jól.
A motorosoknál a venezuelai Nicolas Cardona volt a leggyorsabb – ő várja az élről a folytatást.
FÁRAÓ-RALI, A TEREPRALI VK 5. FUTAMA
Az állás 2 szakasz után. Autósok: 1. Jazid al-Rajhi, Timo Gottschalk (szaúd-arábiai, német, Toyota Hilux) 1:59:41, 2. Vasziljev, Zsilcov (orosz, Mini All4) 3:50 perc hátrány, 3. Van Loon, Rosegeaar (holland, Mini All4) 9:21 p h.
Motorosok: 1. Nicolas Cardona (venezuelai, Yamaha) 3:00:59, 2. Salvatierra (bolíviai, Speedbrain) 3:08 p h., 3. Turchi (olasz, KTM) 5:13 p h.